Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ei tulekaan häitä!

Vierailija
09.09.2010 |

yhdessä oltu jo 10 vuotta, toinen lapsi tulossa. ehdotin AVOmiehelleni naimisiin menoa jo sadannen kerran. olisi voitu vihkiytyä samoilla kakuilla kun lapsemme saa nimen. mut ei.

ei kuulema enää kannata kun ollaan tänne asti pärjätty ilman papin aamenta. periaatteessa olen samaa mieltä, mutta tilanteemme on aika paska: kaikki omaisuu on miehen nimissä. lisäksi hänellä on menestyvä firma. olen ollut esikolta sen 3v kotona ja ratrkoitus oli olla nytkin ainakin 2v hoitiksella.

pelkäänkin nyt noiden kommenttien varjolla että mieheni haluttomuus mennä naimisiin johtuu yksinkertaisesti siitä että pääseepähän tarvittaessa minusta ja lapsista halvalla eroon. tiedän, että nyt tulee myös neg kommenttia, mutta meidän oli oikeasti taroitus mennä naimisiin. se vaan lykkäänyi ajan kuluessa milloin milläkin verukkeella. eli siis jos jos joskus päätämme erota, minulle ei kuulu muuta kuin potku persiille. ja miehen kuoleman tapauksessa minulla ei ole mitään oikeuksia omaisuuteen.

mitä tehdä? jatkanko painostamista vai luovutanko ja elän pelko persiissä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran että siis suostun ilman muuta firmaa rajaavaan ehtoon erotessa ja kuolemantapauksessa. minulle se ja sama kelle firma menee. tietty voi se jättää sen edes lapsilleen. mutta siis eniten kismittää se ettei hän halua jakaa kotiakaan kanssani erotessa eikä kuollessa. tämä on mennyt niin hurjaksi rahan väännöksi että ihan hävettää.

en nuorempana saanut sitä asuntolaoinaa koska opiskelin ja avomies oli ainoana töissä. nyt saisin varmaankin kohtuullisesti lainaa mutta mitä varten sen ottaisin just nyt?

kai hän kuvittelee että kaikki jää yhteisille lapsillemme ja että minulle riittää henkivak.rahat. nehän menee maksaessa "Lasten lainoja" että saavat asua omassa kodissaan!

ap

Vierailija
22/35 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laissa on erikseen pykälä, että jos toinen on ollut kotona ja hoitanut yhteistä kotia, niin erotessa toinen joituu hyvittämään toiselle korvausta kotitöistä.

yli 20v

Joskus hyvin harvoin voidaan kohtuullistaa tilannetta, mutta se ei tosiaankaan ole mikään pykälä saati sitten sääntö. Mikäli miehesi on "rikas" ja sinulla 0 €, voi olla mahdollista, että saisit jotain, mutta ei sinulla mitään lakiin perustuvaa oikeutta ole. Suosittelen tutustumaan aiheeseen, ennenkuin jakelet täällä neuvoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on kyllä todella huono. Mitä, jos ostaisit edes omiin nimiisi hyvän kesämökin tai sijoitusasunnon. Jos lainaa saat hyvin, osta myös auto. Ehkä omaisuuden jakaminen ei tunnu miehestäsi niin pahalta, jos sinullakin on jotain.

Vierailija
24/35 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökin osto. en nimittäin usko että mies avustaisi kustannuksissa samalla tavalla mitä minä olen hänen kuluihinsa osallistunut. olen tätä asiaa jo aikaisemmin tarkkaaan miettinyt ja tullut siihen tulokseen ettei kannata. ennemmin eron sattuessa osta lainalla kodin itselle ja lapsille. autoa en viitsi ostaa koska en oikeastaan sitä tarvitse. tulisi kalliiksi seisottaa sitä pihassa. käytän julkisia ja tarv miehen autoa

ap

Vierailija
25/35 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette naimisiin mene, niin voitte myöskin tehdä omaisuuden puolittamissopimuksen, sekä testamentin. Mies voi toki pelätä naimisiin menon kuluja ja koko härdelliä, mutta jos tuohon ei suostu, niin tiedät, missä mennään. Toki helpompi tapa on käydä ihan maistraatissa, jos vain miehes siihenkään sun kans lähtee ;)

Vierailija
26/35 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miestäsi lainkaan. Eikö hän pidä teidän parisuhdettanne arvossa? Eikö hän arvosta sinun panostasi teidän perheenne hyvinvointiin? Olethan vuosia hoitanut hänen lapsiaan etkä saanut siitä mitään palkkaa. En ymmärrä tuollaista sietämätöntä itsekeskeisyyttä. Eikö hän kykene edes tunnustamaan, että ei olisi saanut firmaansa perustettua ja asuntoansa maksettua ilman sinun panostasi? Mitä kummaa on tapahtunut sille ajatukselle, että perhe on yhteinen yritys, jonka hyvinvointiin osallistuvat kaikki perheen jäsenet?

Mies siis on vain hyötynyt sinusta mutta heti kun pitäisi tasata puntteja, hän luistaa. Se on röyhkeää! En ymmärrä, miten hän sen perustelee itselleen. Paitsi ihan sillä kaikista itsekeskeisimmällä tavalla. Hän on nyt vakavarainen, hänellä on koti ja yritys. Mihin hän enää sinua tarvitsee? Tosi paska luuseri. Jätä se ja etsi joku parempi. Ihan oikeasti.

Vierailija
27/35 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette naimisiin mene, niin voitte myöskin tehdä omaisuuden puolittamissopimuksen, sekä testamentin. Mies voi toki pelätä naimisiin menon kuluja ja koko härdelliä, mutta jos tuohon ei suostu, niin tiedät, missä mennään. Toki helpompi tapa on käydä ihan maistraatissa, jos vain miehes siihenkään sun kans lähtee ;)

Omaisuuden puolittamissopimus kuulostaa hyvältä, mut raha taitaa olla suurin syy, miksi miehesi ei halua naimisiin. Jos et asuntoon halua sijoittaa, ala edes salassa säästään itsellesi tulevaisuuden varalle.

Itse kyllä vaatisin mieheltäni puolet yhdessä hankitusta omaisuudesta, eron tullessa olet tosi heikoilla ja voit olla jo liian vanha saamaan lainaa mihinkään..

Vierailija
28/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraa asunto ukolta salassa

kerää kimpsusi ja kampsusi

ota lapset kainaloon ja mene

takaisin tule vain vaimona

muuten eroatte nyt etkä kidu ja kuihdu siinä odottamassa milloin ukkosi heittää sut pihalle

ennemmin harkittu muutto kuin äkkiä heitettynä

avioliitto ei ole niin iso juttu etteikö sitä vois tehdä

maistraatissa käynti ei maksa mitään

jos ei halua sua viralliseksi puolisokseen, niin kerro itsellesi miksi sä yrität jotain yksikköä yksinäs ylläpitää

vitonen vetoa et sä hoidat kaikki lahjat, muistamiset, ruuat, vaipat, pesuaineet omista pienistä pv-rahoistasi. Hän pitää huolen että olet koko ajan rahattomana ja jos rahaa saat jostain niin pistät sen kodin tai lastesi hyväksi. Näin hänelle jää koko ajan enemmän rahaa. Voi sitten vaikka auton itselleen ostaa, jota saat käyttää kunhan siivoat sen.....

Vierailija
29/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähde yksinäsi... Miksi ihmeessä päästät helpolla?

Ja ala kerryttämään sitä omaisuutta. Hinnoittele kodinhoito, lastenhoito ym...

Vierailija
30/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän ne ruokaostokset ja vaippavuoret kustannan omasta pussistani. jos rahaa vähän, syödään makarinilaatikkoo viikko. viime jouluna saimme kumpikin rahaa lahjaksi suurinpiirtein saman verran ja mun raha meni talouteen, hän osti pleikka3 ja vaatteita itselleen. ja niin yksi asia mikä mua kyllä sieppaa, on se, että kun käyn kaupassa niin tuon aina hänelle samalla marlboroa pari asskia...ei halpaa!

ap

Vierailija
31/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapsiakaan.

Vasta kahdeksan vuotta takana tätä etäsuhdettamme lähinaapureina.

Vierailija
32/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokraa asunto ukolta salassa

kerää kimpsusi ja kampsusi

ota lapset kainaloon ja mene

takaisin tule vain vaimona

muuten eroatte nyt etkä kidu ja kuihdu siinä odottamassa milloin ukkosi heittää sut pihalle

ennemmin harkittu muutto kuin äkkiä heitettynä

Juuri näin! Et todellakaan nyt, ap, jää tuollaiseen suhteeseen. Joko käytte siellä maistraatissa, ja avioehtoon tulee vain yritys eron varalta (ei asuntoa eron varalta eikä mitään kuoleman varalta), tai sitten muutat pois lasten kanssa. Yksinhuoltajana saat kaikenlaisia etuuksia, erityisesti jos sinulla ei ole omaisuutta, joten taloudellista puolta ei kannata jäädä murehtimaan.

Tuollainen suhde ei muutu parempaan toivomalla. Mitä kauemmin käytät omaa rahaasi miehesi hyväksi saamatta siitä itse mitään, sitä pahemmaksi tilanne vain muuttuu. Nyt olet vielä tarpeeksi nuori aloittamaan alustakin.

Vierailija
33/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa. Jos mies sanoo että tuossa on ovi, ala lähteä, jäät täysin puille paljaille. Tyhmyyttä sinulta suostua laittamaan kaikki miehen nimiin.

Täytyy muistaa että mies on pystynyt pistämään firmansa pystyyn ap:n avustuksella. Ei mies olisi pystynyt/pystyisi tekemään pitkiä päiviä firmansa kanssa jos ap vaatisi miestä osallistumaan kodin- ja lastenhoitoon täsmälleen samalla panoksella kuin mitä itsekin tekee.

Nyt ap kova kovaa vastaan. Et pyykkää miehen vaatteita, teet niin pieniä ruoka-annoksia ettei siitä riitä miehelle, etkä helvetissä osta miehelle mitään omilla rahoillasi. Vaadit myös miestä osallistumaan kotihommiin yhtä paljon kuin itsekin. Jos mies sanoo ettei voi kun pitää firman asioita hoitaa, niin sanot että siinä tapauksessa mies maksaa sinulle palkkaa kotitöiden hoitamisesta. Eiköhän muutaman viikon kokemus auta miestä ymmärtämään miten helpolla on asioissa päässyt...

Vierailija
34/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaava tilanne, tosin miehellä ei ollut yritystä vaan oli erittäin hyväpalkkaisessa työssä. Teki pitkiä päiviä, oli työmatkojakin joten minä olin se joka hoiti kodin ja lapsen.

Mies ei olisi halunnut mennä naimisiin enää 8v yhdessäolon jälkeen. Annoin miettimisaikaa tasan kuukauden ja sanoin että sen jälkeen lähden yhdessä lapsen kanssa jos ei edelleenkään halua naimisiin. Kuukauden kuluttua oli sitä mieltä että ei mennä naimisiin. Minä varasin itselle ja lapselle lentolipun, olin päättänyt että eron tullessa muutan takaisin lapsuuden kotikaupunkiin. Pakkasin tärkeimmät tavarat ja edellisenä iltana näytin miehelle lentolipun ja sanoin että näin tosissani olen asian kanssa. Miehen mieli muuttui aika vauhdikkaasti, tajusi että nyt ei leikitä.

Vierailija
35/35 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitäisi pakottaa toinen:=0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan