Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WHAT ? Eikö kaikilta lähdekään maha synnärillä ???

Vierailija
10.09.2010 |

Kun olin ekaa kertaa synnyttämässä, kuvittelin joutuneeni synnyttämättömien osastolle, kun joka mammalla oli maha pystyssä...

Itsellä jäi maha synnytyssaliin ja lähdin kotiin NORMAALEISSA farkuissa ( siis niissä joita käytin ennen raskautta)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta katkerat isovatsaiset mammat lynkkaavat sinut...

Vierailija
2/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin aikaa vielä synnytyksen jälkeenkin. Sit kun maito nousi rintoihin niin alkoi turvotukset ym sulaa pois. Sit vasta tuntui et oma maha on saatu takaisin. Jännä juttu. Itse nimittäin kauhistelin, et jääkö mun maha niin kamalan isoksi vaikka oon synnyttäny jo. Siitä se kuitenkin pieneni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta lähti vasta parin viikon päästä ja tää kolmas maha on niin valtava, että lähteeköhän ikinä

Vierailija
4/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun illalla synnytin oli aamulla maha jo lähes normaali ja kahden päivän päästä tosiaan pystyin minäkin käyttämään vanhoja farkkujani.

No ei tuo yleistä taida olla kun kätilökin lähtötarkastuksessa ihmetteli että kylläpäs maha pieneni nopeasti.

Vierailija
5/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt mutta olen kuullut että ei maha katoa heti synnytyksen jälkeen, että ei sitä näe heti onko synnyttänyt vai ei.

Vierailija
6/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voihan joku tuota ihan oikeastikin pohtia ja tiedoksi, että raskausvatsan olomuotoon synnytyksen jälkeen vaikuttavat mm.

- lihasten yleiskunto

- raskauden aikainen painonnousu

- ihon kudostyyppi (herkästi venyvä kiinteän kimmoisa)

- kollageeni

- ikä

Vierailija
7/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttänyt jo muutaman päivän aikasemmin. Seisoin lukemassa jotain esitettä siinä kanslian nurkalla niin yks hoitaja kysyi oonko minä se joka menee vielä ultraan.

Vierailija
8/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana pidit jos kotiin lähdit farkuissa joita käytit ennen raskautta?

Mä ainakin lähdin synnäriltä samoissa housuissa kuin sinne meninkin, olivat samat farkut joita käytin ennen raskauttakin.

Vierailija
9/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana pidit jos kotiin lähdit farkuissa joita käytit ennen raskautta? Mä ainakin lähdin synnäriltä samoissa housuissa kuin sinne meninkin, olivat samat farkut joita käytin ennen raskauttakin.

että niissä farkuissa joita käytti ennen raskautta ... ja varmaan mies toi ne sinne.

Näin päättelen ihna omilla aivoillani

Vierailija
10/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla eka synnytys sulla...

Vierailija
11/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyshousuihin siirryin vasta rv 30-32.

Olen pitkä ja pitkäselkäinen ja vielä taakepäin kallistunut kohtu niin eipä se maha juuri pullistelut, sf-mitta suurimmillaan 30 cm.

Vierailija
12/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin luulin olevani synnyttämättömien osastolla...

Maha jäi todellakin saliin ja olin ainoa hoikka tai edes lähes hoikka koko osastolla. Sama toisen lapssen kohdalla

en tiedä mistä johtuu, ei ainakaa iästä. Olin 35 v vuotias kun eka lapsi syntyi. En todellakaan ole himourheilija. taitaa olla vain hyvät geenit, olen aina painanut noin 52 kg (168 cm) riippumatta siitä mitä syön

Vierailija
13/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ekaa kertaa kävin synnytyksen jälkeen. Siis eihän se mikään kiinteä ollut vaan sellainen hassu löysä kuin tyhjentynyt pallo tai jotain sinnepäin. Kyllä ne jälkisupistukset sen mahan normaaliksi nopeasti pienensi. Mutta kyllä siinä meni aikaa, että nahka palautui ennalleen. Imetystä nopeuttaa kohdun palutumista entiseen kokoonsa.

Mitä useampi vauva sitä hitaammin se paulautuu ja sitä rajumpia ovat jälkisupistukset.

Vierailija
14/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain oman litteän vatsani takaisin vasta joskus 4kk synnytyksen jälkeen. Luulin jo ettei se palaudu lainkaan takaisin. Toki löysää jäi alavatsan seutuville, mutta se itse kumpu kyllä katosi.

Vierailija
15/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee harvinaista se, että laitokselta pääsee pois vanhoissa farkuissaan tai että se maha jää sinne synnytyssaliin. Olkaa onnellisia.

Se on ihan normaalia, että menee jonkin aikaa palautua. Onhan se melkoisen venymisen tehnyt tuo mahaosasto. 9kk siihen meni, harvoin se tunnissa sitten häviääkään.

Vierailija
16/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla nopea turvotuksen lasku ja kohdun supistuminen, yleensä se kestää muutaman päivän -itse en ainakaan niin kauan sairaalassa oleillut, että olisi kokonaan maha hävinnyt, kotona kyllä pukeuduin jo niihin tavallisiin vaatteisiini enkä mammavaatteisiin.

Mutta ihmiset on erilaisia, joillekin jää niitä ylimääräisiä kiloja reilusti ja vatsakin pönköttää pallomaisena pitkään.

Vierailija
17/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan sellainen jalkapallon kokoinen pallo edessä, eikä takaapäin edes huomannut että olisin raskaana..

t. mahan saliin jättänyt

Vierailija
18/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkene maito nousi tokana päivänä ja jälkisupistukset oli todella kivuliaita. Mutta hommansa hoitivat tehokkaasti, lekuri ihasteli kohdun nopeaa palautumista normaalikokoon ja pyysi että kanditkin saisi kokeilla mahan päältä miltä palautunut kohtu tuntuu.

Mua oli etukäteen varoitettu että maha sitten jää pitkäksi aikaa ja omia housuja ei kannata ottaa mukaan sairaalaan. Kotiinlähtiessä ei sitten mammahousut pysynete jalassa (kirjaimellisesti tipahtivat päältä) ja kuroin ne sopiviksi pakettinarulla :P

Olin 26 kun synnytin eikä maha missään vaiheessa ollut kovin iso.

Vierailija
19/19 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain vähän jutteluseuraa aulasta, kun olin synnyttänyt vauvan.

Siinä oli sellanen valtavamahainen äiti, ähis ja puhis (oletin, että viimeset hetket käsillä).

Juttelin sitten, että kohta helpottaa sullakin, että pian saat oman vauvan syliisi. Tai jotain vastaavaa en muista tarkkaan (tästä aikaa 4 vuotta)

Silloin naisen mies? tuli kahden vauvan kanssa huoneesta. Niin nainen hymyili ja sanoi, että sieltähän ne nuppuset tulee. :D

Hän oli siis synnyttänyt jo ja minä luulin, että on vielä viimesillään raskaana

KYLLÄ NOLOTTI!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan