Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon jälkeen uuteen yritykseen -SYKSY 2010-

Kommentit (507)

Vierailija
21/507 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä ollaan joka kerta viikko oletetusta ti testatusta oviksesta valeraskaana, kaikki oireet sopii alkuraskauteen. mutta kyllä ne menkat sieltä vaan tuli eikä nyt tullu kiertopäivä kuin 31 kun edelliset on ollu 30-35 tai oikeestaan 33-35 keskenmenon jälkeen. Pitäs vissiin jo luovuttaa, mutta se luovuttaminen onnistuu viikko menkkoista siten sitä alkaa funtsia millon se ovis olis ja saiko sen ukon vokoteltua hommiin just sillon, ja sen jälkeen se vasta piina alkaa. Ja kun ne menkat sitten tulee, taas muutaman päivän masennus ja kaupoissa näkyy tietysti sulosia pieniä vauvoja joka puolella suorastaan ilkkumassa, vaikka en käykkään kuin pari kertaa viikossa kaupassa miten niitä just sillon sattuu samaan aikaan.

elikkä tällä sitä mennään taas masennus aikaa kp 3

terv. Lakka

Vierailija
22/507 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

täältähän löytyikin ihan minulle sopiva pino... olen 33-vuotias yhden ihanan pojan äiti (poika 2v ja risat). Toista ollaan yritetty nyt yhteensä 7kk. Heti toisesta yk:sta tärppäsi, mutta raskaus osoittautui varhaisultrassa tuulimunaksi ja kaavittiin 05/2010. Kaavinnan jälkeen olemme yrittäneet nyt kolmen kierron ajan, ja tänään alkoi valitettavasti neljäs yk! Lasten välinen ikäero kasvaa ja kasvaa ja oma epävarmuus lisääntyy - tuleekohan tästä ikinä mitään? Onneksi masennus kestää vain muutaman ekan kiertopäivän ja toiveikkuus astuu kuvaan oviksen lähestyessä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/507 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olin silloin tammikuisissa, ja taas hyppäsin tänne, samalta viikolta kuin sinäkin.

Minulla on sama juttu töissä, osa tietää että olen saanut keskenmenon, ja muutama työkaveri on nyt raskaana. Tekee todella kipeää kommentit: " No millonkas sinä alat lapsia tekemään?"

En oikein ymmärrä kierrosta mitään, ennen keskenmenoa kierto oli 35. Keskenmenon jälkeen kierto hyppäsi 42 päivään. Nyt en oikein tiedä mitä odottaa sillä nuo 35 päivää oli vasta ensimmäiset jätettyäni pillerit pois. Eli normikuukautisia minulla ei ole tullut tänä vuonna ollenkaan.. Mutta onko 42 kiertona hieman liian pitkä, saati että tuollaisessa kierrossa ovuloisi? Nimittäin laskujen mukaan minulla olisi eilen/tänään/huomenna tärppi päivät, ja eilen mahaa väänteli ja nippaili siihen malliin että olin varma että kuukautiset alkaa. Yleensä olen tiennyt jo aamulla että kohta kuukautiset alkaa, siksi olin eilenkin koko päivän siitä varma.

Eli milloin minä nyt uskaltaisin tehdä testin?

Tänään on siis kp 28

Vierailija
24/507 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille ja kiitos virtuaalituesta (jälleen kerran). Tänne on ikävä joutua, mutta täällä on hyvä olla. :)

Erityis-moikka lakalle. :) En itsekään voi uskoa, että jouduin tänne takaisin.

Maanantain kohdun tyhjennys ei mennyt ihan putkeen, vaikka aluksi siltä näytti. Eilen oli hyvä päivä, mutta viime yönä supistukset ja runsas vuoto alkoi uudestaan. Hemoglobiini on vain 89. Täällä kotona tarkkailen tilannetta ja jos vointi ei kohene huomisen aikana, joudun uudestaan sairaalaan. :( Yritän välttää sen. Siellä olisi "hoitona" kuitenkin tod. näk. kaavinta, mikä ei ole yhtään miellyttävä ajatus.

Nyt on sen verran hutera olo, että palailen myöhemmin kirjoittamaan lisää. Koitan lueskella juttujanne taaksepäin, niin pääsen taas kärryille ketjun kuulumisista.

T: Pyrrhyla

P.S. Vieläkään ei tunnu miltään (pahalta/surulliselta/vihaiselta), mutta sain ajan psyk. sairaanhoitajalle, ehkäpä hänelle puhuessa hanat aukeavat.

Vierailija
25/507 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut saapi muuten lisätä listaan:

Hillamarja

Yritys 01/10

Km 06/10

Pyrrhylapyrrhyla, jaksamista sinulle. Silloin kun olin juuri kuullut keskenmenosta, ja hyppäsin koko aikaa sairaalassa, muistan kuinka ne päivät menivät aivan sumussa. En oikeestaan muista niistä mitään, mutta sen muista etten oikeestaan tuntenut mitään. Jotenkin olo oli aivan turta. Muutama viikko meni, kunnes romahdin aivan täysin, enkä voinut mennä töihin. Kävin juttelemassa sairaanhoitajalle, oikeestaan itkin tunnin ja puhuin, mutta oli huojentavaa puhua jollekkin ulkopuoliselle, joka ei vähättele asiaasi, mutta kuuntelee kuitenkin. Onnea tulevaisuuteen!

Vierailija
26/507 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille minunki puolesta.

Pyrrrhyla (vai miten se nyt oli), pahoitteluni... tasan ei käy onnen lahjat. On se niin väärin, että jos itse teet "kaiken oikein" ja noudatat noin suurinpiirtein ohjeita ja sitten kohtalo on tämä ja sitten sellaset, jotka vähät välittää lapsestaan ja sen terveydestä, niin raskaus voi mennä loppuun asti... Toivottavasti sulla menee kaikki hyvin. Itselläni keskeytynyt keskenmeno todettiin viikolla 13 ja vauva oli kuollut jo viikolla 7. Minut ohjattiin silloin lääkkeelliseen tyhjennykseen ja koska asun n. 75 km päässä sairaalasta, niin sairaalaan mentyäni vaadin kaavinnan. Kaavinta kuullostaa pahalle ja ehkä se ei oo niin helläkätinen kuin tuo lääkkeellinen, mutta se on kerralla ohi ja ainakin itse olen ollut tosi tyytyväinen valintaani. Ei ollut juuri yhtään kipuja ja vuodot loppuivat pian kokonaan. Ja uuden yrittämiselle ei tullut karensseja vaan heti vuodon loputtua sai aloittaa... tai siis mainitsivat sairaalassa, että hyvä olisi odottaa yhdet kuukautiset, jotta laskettu aika ois helpompi määrittää. Mutta meidän iki-ihana neuvolatäti sanoi, että ei tarvitse odotusaikaa, että onhan nykyään nää ultrat... Tuo hemppari kuullostaa aika alhaiselle, vaika en noista mitään ymmärrä, itsellä oli "raskaana ollessa" hemppari 153, mutta en ole mittauttanut sitä kaavinnan jälkeen...

Mirabel, ei miusta ainakaan oo yhtään kummaa, että käyt täällä kirjottelemassa, kyllä varmaan itsekin tällä palstalla roikun niin kauan kunnes käärö on sylissä ;) Tää eka kokemus oli sen verran opettavainen, että mikään ei oo varmaa...

Muuten ei mitään erityistä, sitä samaa töitä ja niiden ensimmäisten menkkojen odotusta... toki ei kyllä ehkäsyäkään oo käytetty, mutta harvemminhan se nappaa heti "ekalla kerralla".

Vierailija
27/507 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa lämpimästi uusille. Toiv saadaan yhdessä kaikki tukea ja voimaa täältä. Eikös?

Adalat* Kiitos kysymästä. Eli tosiaan ma sain Myfegynin ja tänään olin polilla. Sain Cytotecit aamulla klo 08 ja toiset klo 11. Otin Panadolin ja Litalginin, en ottanut Panacodia koska se sekoittaa pään niin totaalisesti. Sitte vuoto alkoi klo 10 maissa ja pari isoa hyytymää tuli ja näin se sitten oli. 2h oli aivan jäätävä kipu.Kävelin osastoa ja se hieman helpotti. Yhdelt pääsin pois ja lri ultras, et kaikki ois tullut pois. Nyt vointi kohtalainen,, vuotelee hiukan ja pari hyhmää tullut. Nyt yöks otan Buranan ni ehkä aamulla vointi jo parempi. Kop kop. Ja ADALAT pahoittelut menkoista:( Jännätään seuraavaan kiertoon.

Nyt en muista teidän nimiä vielä, mutta jellä Hb oli 85 on aika alhainen. Tarkempi on tietysti hematokriitti, Hkr joka ois tärkeä saada. Noilla arvoilla sä melkein tarvisit jo punasolu tankkauksen. Riippuen mikä sun normaali Hb taso?Kannattaa nyt ottaa yhteys vielä lriin.

Mä taidan nyt mennä petiin, mutta voikaa hyvin sisaret ..Lakka ym muut. Pahoittelut, kun en muista vielä kaikkien nmiceja:/

Halauksin, Krisse

Vierailija
28/507 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet Lällykkä ja Hillamarja, lisäykset tehty listaan, joka kyllä mun mielestäni saisi jo pikkuhiljaa lyhetä ja porukka siirtyä plussanneisiin. :)

Pyrrhyla; mikä siellä on vointi? Tuo Hb on kyllä todella matala, kuinka pysyt tolpillasi? Toivoit, että et kaavintaan joudu. Oman kokemukseni mukaan kaavinta on toimenpiteenä helppo, mutta tietysti siinäkin on se riski, että kohtuun tulee vaurioita. Siitäkin huolimatta kun sain valita, valitsin kaavinnan. Nykyisin, ainakin meidän sairaalassamme, kaavinta tehdään imulla, joten riski vaurioille on vähäisempi.

Lakalle pahoittelut kuukautisten alkamisesta. Itsellekin hiipii se "tuleekohan tästä ikinä yhtään mitään" olo alkukierrosta.

Hillamarjallakin oli kierto sekaisin. Niin minullakin. Olen jo miettinyt, että pitäisiköhän hommata ovulaatiotestejä ihan vaan siksi, että tietäisi toimiiko kroppa ollenkaan. Toisaalta en sitten tiedä lisääkö ovulaation tikuttaminen vaan yritysstressiä...Onko täällä kukaan käyttänyt ovulaatiotestejä?

Onko krisellä jo parempi vointi?

adalat kp4/30-32

Vierailija
29/507 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lällykkä ja Hillamarja*: Tervetuloa! Todella ikävää että jouduitte tänne, mutta toivottavasti läsnäoloaikanne on mahdollisimman lyhyt ja pääsette pian onnellisimpiin ketjuihin.

Kristinamom: Miten menee? Onneksi vuoto loppui pian ja UÄ:llä kaikki oli poistunut.

Pyrrhylan Hb kuulostaa kyllä hurjan matalalta... Pärjäätkö ihan varmasti kotona? Onko vointi lähtenyt parantumaan?

ON. Labraseurantaa jatketaan yhä, maanantaina olisi seuraava. Ja tulevaisuudesta kyselin, niin kuulemma jos plussaa, niin pitää ottaa het ekana yhteys lapsettomuuspolille ja ne ultraa viikoilla 5-6 ja tarkistaa sikiön sijainnin.

Tuli hyvä mieli tuosta puhelusta. Ainakin musta pidetään huolta ja tuo lapsettomuuspolin hoitaja on aina niin rahoittava ja positiivinen.

-Aveena, kp 4/28-32

Vierailija
30/507 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa kuin saavista kaataen täällä päin. Onneksi ei ole kiire minnekään kun on vapaapäivä tänään.

Minun pohdintani ovulaatiotesteistä loppui sitten lyhyeen. Tulin maininneeksi miehelle, että pitäisiköhän tilata ja mies sitten innostui asiasta. Aikansa surffaili ja tilasi mulle sitten paketin, jossa on sekä raskaus- että ovulaatiotestejä. Toiminnan miehiä. :) Että tässä kierrossa sitten pääsen niitäkin testaamaan. Koskaan en ole ko hommaa tosiaan tehnyt, joten saapa nähdä millaista sohlaamista tulee olemaan viivojen tulkitseminen.

Kiva Aveena, että olet saanut ja saat jatkossakin hyvää palvelua. Huojentaahan se kummasti, että pääset sitten seuraavassa raskaudessa melkein heti tarkistusultraan eikä edes tarvitse yksityiselle mennä.

Hyvää viikonloppua toivottelee

adalat

Vierailija
31/507 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tervetulotoivotuksista!

Ovulaatiotesteistä: itse tykkään tikutella ovista, vaikka itse asiassa tiedän ihan hyvin muutenkin, milloin ovuloin (säännöllinen kierto). Jotenkin se vaan tuntuu mukavalta puuhata kaikkea raskautumiseen liittyvää ja varmistaa, että kaikki toimii niin kuin pitääkin.

Ovistestien kanssa kannattaa kyllä muistaa, että aina sitä tasavahvaa viivaa ei tule, vaikka ovuloisikin. Jos testaa kerran päivässä, niin LH-huippu saattaa jäädä huomaamatta. Esim. meidän ainokainen sai alkunsa sellaisesta kierrosta, jossa en saanut plussaa testiin ollenkaan... vastaavasti aina ovis ei tule, vaikka testi olisikin plussa. Ehkä noista siis on eniten iloa, jos kierto on kovin epäsäännöllinen eikä jaksa pupuilla kovin ahkerasti, vaan haluaa tietää milloin kannattaa tehdä täsmäiskuja :)

Vierailija
32/507 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

adalat, minulla on tänään nimittäin kierto,hmm.. kp30/35-42.. Kävin tänään lääkärissä ihmettelemässä kun koko viikon on tuntunut vatsakipuja, koko viikon ihan kuin olisi kuukautiset. Noh, tietenkään peruslääkäri ei tiennyt, eikä osannut sanoa juuta eikä jaata joten varaan ensi viikolla gynelle ajan jos tämä ei helpota.

Päätin nyt että kunhan minun kuukautiset alkaa, alan tikuttamaan, vaikka tosin se ehkä saattaa stressata, mutta oikeestaan enemmän minua vihastuttaa minun kroppani, joka on aivan sekaisin. Toimisi edes kroppa normaalisti, niin olisi yksi murhe vähemmän. Eli tämän jälkeen suunnistan ovulaatiotestejä tilaamaan :D

Vierailija
33/507 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs vissiin jo luovuttaa, mutta se luovuttaminen onnistuu viikko menkkoista siten sitä alkaa funtsia millon se ovis olis ja saiko sen ukon vokoteltua hommiin just sillon, ja sen jälkeen se vasta piina alkaa. Ja kun ne menkat sitten tulee, taas muutaman päivän masennus ja kaupoissa näkyy tietysti sulosia pieniä vauvoja joka puolella suorastaan ilkkumassa, vaikka en käykkään kuin pari kertaa viikossa kaupassa miten niitä just sillon sattuu samaan aikaan.

Mullakin alkaa olla luovuttajafiilis. Mies ei ole yhtään innostunut, laittelin tuossa kirpparille kamaa myyntiin, ja mies on sitä mieltä että kaikki viimeisetkin vauvakamat myyntiin vaan :( Minä niin haluaisin vielä nyytin syliin... Ihmeesti tuolla ukolla mieli muuttuu asian suhteen.

Kävin moikkaamassa 9kk vanhaa kummipoikaa, toinen on niin suloinen ja rauhallinen vauva. Eipä tuo paljon vauvakuumetta vähentänyt.

Otolliset päivät alkaa lähestyä, miehellä on TAAS työreissu niiden aikaan. Ja tosiaan, kun saisi sen vielä vokoteltua petipuuhiin...

On taas omaa napaa nää jutut, mieli mustana....

Vierailija
34/507 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ne sitten alko, vaikka oishan se ollut ihan uskomatonta, jos ois onnistunu heti keskenmenon jälkeen uudelleen raskautuminen. No pitää olla tyytyväinen, että näinkin pian (5 viikkoa kaavinnasta) alko menkat, koska joillakin on tainnut venähtää menkkojen alkaminen... toivotaan kierron nyt sitten tasoittuvan.

Lällykkä: Ovistestit on varmasti tarpeen, jos kierto kenellä epäsäännöllinen. En oo koskaan kokeillu ovistestejä, enkä aio, ellei nyt sitten rakskautuminen venähdä vuosi tolkulla. Meillä ei oo kiirettä tämän vauvaprojektin kanssa, mutta toki emme pistäisi pahaksemme, jos plussa testiin tulisikin. Tulee, jos on tullakseen...

Vaikka tässä vauvatoiveita elätelläänkin ja toisaalta toivomme pian tärppäävän, mutta jotenkin pelottaa ihan tämä ajankohta, että jos sattuukin tulemaan raskaaksi, niin meillä on tälle loppuvuodelle sen verran noita kekkereitä tiedossa, että jos nyt sattuisi tärppäämään, niin miten selittää sukulaisille, että ei kiitos alkoholia, kertomatta raskaudesta? Koska tämän edellisen raskauden kanssa kävi näin surullisesti, niin haluttaisiin pitää mahdollinen uusi raskaus myös salassa, kunnes 12 viikon ultra on ohi. Olen kuskina selitys ei toimi, kun yövytään koko suku samalla mökillä ja juhlitaan. Jos sanoo, että on lääkekuuri, ei voi juoda, niin joukossa oleva sairaanhoitaja ja kätilö rupeavat varmasti kyselemään, että mikä sulla on... Oisko kellään hyviä ideoita? Ei kuiteskaan haluttais jarrutella vauvan tuloa.

Miksihän sitä ajattelee aina näitä asioita niin pitkälle... pitäs antaa mennä vain... ja katsoa mitä elämä tuo tullessaan...

Vierailija
35/507 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on vkonloput sujuneet leidit?

Me kakuteltiin tytön nimppareita ja siinä se meni siis ihan kivasti. Sai vaihteeks muuta aateltavaa..

Aveena** Kiitos kysymästä , vointi ihan ok. Vuoto on tosi niukkaa ja kipuja ei ole ollut sen tyhjennyspäivän jälkeen. Ainoa, et huippaa jonkun verran. Ja tsekkasinkin töis hemoglobiinin, joka oli siis 120 ja mulla yleens n 140. Et se varmaan tekee.. Vuosin meinaan sen tyhjäripäivän ihan kiitettävästi. Ja kiva ,että saat sitten uä:n heti, kun se aika koittaa. ja tule kertomaan huomenna lab uutisista.

Nippe* Meinasinkin kysyä miten kauan meni kun menkat tuli tmps.ta mutta se lukikin sulla:) Mä oottelen kans menkkoja.. tosin nyt oli lääkkellinen tyhjennys. Muistaakseni kaavinnasta meni se 4 vkoa kun alko menkat.- Onko sul kivuliaammat tai runsaammat nyt kaavinnan jälkeen?

Voikaa hyvin kaikki ja voimia, jokaiselle teistä .

Mukavaa vkonalkua kaikesta huolimatta.

Mie jään ootteleen vuodon loppumista ja seur menkkoja.. Tosin päätin , et nyt on luova tauko ennen uutta yritystä..

Krisse

Vierailija
36/507 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni töiden merkeissä, eipä siinä oikein mitään muuta ihmeellistä ehtinyt touhuamaan.

anir; tosi ikävää, että miehesi alkaa nyt vatvoa ja vaikuttaa olevan vauvaprojektia vastaan. Ihan epäreilua suoraan sanoen!

Hyvä, että krissen tyhjennys sujui noin hyvin. Itselläni ensimmäiset menkat kaavinnan jälkeen olivat ihan helvetilliset; reilusti ja pitkään vuosi ja minulla kun ihan ne perusmenkatkaan eivät ole ihan miedoimmasta päästä niin olen runsaisiin vuotoihin tottunut, mutta nyt meni viikko vuotaen oikein kunnolla. Ajattelin jo, että eikö siellä osata enää kääntää hanoja kiinni ollenkaan, mutta loppui sekin vihdoin ja nyt nämä toiset ovat olleet sellaiset normaalin runsaat.

Omassa navassa ei mitään raportoitavaa ole. Ovistestejä odottelen saapuvaksi ja sitten alkaa tikuttelu. :) Yritän olla lataamatta mitään suuria toiveita niistä testeistä huolimatta. Tämän tikuttelun indikaatio on lähinnä selvittää, että pelittääkö hormonitoiminta vai ei.

adalat kp 8/30-32

Vierailija
37/507 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisse: Hyvä, että vointisi on ihan ok, ei kai sitä tässä tilanteessa ikinä voi kehua hyväksikään... No tän kahden ekan vuotopäivän kokemuksella menkat on kaavinnan jälkeen ollu ihan normaalit, eikä kipujakaan oo ollu sen enempää kuin ennenkään. Onneksi... Pari panadolia oon ottanu ihan ennakoiden kipuja tosin... Mutta eihän mulla vielä tietoa oo miten kauan nää sit kestää... että toivottavasti ei normi 4-5 päivää pidempään.

Itselle ei tässä sen kummempaa, elämä taitaa olla yhtä odottelua. Eka odottaa menkkoja alkavaksi, sitten loppuvaksi, sitten odotetaan plussaa jne.. ja jossakin vaiheessa toivottavasti sitä vauvaakin ;)

Ois se niin kivaa pitää ensi kesänä piiiiitkä kesäloma äippäloman nimellä tosin...

Vierailija
38/507 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adalat: Minustakin on tosi epäreilua alkaa nyt perumaan puheitaan. Meillä mies ei kyllä koskaan ole innolla halunnut kolmatta lasta, mutta kun kerta on suostunut petipuuhiin ilman ehkäisyä, niin olen pitänyt sitä myöntymisen merkkinä. Ja kun keskenmenon jälkeen itkin surkeuttani, oli hän sitä mieltä, että yritetään vielä. Ja nyt on sitten taas mukavuudenhalu iskenyt...

Siis raivostuttavaa.

No, en ole vielä täysin menettänyt toivoani. Tosin kovin kauan en enää jaksa tätä epätietoisuutta, sit kai on yritettävä unohtaa vauvahaaveet ja keksittävä jotain muuta...

Vierailija
39/507 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois sit 33/35-42..plaah. Alkaisit nyt jo pian koko samperin kuukautiset ettei tarvisi odotella kovin kauan.

Tänään töissä kyselin ystäväni raskaudesta, hän sattui raskautumaan samaan aikaan kuin minäkin. Kysyin ultrasta ja sun muusta. Silloin aina tulee niin surullisesti mieleen, millä viikoilla minä itse olisin nyt. huoh.. Sunnuntaina jotenkin mietin kuitenkin että jospa me pidettäisiin hieman taukoa mutta jotenkin ymmärsin mieheni puheesti että, miksi pitäisi? Varasin gynekologi ajan ensi viikolla, ihan vain tarkistuskäynnille keskenmenon jälkeen.

Alkaisipa pian kuukautiset.

Vierailija
40/507 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suuren perheen äiti. Lapsia on 6 + 1 enkelipoika jonka synnytin kuolleena rv 20+6. Hän syntyi kesäkuun lopussa. Tämä laskettiin vielä keskenmenoksi vaikka ehtikin edetä niin pitkälle.

Niin suuri kaipaus jäi. Ja jos koskaan niin nyt tuntuu että syli kaipaa. Syytä ei koskaan saatu selville, lääkäri sanoi että tässä voidaan puhua kohdunsisäisestä kätkytkuolemasta. Onneksi on lapsia jo ennestään jotka auttoivat jaksamaan pahimman yli. Pitivät minut arjessa kiinni. Pitävät edelleenkin! 2 vanhinta on jo yläasteella. 2 on ala-asteella ja 2 pienintä on kotona 4,5v ja 2,5vuotiaat. Mutta niin paljon tätä pientä rakkautta halutaan että varmaan halkean onnesta sitten joskus JOS/KUN plussa tulee.

Tätä uutta raskautta on yritetty siis heinäkuusta asti. Ei kauaa vielä.

Mutta sen verran olen toiveikkaaksi ryhtynyt että ostin valmiiksi raskaustestit. Juuri tänään on puoliväli kierrosta. Ja 2 viikkoa pitää nyt odotella että onko saatu pieni alulleen. Hellyyttä on riittänyt kyllä ;) Ja molemmilla on niin kova halu saada lapsi alulle että melkein itku tuli kun viimeksi kuukautiset alkoi.

Ja nyt pelkään että mulla oli ovis ennen puoliväliä ja missattiin se oikea hetki. Oli sellanen tunne lauantai-aamuna ja sen päivän aikana ei yritystä ollut. Vasta su-ma yönä. Mutta, jospa vain kuvittelin ja se olikin sitten vain hyvä juttu jos saatiin sinne valmiiksi uimareita odottelemaan.

:D

Ikävöin niin paljon pieniä liikkeitä ja haluan ne pian taas tuntea. Ja toivon että tällä kertaa olisi onni myötä ja saisin lapsen kotiin asti. Se pieni hetki kun sain kädelläni pidellä murustani joka oli niin kaunis ja ihan valmiin näköinen jo, vei sydämestäni palan mennessään. Ja toivon että saan uuden mahdollisuuden. Vielä kerran kokea raskauden,synnyttää ja kokea vauva-arkea. Vielä kerran :D Niin monesti jo sanonut sen että vielä tämän lapsen halutaan ja sitten ei enempää haluta. :DDD Niin vain on aina uudelleen yritykseen ryhdytty. Ja nyt tuntuu ettei kesän menetyksestä muuten selviäkään.

Onnea meille kaikille "yrittäjille"!!!