Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kirkkoon kuulumaton olla virallinen kummi? Olen saanut kahdenlaista tietoa:t

Vierailija
13.10.2005 |

riippuu kuulemma papista ja sitten ehdottomasti ei voi olla. Onko kellään faktatietoa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pappi ei todellakaan ole se, joka asian vie rekisteriin, vaan me virastossa. Suomessa täytyy sitten olla paljon kirkkoonkuulumattomia ihmisiä, jotka " uskovat" olevansa kummeja.

Terv. edelleen se sama seurakunnan kanslisti

Vierailija
22/27 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se nro 3 ja olen edelleen sitä mieltä, että kirkkoon kuulumaton ei voi olla virallinen kummi. Kummitodistus on vain pala paperia ja virallisen kummiudesta tekee vasta kirkon kirjoihin merkitseminen.

Vierailija:

Nolottaako numero 3 kun varmana tietona sanoit ettei tietenkään voi. Ja monta on kuitenkin kummina. Ootko vähä uskovainen dorka?

Olen kirkkoon kuulumaton ja silti hyväksyttiin kummiksi. Tietty ei kirkon kirjoille, mutta eipä kovin moni odota/halua, että kummi antaa kristillisen kasvatuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkonkirjoihin ?? Ketään ei kiinnosta sellainen HIMOUSKOVIEN lisäksi ja himouskovat ovat vain ja ainoastaan pieni osuus ihmisistä

Vierailija
24/27 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille on tärkeämpää nimi jossain paperinpalassa kun se että on lapselle kummi, joka on lapsen elämässä läsnä. Uskonnollinen kasvatus kummin tehtävänä on aikansaelänyt ja vanhanaikainen käsitys. Jeesustelijat ovat jääneet kummiutensa kanssa 60-luvulle.

Vierailija
25/27 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain nimi ja seurakunta. Sos.turvatunnusta EI EDES SAA kerätä tällaisessa tapauksessa

Vierailija
26/27 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa lapsemme on kastettu vain tavan vuoksi. Kummeilta en vaadi kristillistä kasvatusta, koska emme itsekään kasvata lapsiamme uskoon.

Enkä käsittääkseni ole kieltänyt sitä, että epävirallinen kummi voisi olla hyvä kummi?

Silti olen sitä mieltä, että kummi on virallinen vasta, kun hänet on merkitty kirkon kirjoihin, aivan kuten avioparikin.

Vierailija
27/27 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs peräpohjolassa ei osata tehdä töitä ohjeiden mukaan? Kannattaisi ihan tilata teidän Rauhala-yhtiöstä koulutus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan