lyhyt pinna
Hei mammat!
Antakaa mulle ohjeita/ vinkkejä, miten muutan omaa käyttäytymistäni. Olen 3 pienen lapsen äiti ja yhden ihanan rakkaan miehen aviovaimo. Ongelmani on lyhyt pinna ja liiaan "räjähtävä" reagointi silloin kun koen jonkun asian negatiivisesti. Siis esim. ku meinaa pinna mennä lasten kanssa, huudan ja tiuskin helposti. Ja kun miehen kanssa ollaan jostain eri mieltä, sanon liiaan helposti tosi äkäiseen sävyyn ja loukkaan miestäni ja mun "räyhäämisen" kuuntelu on varmasti todella inhottavaa ja ruman kuulosta. En kiroile.
Rakastan miestäni ja hän minua, suhde on kyllä kunnossa ja pyydän aina anteeksi käytöstäni, niin mieheltä kuin lapsiltakin. Mutta alkaa itteäkin jo ahdistaan ku oon tällanen. Mutta en siinä tilanteessa muista että hillitsisisn itseäni ja miettisin kaks kertaa mitä ja miten sanon.
Tää on kai jollain tavalla mun ominaispiirre kun muistan jo yläasteella kun äidinkielenopettaja kysyi, että onko minulla jotakin häntä ( siis opettajaa) vastaan kun puhun aina niin äkäiseen tyyliin, tai jotain sinnepäin... En ollut itse huomannut käytöstäni ollenkaan.
Mutta miten pääsen tästä eroon? Auttakaa!!
Kommentit (2)
Olen ihan tietoisesti opetellut hillitsemään itseäni. Ajatustapani on se, että niin kauan, kuin vahinko, tai teko ei aiheuta vaaraa, minun ei tarvitse hermostua=)
nostoa..jos joku voisi vastata!