Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-
Kommentit (507)
Tervetuloa joukkoon Enkelimuruseni! Pahoittelut ja iso halaus. Ihan kamalaa noin myöhäisen vaiheen keskenmeno! Varhaisemmillakin viikoilla on kestämistä, mutta kun alkaa puoliväli häämöttää niin kyllähän sitä on niin asennoitunut siihen, että sieltä se vauva tulee. Onneksi sinulla on jo niitä aikaisempia lapsia. Itsellänikin lapset auttoivot toipumaan kun oli pakko alkaa sitä arkea elää taas heti uudelleen, vaikka kyllä sitä vieläkin välillä häivähtää mielessä, että masu olisi nyt jo aika iso yms. mutta ne ajatukset pyrin karkoittamaan ihan heti. Tapahtui mikä tapahtui, sille en yhtään mitään voi.
Aveenalle onnittelut hcg:n laskusta! Se on muuten totta, että herkuttelu jää päälle helposti. Itse huomasin olevani koukussa pizzaan ja muuhun roskaruokaan kun mies niitä aina "silloin tällöin" (lue suunnilleen joka toinen päivä) rahtasi kotiin lohduksi. Piti pitää ihan karu parin viikon vieroitusohjelma. Nyt ei ole enää pitkä aika sitä teidän pakkoehkäisyänne. Ihan kaikella ystävyydellä; häntä pystyyn, nainen! Shit happens, mutta loiskutellaan me sen läpi, vaikka pitäisi kahlata ajoittain pohkeita myöten siinä itsessään.
Omassa navassa ei edelleen mitään. Odottelua, sitähän tämä on. Ensin odotellaan kuukautisten loppumista, sitten odotellaan ovista ja otollisia päiviä, sitten odotellaan että alkavatko kuukautiset vai ei...
adalat kp 10/30-32
Adalat: Kiitos tsemppauksesta! En mä normaalisti onneksi noin möksis ja alamaissa ole kun viimeviesto antoi ymmärtää. Jotenkinkin vaan tänne kirjoittaminen saa aina negatiiviset aatokset pintaan ja jotenkin alan vellomaan itsesäälissä. 99% viikosta ollaan nykyään jo häntä pystyssä.
Mitäs muille kuuluu?
Omassa navassa ei uutisia.
-Aveena, kp 12/28-32
P.S. Mihin uudelleenplussanneet on kadonnu tuosta aloitusvietistä?
Oli näköjään tipahtaneet nuo uudelleen plussanneet pois ja Enkelimurusen esittely jäänyt torsoksi, vaikka ihan takuuvarmasti sen sinne kokonaan lisäsin. No nyt on taas lista kunnossa. Kun vaan vielä saataisiin lisää nimiä sinne uudelleen plussanneisiin.
Hyvä, että Aveena olet noin yleensä hyvällä mielin. Ajatteles, kohta pääset tänne taas oikein todella kuumeilemaan uudelleen. :)
Itse tein tänään ensimmäisen ovistestin. Todennäköisesti aivan liian aikaisin, mutta kun on tuo kierto vähän hakusessa. Ihan haalea testiviiva tuli, joten ohjeiden mukaan negatiivinen. Eli odottelua ja tikuttelua täällä.
adalat 12/30-32
UUSILLE tervetuloa, ja pahoittelut.
Mä olin sitten ultrassa.....
no viikot tietty lasketaan sittenkin sen 28 pvän mukaan (eika mun 24 pvän kierron mukaan?) ja vkoja oli 6+1 eli liian aikaisinhan tuo ultra oli.
Lääkäri oli silti positiivinen, sillä oikein kauniin pyöreä ruskuaispussi löytyi ja "jotain sen takana jo näkyy", kuulemma juuri siten kuin noilla viikoilla pitäisikin: tuulimuna siis ei ainakaan ole kun tuo ruskuaispussi näkyy jo. kuulemma viikot saattaa olla päivän kaksi alaspäin (joka raskaudessa näin ollut lyhyestä kierrosta huolimatta) ja vakuutti että näyttää oikein hyvälle, sykkeen näkyminen on joka tapauksessa kuulemma noilla viikoilla harvinaista.
2 vkon päästä uudelleen siis, ja kyllähän tuo nyt HIUKAN murehdituttaa mutta päätin olla murehtimatta, koska lääkäri oli todella luottavainen, kuulemma oikein hyvältä alkuraskaudelta näyttää.
Niin ja oireita on (lisääntyvä pahoinvointi, päänsärky, tissikipu yms yms...) eikä mitään vuoteluja niin eiköhän tällä kertaa saada vauva ihan maailmaan asti.
Toivekkaita ollaan :)
T: MiRaBeL ja pikkiHikkinen 6+2
Oli "pakko" tulla kertomaan kuulumisia, kun eihän näitä juttuja oikein voi jakaa muuten, kun teidän kanssa :). Ikäväkseni vaan huomaan, että tältä listalta näköjään tosi verkkaiseen tahtiin edelleen siirrytään odottajiin :(. Olisin niin niitä plussia suonut teille/meille kaikille...
Sori, tää taitaa nyt olla vaan pelkkää ON:ää... Mä kävin sitten lääkärille valittelemassa pms-oireitani, jotka tuntuu vahvistuneen aikalailla viimeisen puolen vuoden aikana. Niihin sain SSRI-lääkityksen kierron puolesta välistä kierron loppuun ja jos siitä ei muuta apua olisikaan, niin olo kaikkine pahoinvointeineen ja väsymyksineen se on hyvää harjoitusta mahdolliselle raskaudelle :). Puhuttiin lääkärin kanssa myös tästä vauvaprojektista ja vaikka latelikin ne tavanomaiset litaniat siitä, ettei tässä vielä niin kauaa ole yritetty ja kyllä se vielä tärppää, niin oma-aloitteisesti kuitenkin laittoi lähetteen labraan hormonimäärityksiä varten. Totesi myös, että miehellekin voidaan peruslabrat tehdä, jos niin haluamme. Noh, lääkäri sitten soitti tässä yhtenä päivänä ja kertoi, että vaikka mitään dramaattista labroissa ei olekaan, niin prolaktiiniarvo on sen verran koholla, että se tod.näk. selittää miksei tärppi ole käynyt. Sanoi siis kirjoittavansa lähetteen lapsettomuuspolille. Toisaalta on vähän semmonen kökköfiilis siitä, että jotain "vikaa" oikeasti minusta löytyi, mutta päällimmäisenä on kuitenkin helpotus. Monesti kuulee niitä tarinoita, miten vaikea on päästä edes peruslabroihin tk:ssa, joten siinä mielessä koen olevani onnekas. Mitään "oireita" en ole itsessäni huomannut: kierto ei mitenkään ihan kauhean epäsäännöllinen ole ollut, tissit ei vuoda yhtään mitään ja oviskin testien mukaan tulee. Että mene ja tiedä sitten mistä on kysymys. Voikohan ovistestit näyttää plussaa, vaikka ovista ei oikeasti tapahdukaan? Sen kuitenkin huomasin, että kun asian tietää, niin tässä kierrossa on kaikenlainen oireiden metsästys jäänyt kokonaan. Joihinkin jomotuksiin huomaan kiinnittäväni huomiota, mutta ajattelen heti, että se ei voi olla raskaudesta johtuvaa, kun en kerran voi raskaaksi tulla. Elämä on huomattavan paljon stressittömämpää :). Toivon silti, että aika polille tulee pian ja asia saadaan hoitoon.
Iloisia syyspäiviä kaikille ja runsaati plussapuhureita!
Niisku
Ihana kuulla sinustakin taas! Hienoa, että olette päässeet tutkimuksiin tk:n kautta, ja lähetekin tuli.
Ovis voi toki olla tulematta, vaikka testi näyttääkin plussaa. Testi kertoo vain siitä, tuleeko LH-piikki (korkea pitoisuus luteiinisoivaa hormoonia) joka yleensä aikaansaa n. 1vrk päästä munasolun irtoamisen. Itse ovulaation todellisesta tapahtumisesta se ei siis kerro mitään.
No vanhakin sortui taas ostamaan ovistestin, ostin apteekista Onni merkkisiä, ja nyt sitten tänään alotin jo kun noita limoja on tullut vaikka aikastahan se on vielä, kun nyt mennään kp 14, mutta otin varman päälle. Viimeksi kierto oli 31pv normaali on minulla 30-35. Kaks kertaa olen aikaisemmin testannu ja silloin oli 17 ja 18 pv plussaa. Ei sen puoleen ei tuota ukkoa oo mitkän sänkypuuhat vähään aikaan kiinnostanu. Kun sen plussan nyt sais pitäs saada se ukkokin touhuamaan jollain konstiin.
Terv Lakka
Ajattelin kirjoittaa tänne. Ensinnäkin - en ole ehtinyt vielä ultraan. Töitten takia pitää kiirettä, eikä arkipäivinä kumma kyllä oikeastaan ehdi miettiä raskautta. Pahoinvointia on jonkin verran, enemmän kuin tuulimunan kanssa, mutta oksentanut en ole. Mielialan vaihteluista olen kuitenkin päätellyt, että ehkä masussa on joku. Ehkä. Hyvät asiat tuntuvat superhyviltä ja huonot asiat superhuonoilta. Nyt on menossa superhuonojen ajatusten päivä.
Ei oikeastaan puhuta vauva-asiasta miehen kanssa. Ei ole sellaista riemua ja innostusta niin kuin silloin keväällä. Ehkä into tulee sitten, kun pääsen 5. päivä lokakuuta ultraan ja joku siellä todella vilkuttelee minulle. Reilu viikko pitäisi vielä odotella. Olen pyörinyt touko-odottajien ketjussa, lähinnä taustalla, mutta jotenkin se ketju tuntuu vieraalta. En ole anonut jäsenyyttä suljettuun ketjuun, johon plussanneet toukokuussa siirtyivät. Tuntuu siltä, että minulle ei ole paikkaa.
*Muoks vähän myöhemmin* Kappas, olihan tuolla odottajien puolella tuoreempi ketju, josta bongasin ainakin Haizulin ja Heathin. Täytyypä mennä lukemaan sinne. Kiitos hitaan nettiyhteyden en lue muita kuin vakiketjuja, jotka ovat kirjanmerkeissä.
Toivon tähän ketjuun paljon plussia ja kesävauvoja. Ja toivon, että arki alkaa ja nämä itsesääliajatukset väistyvät kun saan taas viettää päivät opiskelijoiden kanssa.
Amppari
Ja tervetuloa ja lämmin halaus Enkelimurulle
IIK ,mun kaikki tekstit katos...EIIHHHHHHHHHHHH.Olin kir kauhean pitkän stoorin..:( Nyt eiiii..Palaan taas, kunhan hermot lepää ensin;)
Prkl.:(
Ootte mielessä kaikki
:)
Krisse
Viestin katkeaminen johtuu tuosta "on pienempi kuin" -merkistä, joka on Enkelimurusen nikissä.
Joskus tuli tuon takia hakattua päätä seinään...
Mahtavaa, ihanaa! Jee!!! Kovasti tsemppiä pikkuisellekin, että pysyy matkassa ja kaikki menee loistavasti ihan loppuun asti!
Nyt varmaan saatte sitten ihan kunnallisen alkuraskauden UÄ:n tuon viikkojen tarkistuksen takia..?
-Aveena, kp 14/28-32?
P.S. Pakkoehkäisyä enää alle 6vko (+ menkat)! Jopas aika vierii...
Ja oikein paljon onnea Evelle. Jos sulla on ollut säännöllinen kierto, niin voihan olla, että raskaus onkin jo aika pitkällä, jos viimeisistä menkoista lasketaan. Vaikka ootkin tehnyt testejä syyskuun puolivälin tienoilla, niin voihan olla, että se hormooni (mikä se nyt olikaan mitä raskaustesti mittaa) ei oo ennättäny kohota. Se on kai aika yksilöllistä, että toisilla se nousee vasta myöhemmin ja toisilla testit näyttää plussaa jo ennen kuin menkkojen pitäisi edes alkaa. Mutta kaipa sitä pääsee ihan kunnalliseen ultraan jo ihan senkin vuoksi aikaisemmilla viikoilla, jos haluaa, kun on keskenmeno takanapäin. Ainakin mulle neuvolatäti sanoi, että jos/kun raskaudun uudelleen, niin halutessani, ne voi kattoa näkyykö sykettä viikolla 7-8, jottei tarvitse epävarmuudessa elää np ultraan asti. Nyt ei kannata vaan muutossa rehkiä...
Olipas kiva tälläisena aurinkoisena syyspäivänä lukea, että plussiakin tässä ketjussa mukana oleville tulee. Joku jo mainitsikin, että pitäs tuota plussanneiden listaa saada pidemmäksi...
Syysflunssaa tässä parannellaan...
Voisin liittyä mukaan.
Mun rivi: Koralli73(37v), Keski-Pohjanmaa, kolmas toiveissa, km 4/10 rv4+, km 5/10 rv4+, kemiallinen 7/10, km 9/10 rv5+
Yritystä siis viime helmikuulta ja joka toisessa kierrossa on tärpänny ja aina menny kesken samantien tai muutaman päivän päästä. Tuo viimeinen todettiin ultrassa perjantaina. Ei ole kunnolla nyt lähteny vuotamaan vaikka lääkkeetkin keskeytykseen otin, joten vähän mietityttää nyt jatko.
Heinäkuusta asti ollut clomit käytössä, vielä olis yhdet jäljellä. Nyt tulee pakostakin välikierto tähän, mut sit kokeillaan vielä nuo yhdet clomit ja sit kai pitää ottaa lääkäriin taas yhteyttä ja kysyä, että mitäs sitten.
Eveeee! Hienoa, upeeta! Onnea! Jes. Nyt vielä Niisku tulee kertomaan plussakuulumiset ja tietty kaikki muutkin.
Ja Koralli, sinun puolestasi olen kamalan pahoillani. Toukoketjussahan olit, eikö totta?
Täällä ollaan eletään taas vaihetta olen superhyperilonen. Ysäripoppi jytää kuulokkeista. Ei millään malttaisi odottaa huomista päivää. Alkuviikko varmaan menee pilven reunalla Naantalin aurinkona, sitten torstaita ja laboratoriokokeita kohti mennessä alkaa pelottaa.
Amppari
Onnea plussanneille!
Minullakin on ilon aihetta, ei nyt ehkä samanvertaista, mutta tässä tilanteessa kun kierto on sekaisin, on ihana kun kroppa alkaa palautua, ja jopa 40 kp:n jälkeen tuli kuukautiset!
syysmasennus alkaa olla tipotiessään kun saa alkaa miettiä uutta kiertoa. Kyllä se meillekin aurinko paistaa, vaikka menee ehkä kauemmin!
enkelimuruseni: Tervetuloa joukkoon. Pahoitteluni suuresta menetyksestänne. Ihanan iloisella mielellä näytät kuitenkin katsovan tulevaan :)
ON. Viimein hCG oli eilen otetussa verinäytteessä alle 1. Ensimmäisistä keskenmeno-oireista tuli 54pv eilen. Huoh, aika kauan tähän on mennyt, mutta nyt se on kait sitten viimein ohi. Itkettää ja surettaa ja mietin taas liikaa millä viikoilla nyt oltaisiin menossa ja kaikkea muuta epäterveellistä... Mieskään ei enää ymmärrä miksi itken, vaikka aimemmin olikin hyvin tukeva ja mukana.
Nyt kait sitten vaan nenä kohti marraskuun alkupuolta, kun pakkoehkäisy viimein loppuu.
Ja sitten annos pinnallisuutta: Ahdistaa, kun mä pyöristyn. Km-epäilyn alusta asti aloin herkuttelemaan suruun, ja jotenkin se "vauva kuoli, saan jäätelön ja suklaapatukan" oli ihan järkeenkäypää silloin. Nyt tää mahdoton herkuttelu on jäänyt päälle, samoin kuin totaalinen aikaansaamattomuus liikunnan suhteen (Sekin jäi, koska "vauva kuoli, saan olla laiska ja sohvalla"...). Huoh.
-Aveena, kp 8/28-32?