Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet ollut raskaana, muutama kysymys sinulle

Vierailija
09.09.2010 |

Ostitko äitiysvaatteita? Jos ostit, mistä ja oliko mielestäsi hinta kohtuullinen?

Jos et, miksi et?

Jos olisi ollut mahdollisuus vuokrata äitiysvaatteita, esim. takki, farkkuja tai juhla-asuja, olisitko vuokrannut?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko äitiysvaatteita? Jos ostit, mistä ja oliko mielestäsi hinta kohtuullinen?

Jos et, miksi et?

Jos olisi ollut mahdollisuus vuokrata äitiysvaatteita, esim. takki, farkkuja tai juhla-asuja, olisitko vuokrannut?

- ensin olin että en varmasti osta, mutta noin pulivälissä odotusta mikään normaali alaosa ei vaan mahtunut päälle.

Oli mukavampi olo, kun vaate jousti sopivasti juuri masun kohdalta. (Lisäksi, ostamissani äitiysfarkuissa oli semmoinen napakka trikoo-osa masun kohdalla, joka tavallaan toimi masun tukena).

Ostamani kiva äitiyshame taas on ollut käytössä raskauden jälkeenkin (siinäkin on joustava trikoo masun kohdalla, joka ei normaalimasuista haittaa koska jää piiloon alle).

Löysin tosi kivoja asuja odotukseen, eivät ne olleet mitään kamalia :). Ko farkkujakin käytin odotuksen jälkeenkin kunnes toisen polven kohdalle tuli reikä (kai konttailusta peinokaisen perässä :).

Takkia ei tarvinnut ostaa, sillä muutenkin käyttämäni oli hieman A-linjainen + mahtui (hieman tiukasti tosin) koko odotuksen ajan.

Vierailija
22/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa vähän vähemmän, koska olin isoimillani kesällä, kun ei kauheasti vaatetta tarvinnut ja töissä käytin työnantajan tarjoamaa virka-asua.

Toisessa raskaudessa jouduin ostamaan enemmän, koska olin "jakkupuku"työssä. Siellä ei missään virttyneessä T-paidassa voinut kulkea ja olin töissä ihan viimeiseen työpäivään asti. Eli jouduin ostamaan pari suorat housut, siistejä paitoja ja vapaalle ostin farkut. Pari masutoppia tuli hankittua ja sitten tietty alusvaatteita.

Vaatteet ostin HenkkaMaukalta, ja vaikeuksia oli löytää mitään itseään miellyttävää. Netistä löytyi paljon kauniita vaatteita, mutta ne oli niin sikahintaisia, ettei käynyt mielessäkään tilata. Ostot hoidin siis HenkkaMaukalta.

Jonkun juhlavaatteen olisin saattanut vuokrata, jos joku poikkeuksellinen juhlatilaisuus olisi tullut raskausaikana. Ihan päivittäisiä käyttövaatteita en kyllä vuokraisi. Sillä rahalla saisi varmasti ostettua jo omaksikin vaatteet ja sitten niissä vuokravaatteissa olisi kauhea stressi jos esim. tiputtaisi rinnuksilleen jotain mikä ei lähde pesussa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt rv 30 (okei en nyt vielä suurimmillani mut ilmottelen kuitenki:)) ja yhdet viralliset äitiysfarkut anoppi osti, makso vissiin lähemmäs 70e jostain snobiliikkeestä...törkeen hintaset jos multa kysytään ku en voi kuitenkaan raskauden jälkeen käyttää ku normaalisti oon tosi pieni (koko xs-s) ainoo että nyt jo maha niin valtava jo ettei normaalit farkut mitenkään mee ees tunkemalla...itse oon ostanu vero modasta ja ja onlysta semmosia kivoja farkku''legginssejä'' hinnalta 20-25e mutta niitäki vaan pari kappaletta..sitten kun kaikki pesussa niin verkkarit jalkaan..paidoista käytän vielä vanhoja koska käytin ennenkin semmosia suht löysiä mitkä sopii vielä päälle...kirppariltakin muutamalla eurolla löytäny tosi nättejä isompia neuleita mitkä lämmittää näin ´syksyllä eikä kiristä...

en kyllä vuokrais ku en uskaltais koska oon aika taituri laittaa vaatteita rikki ni parempi ettei :D

Vierailija
24/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua vuokrata vaatteitaan raskausaikana. Niihin pitää sisältyä muistoja, eikä monikaan tarvitse mitään äitiysvaatteita, kun on tunikat ja trikoot, jotka joustaa.

Vierailija
25/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saattanut vuokrata vain siinä tapauksessa, että olisi ollut joku erityinen juhlatilaisuus, minne olisin tarvinnut todella hienot vaatteet. Ei olisi kannattanut ostaa vain yhtä tilaisuutta varten. Arkivaatteet olivat ostettua henkkaa ja maukkaa, kavereiden lainavaatteita ja miehen verkkareita :)

Vierailija
26/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta suurimman osan ihan normaalilta puolelta. En todellakaan isompana, sillä niissä näyttäisi sitten vaan ihan tajuttoman tasapaksulta läskiltä. Vaan sellaisia sopivan mallisia omassa koossa. Leikkaus rinnan alla ja pituutta paljon/alaspäin levenevä helma. Tosi kivoja löytyi. Tuosta on nyt vuosi aikaa. Onneks suurimmaksi osaksi kesällä, niin tosiaan hameita ja mekkoja ja toppeja ja boleroita tuli käytettyä.

Omista housuista ja hameista lannemalliset tai sellaiset, jotka sai taitettua lanteille kävivät loppuun saakka. Kahdet äitiyshousut ostin ja yhdet caprit ja yhden hameen. Nämä kaikki olivat alennuksessa, normaalihinnoin olisin varmaan ostanut vain yhdet housut, kun omistakin tosiaan osa meni.

Hihattomia toppeja oli kolme äitiysmallista. Näiden kanssa bolerot olivat tosi käteviä, sai vähän ilmettä asuun eikä tarvinnut erikseen osaa pitkähihaisia! Nämä ostin normaaliin hintaan, mutta H&M:ltä, joten olivat edullisia. Housuistakin yhdet olivat tuolta.

Toiset housut ostin Benettonilta alesta. Normaalihintaa (70e) en olisi maksanut. Hame ja caprit olivat vauvaliikkeestä.

Voisin vuokrata juhlapuvun, jos olisi tarvetta. Ja sitten sen takin, jos olisin viimeisilläni kylmään vuoden aikaan. Inhottavaa pukeutua säkkiin ja äitiystakit ovat kalliita, jos niitä on saatavilla edes.

Mun mielestä sellaiset vaatteet olivat parhaita, jotka korostivat mahaa kauniisti! Kerrankin se maha saa näkyä ja siitä voi olla ylpeä! :)

Vierailija
27/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja aivan parhaat ja ehdottomat hankinnat oli masutuubit!!!

Ostin halvalla H&M:ltä kahden pakkauksen, siinä oli valkoinen ja musta. Sit vähän kalliimmalla tais olla musta Polarn o. Pyret masutuubi jostain erikoisliikkeestä.

Vierailija
28/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä pidin paljon vielä synnytyksen jälkeen. Ostin ne H&M:stä ja hinta ei ollut paha ollenkaan. Sain kaverilta ainakin yhden raskauspaidan ja farkkuhaalarin ja työkaverilta ostin muutaman käytetyn vaatteen (normivaatteita tunikatyylisiä). Lisäksi mulla oli käytössä yhdet raskaushousut, raskauspaita ja takki (takkia en tosin tainnut edes käyttää), joita äitini oli käyttänyt odottaessani minua ja sisartani. Ne olivat huippuja!

En olisi vuokrannut. Normivaatteita pystyy kuitenkin niin hyvin pitämään raskausaikana. Jos vielä tulisin uudestaan raskaaksi en vuokraisi silloinkaan mutta ostaisin varmaan sen tyylistä raskausvaatetta, joita voisi käyttää imettämisessä ja kantamisessa lapsen syntymän jälkeen eli näitä ei olisi mitään järkeä vuokrata kun käyttöikä on tosi pitkä meillä taaperoa repussa kantavilla ja imettävillä.

Olen ostanut käytettyjä raskausvaatteita myös synnytyksen jälkeen vaatepaketeissa, joissa on ollut imetysvaatteita ja monia voi käyttää vaikkei odotakaan.

Vierailija
29/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

shortsit, pitkät housut ja mamma "juhla paidan" ostin. muuten olen pärjännyt hennesin perustopeilla. :) paitsi että onnekseni isoin masu kausi alkoi vasta kun ilmat lämpeni ja nyt parin viikon päästä pitäisi jo syntyä :p

Vierailija
30/32 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä paitoja H&M:n alennusmyynnistä, sekä imetysrintsikoita. Yhdet housut ostin kirpputorilta, koska uutena hinnat olivat minusta ihan älyttömiä vaatteista, joita en tulisi käyttämään kuin muutaman kuukauden. No, muutamia housuja ompelin itse, senkin taidon kun osaan. Takki oli ihan vain normaalikokoa isompi, ja raskaana ollessa jätin kaikki erityisempää juhlapukeutumista ja tällinkiä vaativat kissanristijäiset väliin, koska en raaskinut yksien tai kaksien juhlien takia ostaa kalliita äitiysjuhlavaatteita.

Minusta äitiysvaatteiden hinnat ovat oikeasti ihan älyttömiä. Tiedän kyllä, että yhtä lailla niitä vaatteita joudutaan tekemään kuin muitakin, ja jos vertailee normivaatteiden ja äitiysvaatteiden hintoja, niin eihän niissä sinänsä eroja ole (esim. H&M:llä) - ero on vain siinä, että normivaatteita olettaa ainakin käyttävänsä tästä hamaan ikuisuuteen, äitiysvaatteita vain pari seuraavaa kuukautta. Siihen nähden hinta tuntuu kohtuuttomalta.

Mä olisin saattanut kyllä vuokrata juhla-asuja, ehkä jopa takinkin, mutta ei kyllä tullut edes mieleenkään esim. kysellä pukuvuokraamoista vuokralle raskausmahalle suunniteltuja juhla-asuja. Tiedä sitten, olisiko niitä ehkä ollutkin tarjolla.

Vierailija
31/32 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen aikaan tarvitsin. Tilasin h&m:ltä ja ostin kirppikseltä. Mutta en olisi alkanut vuokraamaan :)

Vierailija
32/32 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riittävät seuraavaankin raskauteen. Olivat paljon mukavempia kuin normivaatteet, varsinkin housut.