Kotiäiti! Kuinka monta tuntia viikossa olet poissa kotoa ilman lapsia?
Kerro myös kuinka monta lasta ja minkä ikäisiä!
Kiinnostaa tietää, pääseekö muut vastaavassa tilanteessa elävät esim. jumppaan tms. Meillä tuntuu olevan ihan mahdotonta järjestää.
Kommentit (66)
ehkä parin kauppareissun ajan keskimäärin. Jos tulee omia menoja, niin ne järjestetään, mutta säännöllisen menon (esim. liikuntaharrastus) järjestäminen tuntuu olevan ylivoimaista..
harrastaa työn jälkeen ja tulla vielä laittamaan lapsia nukkumaan? Meillä mies tulee suoraan töistä kotiin ja on silti paikalla suunnilleen hetkeä ennen iltapalaa.
ap
joskaan se ei tarkoita ettenkö pääsisi. Mä vaan olen kotihiiri ja vietän aikaani tietokoneella kirjoittaen (siis en tälle palstalle vaan ihan tarinoita). Mutta kun haluan lähteä, ei sen kanssa ole ongelmaa.
Lapset 2kk ja 4v.
Kyseessä oli sairaalareissu toiseen kaupunkiin, matkat veivät n 2 tuntia.
Edellisen kerran olen ollut ilman lapsia liikenteessä vähän ennen joulua, silloin n. 6-7 tuntia jouluostoksilla.
Lapsia on kolme alle neljävuotiasta.
Nyt ollaan sovittu miehen kanssa, että käyn yhtenä iltana viikossa luennolla. Mies on sillä aikaa vauvauinnissa. Muuten olen vauvan kanssa koko ajan, paitsi joskus käyn lähikaupassa ilman vauvaa. Ehkä kerran viikossa. Kerran kuussa saatan käydä vähän pidemmällä ruokakaupassa.
n. 55 tuntia keskimäärin
8 ja 10v
T: sama
yleensä työssä jo 7. Työn jälk salilla tai muuta urheilua. Kotona useimmiten 17, aina viimeistään 18. Syödään. Ulkoillaan. Lapset nukkumaan 21 jälk.
2v. 3v. ja 6v.(koulussa).
ja viikossa olen ilman lapsia n.5h.
Tällöin käyn esim.hammaslääkärissä, kelassa, pyörällä kaupassa tai kuntosalilla.
Ennen raskautta kävin säännöllisesti salilla 3-5 kertaa viikossa, siihen reissuun meni 1,5-2 h kerrallaan. Nykyään en käy säännöllisesti missään, lähden silloin tällöin kauppareissulle yksin tai tapaan ystäviä, kampaajalle, vaateostoksille tmv. Viime viikonlopun olin la-su ystävän luona.
Lapset 5 v. ja 2,5 v.
Tällä viikolla en ole ollut yhtään tuntia lapsesta erossa. Jonkun aikaa meillä toimi hyvin, että pääsin muutaman kerran viikossa jumppaan. Lopetin jumpat, koska minun piti tilata mieheltä vauvan hoitoaika etukäteen. Helpompaa olla kotona 24/7 kuin neuvotella hoitoajoista miehen kanssa. Ja kyllä, ihmettelen millaisen pässin kanssa olen lapsen tehnyt.
Kolme lasta 2-12v. Mies epäsäännöllisessä vuorotyössä tai päivystää. Haaveilen pääseväni lenkille yksin, mutta silloin joskus kun se onnistuisi, olen jo niin väsynyt (siis iltaisin) että sänky vie voiton!
En käy missään ilman lasta/lapsia. Ovat aina mukana joka paikassa. Lapset 1 ja 8 vuotta.
viikonloppusin olen yleensä yhden yön kavereiden luona.
1 tunti viikossa jumppaan.. Jos tarvetta niin shoppaamaan, kauppaan, ystäviä tapaamaan tai istumaan iltaa..
Lapset 1v7kk ja 3v9kk
en säännöllisesti ollenkaan. Joskus käyn kaupassa yksin, joskus lenkillä. Puhetta on ollut, että alkaisin harrastamaan jotain kerta viikkoon, mut ei oo vielä toteutunut. En tosin oo kovin aktiivinen ollut asian suhteen.
2v ja 3v. myös parin kauppareissun verran . pääsisin kyllä enenmmänkin jos haluan.
ja illalla yhdeksän maissa kun laapset nukkumassa saa pari tuntia olla rauhassa.
tällä viikolla aika paljon menoja, joten iltaisin tän viikon saldoksi tulee 7 tuntia + päiväsaikaan 2 x 2 h niin että yksi lapsi koulussa, yksi eskarissa, yksi kerhossa ja yksi jumppapaikan lapsiparkissa - ja tämä "oma aika" säännöllinen, joka viikkoinen. Joinain viikkoina ei sitten iltamenoja yhtään, joskus käy niinkuin nyt, että on useampia ja joskus se yksi tyttöjen ilta saattaa olla hyvin monia tunteja...
Käytännössä aina voin mennä kun haluan. Mies samoin. Jos tulee päällekkäisyyksiä, onneksi on lapsenvahtimahdollisuuksia, yleensä saadaan sovittua.
Se on tärkeä henkireikä. Sen jälkeen katselen rauhassa tv.tä.
Viikonloput olemme yhdessä perheenä. Miehen harrastukset ja oma aika työn jälkeen.
Toimii meillä.
Lapsia 3, 2-10v.