Pitkät päivät ja vaihtuvat hoitajat...
..tuovat turvattomuutta lapselle, heidän stressitasonsa nousee, lapsi on sisäisesti pelokas ja ahdsitunut. Kehitys vaurioituu. Tässäpä teille alle 3-vuotiaansa päiväkotiin rahaaville viimeisimmät tutkimustulokset.
ja en toivo yhtään sellasita kannanottoa, että taas vanhempia syyllistetään. Vanhempia PITÄÄ syyllistää ja rankasti, jos eivät ymmärrä lapsen etua.
Kommentit (19)
koko hoitouransa (3vuotta) ihanalla perhepäivähoitajalla.
Mua ei voikaan nyt tästä asiasta syyllistää, jeees.
..tuollaisia tutkimuksia lue. Seiska on heidän tietolähteensä.
tai sen nimen, olisi mielenkiintoista lukea
Varmaan monille pienille kotihoito/pienessä kodinomaisessa ryhmässä toteutettu hoito on paras, mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen. Miksi keuhkota siitä, että on erilaisia tapoja toimia?
Nyt kun monien työvuosien jälkeen olen kotona vauvan kanssa, on aika eksoottista huomata, että on ihmisiä, jotka kuumentuvat muiden vanhempien omia lapsiaan koskevista ratkaisuista.
Eiköhän monella meistä ole aivan tarpeeksi huolenaiheita omassakin elämässämme?
kohta kuulette ja ette voi puolustella mitenkään!
Silti minun lapseni ovat päiväkodissa, teen osa-aikatyötä. Yritän pitää heidän päivänsä suht lyhyinä. Minulla ei ole ollut muuta hoitomahdollisuutta.
aika päivähoitoa sinun lapsellesi.
Sopivan mittainen päivä ei olekkaan haitallinen jos lapsi on tarpeeksi vanha päivähoitoon.
Ja 3-v syntymäpäivänä tilanne muuttuu radikaalisti..?
Tutkimuksen mukaan ylisuuret pk-ryhmät aiheuttavat lapsille stressiä kaikissa ikäluokissa.
Ja ihan yhtä uskomattomia kaikki. Syylistämistä ja syyllisyyttä. HUOHA!!!
Varmaan monille pienille kotihoito/pienessä kodinomaisessa ryhmässä toteutettu hoito on paras, mutta kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen. Miksi keuhkota siitä, että on erilaisia tapoja toimia? Nyt kun monien työvuosien jälkeen olen kotona vauvan kanssa, on aika eksoottista huomata, että on ihmisiä, jotka kuumentuvat muiden vanhempien omia lapsiaan koskevista ratkaisuista. Eiköhän monella meistä ole aivan tarpeeksi huolenaiheita omassakin elämässämme?
Ja ihan yhtä uskomattomia kaikki. Syylistämistä ja syyllisyyttä. HUOHA!!!
myös psykologian oppikirjat, jos oma polla ei toimi. Mikä ihme se on, kun väärät ratkaisut ja niistä seuraava lasten pahoinvoiti on asia, josta EI saisi syyllistää!!
.. toki hänellä seuraa oli, mutta ei liikaa. Nyt hän on erittäin fiksu ja tavoitteellinen lukiolainen. Hyvä MINÄ, kun jäin kotiin!!
En käynyt 1 vuoteen 4 kuukauteen esim. kampaajalla, lainat olivat suuret (lainaprosentti 14,35 siihen aikaan),mutta ymmärsin, että minä ja mieheni olemme vstuussa lapsen tasapainoisesta kasvusta ja kehityksestä - ei yhteiskunta!
.. toki hänellä seuraa oli, mutta ei liikaa. Nyt hän on erittäin fiksu ja tavoitteellinen lukiolainen. Hyvä MINÄ, kun jäin kotiin!! En käynyt 1 vuoteen 4 kuukauteen esim. kampaajalla, lainat olivat suuret (lainaprosentti 14,35 siihen aikaan),mutta ymmärsin, että minä ja mieheni olemme vstuussa lapsen tasapainoisesta kasvusta ja kehityksestä - ei yhteiskunta!
...nykyvanhemmille. Pitää saada isot kämpät, hyvät autot jnee.. materialismi menee lapsen edelle..
..raahaava luikkii nurkkia pitkin ja häpeää!!
Varsinkin virikemammat, joiden syytä ylibuukatut ryhmät ovat...
mä oon kyllä sitä mieltä, että mun lapsi ei kärsi viiden tunnin hoitonsa aikana. sanokoot muut mitä tahoo, itsehän lapseni parhaiten tunnen.
missä tarhassa on 17 lasta yhdessä ryhmässä??
Mikä ihme se on, kun väärät ratkaisut ja niistä seuraava lasten pahoinvoiti on asia, josta EI saisi syyllistää!!
Ei ole olemassa mitään objektiivisesti todettavia "vääriä" ja "oikeita" ratkaisuja. Ihmiset ovat erilaisia (sekä lapset että aikuiset), elämäntilanteet erilaisia jne. Kukin tyylillään.
mä oon kyllä sitä mieltä, että mun lapsi ei kärsi viiden tunnin hoitonsa aikana. sanokoot muut mitä tahoo, itsehän lapseni parhaiten tunnen. missä tarhassa on 17 lasta yhdessä ryhmässä??
..stressitason nousuta ja lapsen psyykkeen tlasta? Ja millä menetelmällä? Oliko iskokin tutkimusryhmä tekemässä tätä laadullista tutukimsuta, joten... soopaa puhut...
Lisääntyä ei pidä, jos ei ole halua tai mahdollisuutta hoitaa lasta 3-vuotiaaksi kotona.