Kotiäiti! Kuinka monta tuntia viikossa olet poissa kotoa ilman lapsia?
Kerro myös kuinka monta lasta ja minkä ikäisiä!
Kiinnostaa tietää, pääseekö muut vastaavassa tilanteessa elävät esim. jumppaan tms. Meillä tuntuu olevan ihan mahdotonta järjestää.
Kommentit (66)
lapset (3 ja 4-vuotiaat) preschoolissa 15 h viikossa, ne ajat vapaat. Eipä sitten muuta kiinnosta olla erossa, tuossa ajassa ehtii tekemään kaiken tarpeellisen.
Toivottavasti en, koska miehellä ei (tietääkseni) ole lapsia ennestään :D
14/42
Mies on töissä siitä yhdeksästä seitsemään ja tekee paljon töitä muuallakin kuin täällä omalla paikkakunnalla. Vapaat on aina eri päivinä joten mitään säännöllistä en voisi sopia. Jos käyn lenkillä, käyn sen lasten kanssa. En malta odottaa että lapset menevät kerhoon/esikouluun niin saisin edes kaupassa käydä yksin.. Tai siivota rauhassa.
kaksoset 3v ja nuorin 1v2kk..
En pääse käytännössä juuri koskaan, lapset 3,5 ja 9v. Ehkä pari kertaa kuussa käyn lähikaupassa yksin, 20-30min. Mieheni tekee paljon töitä ja itse olen kotiäiti. Tukiverkkoa ei ole, lähimmät sukulaiset 50km:n päässä.
Jumpassa käyn kuitenkin 4-5krt viikossa, kiitos kuntokeskuksen lapsiparkin. Vaikka lapset ovat siellä ihan seinän takana onnistun kyllä ne unohtamaan ja katson että jumppa on ihan mun omaa aikaa :). Suosittelen siis liittymistä kuntokeskukseen jossa on lapsiparkki. Ehdottomasti sen arvoista että maksaa noin 60e/kk ja saa sillä hinnalla lapsenvahdin noin 14h/kk!!! Halpa hinta jo pelkästä lapsenvahdista siis ja lisäksi pääsee jumppaan tai salille.
1 tuntia viikossa. Menen prismaan ostamaan viikon ruokaostokset, muina päivinä kun teen täydennysostoksia on yleensä molemmat mukana.
Tällä hetkellä me rakennetaan omakotitaloa, mies on illat raksalla. Siitä johtuen joudun aina ottamaan lapset mukaan kun lähden jonnekin. Aikaisemmin olen päässyt menemään ilman lapsia niin usein kuin olen halunnut.
lapsia 2, 2v ja 5v
No ihan vähintään 2 h viikossa otan omaa aikaa, kun käyn la ja su salilla. Yleensä kuitenkin teen lisäksi jotain muutakin: käyn kampaajalla, baarissa, kaupassa, hieronnassa... Lisäksi miehen kanssa käydään kerran kuussa yhdessä ulkona syömässä ja baarissa sen jälkeen.
Lisäksi mies vie lapset jokaikinen päivä ulos klo 19-20, kun ruoka on syöty. Silloin katselen telkkaria, luen tai aaveilen.
Aloitan ensi viikolla lisäksi iltaopinnot, silloin olen keskiviikkoisin pois kotoa klo 18 - 22.
Kotiäitiydessä on kyllä se hyvä puoli, että kehtaa ottaa sitä omaa aikaa kunnolla, kun muuten lasten kanssa niin paljon.
olen yh, neiti 5v on tarhassa ja neiti 3v kotona mun kanssa, eli olen OIKEASTI 24/7h kiinni lapsissa.
en edes muista..hhmm..keväällä, olin 3h kahvilla kaverin kanssa. siinä viimeisin vapaa hetkeni.
tämä sisältää kaksi harrastusta. Toiseen menee 1,5h ja toiseen matkoineen 2h. Lapsia neljä: vauva, 2x3v ja 7v.
ja jumpassa kahdesti viikossa. Aikaa menee matkojen kanssa yhteensä 8-9 tuntia. Myös mies (joka on töissä arkisin klo 8-16.30) harrastaa liikuntaa kolmena päivänä viikossa. Meillä on kohta 2-vuotias lapsi.
olen tottunut että nappulat vilisee jaloissa,itekseni en pahemmin ole.
Ei minulla ole mitään omia harrastuksia ym. Harrastamme yhdessä laskettelua, luistelua ym. Yksin ehdin harrastaa sittenkin lapsi on isompi. Lapsi täyttää talvella 3 vuotta ja aloittaa silloin päiväkodin.
Olen poissa kotoa ilman lapsia arviolta 6-9tuntia pääsääntöisesti.
En ole ihan täysin kotiäiti vaan viikossa olen poissa kotoa työn takia (vauva välillä mukana) 0-10tuntia. Nämä siis tuon päälle mitkä olen harrastuksessa lenkillä. Lapset ovat nuo ajat isän kanssa.
Mä en käsitä mitä ihmeen luuserimieheiä teillä on :O
Meillä on 5 lasta ( 2v-10v) ja käyn kerran viikossa jumpassa. Monesti saatan lähteä samalla viikolla vielä isommille kaupoille.
Pääsen kyllä lenkillekin mutta en viitti joka ilta lähteä.
Nytkin olen lähdössä kuukauden päästä viikonlopuksi reissuun ilman lapsia.
Onhan lapsilla isäkin joka voi jäädä kotiin kuten meidän tapauksessa isä hoitaa lapsia:)
Meillä kuusi lasta (8kk,2v,4v,6v,8v ja 9v) ja pääsen ratsastamaan(kotitallissa kaksi omaa ponia) vaikka joka ilta, mutta vasta, kun olen hoitanut lasten iltapalat ja -pesut, peitellyt sänkyyn ja lukenut iltasadut. En ole yhdeksään vuoteen käynyt missään ihan yksin, enkä varmaan enää pystyisikään!!
En pääse koskaan mihinkään. Mies on töissä aina seitsemään ja on niin puhki, etten henno jättää tänne keskelle iltahärdelliä. Joskus olisi niin ihanaa rauhassa käydä vaikka vaan marketissa ajan kanssa ja tutkia jokainen hylly... Tai nukkua edes yksi yö rauhassa tai nukkua aamulla hiukan pidempään. Mies kyllä nousee lasten kanssa, mutta eka herään minä ja sitten pitkän prosessin jälkeen saa miehen jalkeille. Lopulta olen niin pirteä, ettei uni enää tule.:(
Lapset 3v. ja 8kk.
Lapset 2kk, 1,5v, 4v kaksoset, 5v ja 6v Olen poissa kotoa ilman lapsia arviolta 6-9tuntia pääsääntöisesti.
En ole ihan täysin kotiäiti vaan viikossa olen poissa kotoa työn takia (vauva välillä mukana) 0-10tuntia. Nämä siis tuon päälle mitkä olen harrastuksessa lenkillä. Lapset ovat nuo ajat isän kanssa.
jotka ette pääse omiin harrastuksiin ollenkaan, varsinkin jos se pitää anella mieheltä? Millaisia on miestenne perustelut sille että ette pääse yksin ulos, jumppaan tai lenkille tai vastaavaan edes kerran viikossa? Olisi mielenkiintoista tietää mitä teille tähän sanotaan?
Kun olin vielä kotona, mies teki pitkää päivää töissä (n. 8-19 välin poissa kotoa). Pienintä imetin vielä, ja hän aloitti iltatankkauksen n. klo 20, ja jatkoi sitä puolille öin. Siinä välissä olisi jäänyt ruhtinaalliset puoli tuntia aikaa... Periaatteessa mies oli sitä mieltä, että tottakai mä voin harrastaa, mutta ei kuitenkaan koskaan halunnut sopia mitään aikaa tai sitoutua olemaan kotona tietyllä kellonlyömällä. Kun saattaa tulla juuri joku puhelu, tms.
Nyt on helpompaa, kun lapset ovat hoidossa ja mäkin töissä. Käyn jumpassa/salilla työmatkan ohessa tai kesken päivän, ja sain sovittua niin, että mies hakee lapset 2 pv/vko. Silloin se ainakin on kotona iltapäivällä, että voin työmatkalla käydä vaikka kaupassa : ).
Puhut varmaan mun eksästä, kuulostaa niin samalta! Aina sanoi edessäpäin, että totta kai saat mennä. Sit jos olin lähdössä, hän ei voinutkaan katsoa lapsia ja jos kuitenkin joskus pääsin, niin siitä sitten jälkeen päin tapeltiin. Kun lapset oli joskus kehdanneet jopa kiukutella sillä välin, kun olin poissa. :O Minäkin jätin kaikki harrastukset silloin, en vain jaksanut enää.
Yh:na liityin kuntoklubiin, jonka lapsiparkkiin sain muksut. Oli enemmän omaa aikaa kuin ikinä sitten lasten synnyttyä.