Kaverin lapsi paskoi meidän lattialle, eikä äiti siivonnut!
Sai jäädä kyllä viimeisekssi vierailuksi. Lapsella ei pidetä vaippaa sisällä, koska yrittävät opettaa ilmaisemaan hätäänsä ja käymään potalla. Lapsi väänsi meillä käydessään hirveän hajuisen tortun lattialle, eikä äiti tehnyt elettäkään siivotakseen, vei vaan lapsen pesulle! Uskomatonta, en ole koksaan törmännyt vastaavaan käytökseen. Ilmeisesti normaalia heillä kotona, mutta itselle jäi kyllä niin inhottava olo tuosta, että katkaisen välini tuohon junttiin perheeseen.
Kommentit (24)
kun oli saanut lapsen pestyksi? Itse ainakin vastaavassa tilanteessa minimoisin jatkosotkut pesemällä ensin lapsen, sitten laittaisin lapsen sitteriin tms ja siivoaisin lattian. Hieman outoa kyllä vieraisilla olla jo ilman vaippaa, jos vahinkoja selvästikin vielä sattuu.
"Rättejä ja pesuainetta ja talouspaperia on tuolla ja tuolla; ja oletko kiltti ja laitat vauvalle vaipan." Tosi vaikeaa sanoa.
Olisiko sitten ollut parempi, että äiti alkaa heti siivoamaan ja jättää lapsen huomiotta. Eiköhän se ole parempi tehdä asiat järjestyksessä, eli ensin pestään peppu ja sitten siivotaan. Mitäs olisit sanonut, jos äiti olisi jättänyt lapsen juoksentelemaan ja mahdollisesti sotkemaan kakkaisella pepulla teidän valkoiset sohvat?
Mistä tiedät, ettei äidillä olisi ollut aikomusta siivota kakat lattialta, kun ensin pesee lapsen?
Itse varmaan hyökkäsit siivoamaan kakkoja. kun lapsi oli pesulla. Niin minä olisin ainakin tehnyt.
Toki olisi äidiltä ollut kohteliasta kiittää sinua avusta, jos näin oli.
Todellakin olisin lähtenyt ensin pesemään lapsen pepun ja sen jälkeen alkanut siivoilemaan jälkiä. Paitsi itse emäntänä olisin kyllä siivonnut ne myös ihan mukisematta.
Vai tuliko äiti pesuilta ja kakat oli lattialla siihen asti kunnes poistuivat?
Lapsen pesun jälkeen palasi kahvipöytään istumaan! Ei voi käsittää, onkohan sillä äidillä kaikki kotona vai voiko joku oikeasti olla niin sosiaalisesti lahjaton, että kuvittelee olevan ok, että minä saan siivota hänen lapsensa ulosteen? Tunnetaan yhtisten tuttavien kautta, joten en niin hyvin tunne äitiä. Jotenkin vaan kummastuttaa..
kaverin lapsi pissasi housuun, ja kun lapsi tuli toisesta huoneesta pissaisena litisten, äiti sanoi vaan oho, ei se mitään. Ei tehnyt elettäkään siivotakseen pissaa tai edes etsiäkseen sitä. Kysyin sitten itse, että onkohan nyt joka paikka pissassa, niin äiti sanoo lapselleen, että mene näyttämään X:lle mihin pissasit, niin X siivoaa, ja lähetti lasen taas lömpsimään mpäri asuntoa pissaisilla koivilla. Olin niin äimänä, että en voinut kun siivota, rätit heitin kyllä roskiin.
Ja kyllä, minulla on itsellänikin ihan saman ikäisiäkin lapsia, enkä ovi todellakaan käsittää tuollaista toimintaa.
Toi nyt on mun mielestä eri asia, että lapsi lampsii niillä pissasilla housuilla näyttämässä jälkiä tai että äiti suoraan sanoo, että X siivoaa.
Pissa- ja kakkavahingot on aika yleisiä kuivaksi opettelevilla (ja vahinkoja voi tapahtua vanhemmillakin!) ja _mun mielestä_ on hieman outoa, että lapsiperheessä niitä kauhistellaan. Tietenkin vieraiden pitäisi itse siivota jälkensä, mutta ehkä itse olen sitten sen verran outo, ettei mua kauhistuta luututa vieraan lapsen ulosteita...
Ap:ltä haluisin vielä tietää, olitko sinä siivonnut ne kakat jo sieltä lattialta ja äiti sen näki vai oliko ne siinä vielä kun äiti istui takaisin kahvipöytään? Tosiaan, olisihan se ollut kohteliasta kiittää mutta en ymmärrä että tuo nyt on sellainen asia että välejä alettaisiin katkaisemaan.
Lohduttavaa kuulla, että muutkin ovat kokeneet vähän vastaavaa. En kyllä ikimaailmassa olisi toiminut samoin silloin kun omat lapseni vielä opettelivat kuiviksi. Ehkä ne omien lasten eritteet muuttuvat joillekin niin miellyttäviksi, ettei ymmärretä miksi muita kuvottaa haistella jotain vieraan lapsen läjiä lattialla. Olisi mielenkiintoista tietää noiden kotien bakteerikannasta, eipä houkuttaisi mennä heille syömään!
ap
Siis äiti kävi pesemässä lapsen ja palasi kahvipöytään muiden aikuisten seuraan ja jätti ne paskat siihen lattialle ilmeisesti olisi antanut olla siinä ellen olisi mennyt siivoamaan niitä. Ei todellakaan kiittänyt siitä että siivosin.
Siis äiti kävi pesemässä lapsen ja palasi kahvipöytään muiden aikuisten seuraan ja jätti ne paskat siihen lattialle ilmeisesti olisi antanut olla siinä ellen olisi mennyt siivoamaan niitä. Ei todellakaan kiittänyt siitä että siivosin.
No nyt selvitti sen verran, että täytyy itsekin ihmetellä asiaa. En tietenkään hyväksyisi tuollaista, että ne ulosteet jätetään siivoamatta ja mennään tyytväisenä jatkamaan kahvittelua!
Eli ymmärrän paremmin tuohtumuksesi. Meillä kyllä saa kuivaksiopettelevat olla ilman vaippaa ja vahingot voin minäkin korjata, mutta jos äiti _olettaa_ minun ne siivoaman niin kyllähän se ihmetyttäisi. Itse laitan vielä vaipan nyt kuivaksiopettelevalle kylään mennessä, ettei vastaavaa tapahtuisi.
Tosin en olisi siivonnut itse vaan sanonut että hei sulta unohtui se kakka, viitsitkö ottaa ennen kuin joku lapsista sotkeutuu siihen...
jokainen siivoaa oman kotinsa.
Ap olisi varmaan närkästynyt jos kakkaavan lapsen äiti olisi mennyt omatoimisesti siivouskomerolle ja ottanut rätei ja lumpui siivoustarpeeksi.
Mikään ei ole hyvä ap;n kaltaisille ihmisille ei edes kakan väri, koostumus tai haju.
"Mitä väliä kenen paska se on
Vierailija - 09.09.10 02:10 (ID 11115705)
jokainen siivoaa oman kotinsa. Ap olisi varmaan närkästynyt jos kakkaavan lapsen äiti olisi mennyt omatoimisesti siivouskomerolle ja ottanut rätei ja lumpui siivoustarpeeksi. Mikään ei ole hyvä ap;n kaltaisille ihmisille ei edes kakan väri, koostumus tai haju. "
Siis apua, onko täällä todellakin noin epäkohteliaita, sivistymättömiä juntteja, jotka eivät osaa edesa käydä kylässä niin kuin ihmiset?
ettekö ole ennen paskaa korjanneet?
Millaisia prinsessoja täälä palstailee?
Kannattaako paskan takia loukata mieltään? Ei paska sitä varmastikaan tarkoittanut, paska halusi vain ulos ja teki tilaa uudelle paskalle.
Paska oli vain väliinputooja, ei hän tiennyt jännitteestä kahden äidin välillä. Hän silti käynnisti kahden naisen (tai yhden) taistelun pomoudesta.
Nokkimajärjestys on naisille luonnollinen tapa, he eivät tunne tasa-arvoa. On vain paskan katselijoita ja paskan kerääjiä. Paskankerääjien on miellytettävä sanallisesti paskan katselijoita.
Useasti tälläisellä paskan katselijalla on 3-6 paskan kerääjä ystävätärtä. Usein valta ei vaihdu.
tuskin piti ilman housuja kuiteskaan? Housuihin ne paskat jää olli vaippa tai ei.
ettei paskaperseellään istu johonkin ja sotke lisää. Kun se ongelma on ratkaistu, sitten siivoan muut jäljet.
tuskin piti ilman housuja kuiteskaan? Housuihin ne paskat jää olli vaippa tai ei.
Meillä miehen siskon poika pissasi joskus meillä housuihinsa ja istui lattialla paksulla villamatolla. Pissaa tippui ympäriinsä kun äitinsä vei poikaa pesulle, mutta oli ainoastaan huolillaan, kuinka pääsevät kotiin, riittävätkö vaihtovaatteet jne. Minä tunnustan, että ylikorostetun huolellisesti pesin lattiaa ja puhdistin mattoa desinfiointiainepullo toisessa ja rätti toisessa kädessä hänen silmiensä alla. Muutenkin ärsyttää, kun aina lapsilleen kylässäkin vaippaa vaihtaessaan antaa juoksennella pitkään ilman vaippaa, jotta lapsi saa tarpeeksi ilmakylpyjä. Ihan kuin ei niitä kotona ehtisi saada tarpeeksi. Antoi jopa kerran kiivetä 1-vuotiaan meidän sänkyymme ilman vaippaa!
joo, ymmärrän ap:ta. Musta on itsestäänselvää, että kakanneen lapsen äiti siivoaa kakat. Jos vieras lapsi kaataa maitolasin, kyllä todellakin oletan äidin siivoavan. Voin siivota itsekin, mutta ihmettelisin jos ei lapsen oma äiti tartu toimeen. Jos mun lapsi kakkaa jonkun lattialle, pesen lapsen ensin mutta varmasti sanoisin, että oota hetki, siivoan kohta sen kakan. En kyllä yhtä kakkaa varten tarvii siivouskomerollista rätei ja lumpui desinfiointiaineineen. Ihan vessapaperilla korjaisin pönttöön jätökset, ja sen jälkeen rätillä tai märällä talouspaperilla pyyhkisin. Ei se kakka sentään mitään myrkkyä ole.
Ja.. kyllä musta on luonnollista pitää potalle opettelevaa lasta ilman housuja, mutta ehkä kuitenkin kylässä laittaisin vaipan jos vahingon riski on suuri. Pikkasen on helpompi pyyhkästä kakat lattialta kun keräillä niitä ympäri lahkeita. Saattaa jäädä huomaamatta koko vahinko, ja silloinhan se vasta kulkeutuu ympäriinsä.
Kakkapyllyhän täytyy pestä ensin, jotta hän ei likaa lisää paikkoja. Olitko liian hätäinen?