Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys tuleville äideille

08.09.2010 |

Koska ostit ensimmäisen tavaran tulevalle pikkukääröllesi?

Kommentit (14)

1/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kohta pitas rupee keraa kasaan kaikennakoista, senkin takia, etta taall aon paljon halvempaa kuin suomessa jonne muutetaan takas kesalla

2/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jälkeen. Samantien paineltiin ostoksille. Mut vain yksi pieni juttu, ei mitään mahdotonta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut sukat ja jotain höpsöä, ei mitään "oikeaa" hankintaa vielä...

MaryRose rv 38+5

Vierailija
4/14 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut sukat ja jotain höpsöä, ei mitään "oikeaa" hankintaa vielä...

MaryRose rv 38+5

Vierailija
5/14 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostin nyt rv 14 jo vaunut. Käytetyt Brion yhdistelmät kirpparilta, jossa ne olivat vain 100e ja aivan tuliterän näköiset, muutaman vuoden vanhempaa mallia kyllä. Ajattelin, että jos kesken menee tai jotain tapahtuu saan ne myytyä eteenpäin. Ostin myös muutamia vaatteita ja vauvan punkan.

Rahasta on tällä hetkellä tiukkaa, koska en ole töissä ja en tiedä koska saan töitä, joten ostan pikkuhiljaa tavaroita. Hoitopöydät, pinnasängyt yms ostan kyllä vasta joulukuussa kun tulee veronpalautukset.

Vierailija
6/14 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet tavarat on mulla ollut tapana ostaa,vasta kun vauvalla olis mahdollisuus selvitä kohdun ulkopuolella. Aikasemmin olen ostanut jos jotain ihanaa/tarpeellista on löytynyt siistinä käytettynä. Käytetyistä saa kuitenkin melko varmasti rahansa takaisin,jos niin kamalasti kävisi,ettei tarvista tuliskaan.

Vierailija
7/14 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vaatteet ja turvakaukalon raahasin kotiin (käytettyinä) jo ennen kuin olin edes raskautunut.

Vaunut (käytetyt) oli ostettu jo ennen rv 14.

Enään puuttuu sitteri ja puuhamatto.

Mulla on joku pakkomielle, että kaikki pitää olla valmiina ajoissa. Esikoinen syntyi rv 34+2 ja ei ollut muuta kuin vaunut ja pari vaatetta. Siinä sitten kaupoille juoksemaan sektio haavan kanssa ja ei ollut kivaa.

Sirppana joka odottaa neljättä rv 20+5

Vierailija
8/14 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin ostin itselle lehden josta sain tietää, että iki-ihana Hymy - helistin on poistunut äitiyspakkauksesta ja tehdas myy varaston pois nettikaupan kautta. Kääk! Arvoin ja vatvoin asiaa viikon verran mutta kun ei se jättänyt rauhaan.. Eli jo ennen ensimmäistä neuvolaa! Hupsu kun olen.

Vierailija
9/14 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin esikoiselle vaunut 7 päivää ennen syntymää noin vkolla 35+jotain. Turvis oli haettu viikkoo ennen. Sänky ostettiin vkolla 30 kun lääkäri sanoi että 4 viikon sisään varmaan syntyy vauva. Kaikki oli tosin katsottu valmiiksi,että jos vauva syntyy ennemmin niin mies voi vaan hakea. Itse en päässyt mukaan kiertelemään vuodelevon vuoksi vaan katsoin netistä valmiiksi ja päätettiin yhdessä. Nyt kakkoselle on kaikki jo valmiina,niin että jos syntyy yksi niin ei tarvitse kuin pestä ennen käyttöä osa tavaroista. Vaunun pehmyt pussi pitää pestä ehdottomasti kun oli varastossa sotkeentunut.Muut onkin pesty ja suojattu valmiiksi jo käytöstä poiston yhteydessä.

Ötökkä ja pippuri (ehkä myös timjami)

6+5

Vierailija
10/14 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-äM-:lle kiitos vinkistä. Pistin heti tilaukseen pari helistintä (toinen kaverin vauvalle sitten joskus vuosien päästä...). Joku hairahdus tämäkin, kun esikoisella on ihka uusi helistin, mutta pitäähän sitä tulevalle kuopuksellekin (04/11) saada oma :D

Joten siis ajoissa olen ostoksilla... no, esikoisen kohdalla ensimmäinen body taisi tarttua mukaan joskus 20 viikon paikkeilla.

Siriina

Vierailija
11/14 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vähän niinkuin "itsellemme" (nyt siis rv 12) ostettiin jo valmiiksi Herra Hakkaraisen vauva-kirja jonne voi kirjoitella sekä raskaus, että vauva-ajan muistoja:) aina sinne kouluikään asti. Tykätään niin hirveesti molemmat Mauri Kunnaksesta että tuo oli ihan pakko hankkia!

ei olla uskallettu mitään vaatteita tms ottaa, vaikka välillä ollaan sellaisia kuolailtukin...ei oikeastaan edes tee mieli vielä laittaa rahaa mihinkään konkreettiseen, kun jonkunasteinen epäilys-vaihe itselläkin vielä päällä. Ehkä sitten muutaman viikon päästä...

Vierailija
12/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ensimmäisen vaatteen vauvalle n. rv 23. Olin silloin Pariisissa lomailemassa ilman miestäni ja siellä oli se ihana Disney-kauppa, pitihän sitä haksahtaa :)

Muuten hankintoja on tehty tasaisesti sen jälkeen. Aika paljon oli myös tavaraa lainalla, ne tuli raskausviikkojen 32-38 välillä. Esim. sänky ei ois meille kovin paljoa aikasemmin ees mahtunut, ajateltiin se lainata mahd. myöhään ettei sit tarvi siirrellä sitä aina kun vielä laittoi tavaroita paikoilleen. Vaatteita saatiin niin paljon lainalle (siis ihan perusvaatteita) että ostin aina itelle omaksi jos tuli joku oikein ihana/söpö/pakko-saada-vaate vastaan. Vaunut oli aluksi lainalla mut vaunujen omistaja tulikin sit raskaaksi nii ostettiin sit omat :) Todettiin että eiköhän me joskus muitakin lapsia saada :)

LittleMe, neiti 08/09 ja rv 6+2 :)

Vierailija
13/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa otettiin äitiyspakkaus ja ekat vaatteet tuli ostettua vasta kun vauva oli maailmassa ja näki vähän että mitä tarvittiin. Rattaat ostettiin joskus 35 viikon paikkeilla.

Tokaa odottaessa ekat tavarat ostin np-ultran jälkeen.

KOlmatta odottaessa ekat tavarat tuli ostettua vasta 20 viikolla. Haluttiin eka nähdä kumpi tulossa, ei saatu tietää joten unisex vaatetta ostalin vauvalle silloin

Jean+Lapset 9v, 5v ja 3kk

Vierailija
14/14 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oo ihan kauheesti osteltu (vielä) mitään, eikä ole oikein tarviskaan. Mun isosiskolla on kaksi lasta, ja niiltä saadaan melkeenpä kaikki, pinniksestä rattaisiin ja hoitopöytiin. Vaatteitakin on luvassa, tuli sieltä kumpi vaan. :) Itse ollaan ostettu yks paita markkinoilta, kun oli niin kiva teksti (Olen isäni näköinen.. mutta silti onnellinen) ja sitten prismasta tarttui mukaan pari tuttia, kun oli alelaarissa :D Muuten siis ei varmaan paljoa tule hankittuakaan, kun kaikki valmiina siskolta. :)

hiekka, 16+4