Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää äidit, jotka väittävät jäävänsä kotiin lasten takia

Vierailija
08.09.2010 |

kun itse asiassa ovat laiskoja ja kouluja käymättömiä. Helpompi maata kotona ja roikkua netissä päivät kun hakea töitä ja TEHDÄ töitä

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse asiassa ovat laiskoja ja kouluja käymättömiä. Helpompi maata kotona ja roikkua netissä päivät kun hakea töitä ja TEHDÄ töitä

Tee nyt niitä töitä äläkä roiku täällä lusmuilemassa!

Vierailija
22/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme tällaisella keskiluokkaisella omakotitaloalueella, jossa tuntui olevan keskimääräistä enemmän kotiäitejä.

En tiedä, johtuiko se yhteisöstä (siellä oli vireä, mutta kovin kuppikuntainen perhekahvila) jossa pitkän linjan kotiäidit (tarkoitan sellaisia joilla esim. 4 lasta ja nuorin esikoulussa) puhuivat etteivät aio mennä koskaan töihin, koska se on riistoa ja yhteiskunnalla olisi varaa tukea heidän kotonaoloaan ja se olisi järkevääkin, mutta ei ole tahtoa. Jotenkin siitä tuli sellainen kollektiivinen aivopesu.

Osalla ihan hyvä koulutuskin. Jessus, onneksi muutettiin pois sieltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttävät hyttyset. Lyön niitä littanaksi ja myrkytän mahdollisimman monta pois päiviltä.

Ärsyttävätkö sinua äidit jotka jäävät kotiin lasten takia yhtä paljon, kuin minua hyttyset?

Ihmiset eivät ärsytä ainakaan minua niin paljon kuin hyttyset ja ampiaiset.

Mistä ärsytys ja viha oikein kumpuaa? Ovatko eräät todellakin vain pahoja ja kykenevät vain pahoihin tekoihin?

Ei minua ärsytä muiden elämä laisinkaan. Jokainen tekee kuin on tehdäkseen.

Vierailija
24/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin ehdin tehdä vielä töitä ja/tai opiskella monen monta ammattia nykyisen lisäksi. On sellaset 45 vuotta aikaa siihen. NYT olen kotona ja vietän "köyhää puisto-kotielämää". Rahat ehkä tiukilla, mutta sehän ei ole teidän murheenne? Ja tiedätkö, jos me kaikki laiskat äidit oltaisiin yhtä ahkeria niin hups, mistäs työtä tekevälle?? Ei niitä kaikille aukene sitä mukaa kun hakemuksia pukkaa.

Vierailija
25/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveripiiriäni mietin, niin melkeinpä ne pitkään kotona olleet ovat olleet joko yliopistokoulutuksen tai AMK-tutkinnon omaavia. Muutama olisi ollut pidempään kotona, mutta toinen "joutui" töihin miehen jäätyä työttömäksi ja toisella tuli muuten vain yllättävä tilanne.

Itselläni ja muutamalla muulla pääasiallinen syy olla pidempään kotona on lapsen sairaus. Tätä harvemmin tulee huudeltua kaikille, mutta muistakaa, että syitä pidempään kotonaoloon on monia.

Vierailija
26/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok olla pitkään kotona, ja moni kotiäiti on korkeasti koulutettu. Sen sijaan ei ole ok väittää, että on kotona lapsen parhaaksi, jos todellinen syy on oma laiskuus. Ja oikeasti, kuka on vuosikausia kotona, jos on hyvä työ odottamassa? Eihän hyväpalkkainen, haastava, koulutusta vastaava työpaikka edes odota 3-5 vuotta vaan sinne on palattava, piste.

Vierailija
27/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kotona neljä vuotta ja jos satun tulemaan raskaaksi pian, olen vielä kolme lisää. Rakastan lasten kanssa puuhaamista ja kotona oloa ja meille tämä on ehdottomasti se parempi vaihtoehto.

Mutta en usko, että näin on parasta kaikille. Monet naiset turhauhuvat kotona ollessa, eivätkä jaksa lasten rutiineja. Silloin on parempi vaihtoehto käydä mieleisessä työssä ja tuoda sitä kautta enemmän positiivisuutta kotiin. Eivät kaikki ole samanlaisia, eikä samanlainen elämä ole parasta kaikille. Myönnän kyllä ajattelevani, että alle 1-vuotiaita ei pitäisi kotipiirin ulkopuolelle hoitoon laittaa kuin ihan pakosta.

Vierailija
28/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilanne on sellainen, että työpaikka ja pysyvä työsuhde on odottamassa, työ on mielenkiintoista, ja sitä on ikävä siinä määrin, että kun on aika palata töihin, niin palaan sinne ilomielin. Täytyy kuitnekin lisätä, että olen kotona lasten kanssa pian jo 4 vuotta, ja ajattelin olla ihan sen maksimi ajan lasten kanssa kotona. Elämäämme kuitenkin kuuluu kodin ja leikkipuiston lisäksi paljon, plajon muutakin. Uskon, että olen tarjoanut lapsilleni ainakin yhtä rikasta toimintaa, kuten päiväkodit tarjoaa lapsille, ehkä jopa rikkaampaa. Käymme viikottain museoissa, lasten teatterissa, Sealifissa....Lisäksi lapsilla on taide, musiikki, tanssi, ja kieliopetusta-45min joakaista kerran viikossa, leikkitreffejä, pullan leivontaa, ja paaaaaaaljon muuta. Minusta on surullista, että joudun usein puolustamaan muille valintaani jäädä lasten kanssa kotiin, luullisi että noin luonnolinen asia voisi olla yleisesti hyväksytty....

Vierailija
29/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok olla pitkään kotona, ja moni kotiäiti on korkeasti koulutettu. Sen sijaan ei ole ok väittää, että on kotona lapsen parhaaksi, jos todellinen syy on oma laiskuus. Ja oikeasti, kuka on vuosikausia kotona, jos on hyvä työ odottamassa? Eihän hyväpalkkainen, haastava, koulutusta vastaava työpaikka edes odota 3-5 vuotta vaan sinne on palattava, piste.

Sitä mä vaan ihmettelen?

Muistuttaisin myös näistä työpaikkojen laiskosta. Olis pysyneet kotona eikä tulleet työpaikalle ahkeria kiusaamaan.

Vierailija
30/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syynä omaan ärtymykseeni on se, että tällä palstalla nämä elämäntapakotiäidit tekevät avauksen toisensa jälkeen, jossa hehkuttavat omaa erinomaisuuttaan ja haukkuvat työssäkäyviä äitejä.

Niinkuin nyt ei voisi olla hyvä äiti ilman että viettää 3 ensimmäistä vuotta himassa heidän kanssaan??!Just just...tätä voi tietty hokea itselleen niin saa hyvän omatunnon olla kotona.Itse haluan olla hyvä-äidin lisäksi jotain muutakin elämässä.Rakastan lapsiani mtta myös työtäni.Ja kyllä minä tatusti tunnen laseni paremmin kuin kukaan muu!Hohhoijaa..

Vierailija
31/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttavapiirissä pari tällaista hyvin korkeasti koulutettua naista, jotka mielellään olisivat kotona pitkään ja joita harmittaa viedä lapset pieninä hoitoon, mutta töihin on pakko mennä aika pian takaisin jos ei halua ihan pudota kelkasta.

Vierailija
32/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä allekirjoita tota! Itse jäin kotiin lasten takia. Kyllä niitä töitä kerkee tekee viel eläke päivii asti. Mikä sen parempaa kun olla lasten kanssa. siitä nauttii myös lapsikin jos vanhempi jaksaa jäädä kotiin. Eiköhän se loppu peleis ole rankempaa olla lasten kanssa kotona kun töissä.! Ainakin näin sanoo miehini joka käy töissä

Kyllä välillä kaipaan töitä. Mutta haluan nauttia vielä tästä vuodesta kun voin olla lasten kanssa. Ei ne enää murrosiässä sun sylissä viihdy

Vierailija
33/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuella kotiäiteinä olivat ne, joilla oli hyvä ammatti ja hyvät tulot, mistä olivat saaneet säästöön. Yleensä mieskin oli hyväpalkkaisessa työpaikassa.

Pienipalkkaiset duunarit joutuivat menemään töihin.

Itsekin oli kahteen otteesseen hoitovapaalla, koska oli varaa siihen ja talous ei siitä heilahtanut mihinkään suuntaan.

kaveripiiriäni mietin, niin melkeinpä ne pitkään kotona olleet ovat olleet joko yliopistokoulutuksen tai AMK-tutkinnon omaavia. Muutama olisi ollut pidempään kotona, mutta toinen "joutui" töihin miehen jäätyä työttömäksi ja toisella tuli muuten vain yllättävä tilanne.

Itselläni ja muutamalla muulla pääasiallinen syy olla pidempään kotona on lapsen sairaus. Tätä harvemmin tulee huudeltua kaikille, mutta muistakaa, että syitä pidempään kotonaoloon on monia.

Vierailija
34/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää enemmän tupakoiva naapurini.

Vierailija
35/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen päättänyt olla vielä lapsen kanssa kotona. Koen hänen hyvinvointinsa nyt tärkeämmäksi kuin urani. Uskon, että vuosi pari enemmän tai vähemmän ei voi kaataa uraani ja jos kaataa niin se on sitten voivoi.

Haastavaa työtä ei myöskään jaksa tehdä jatkuvasti öitään valvoen ja ollen vähän väliä poissa töistä lääkärien ja tutkimusten vuoksi. Lapsen sairaus nyt vaan aiheuttaa sen, että on järkevämpää olla kotona. Ja itse väittäisin, että ainakin vielä taaperolleni on parempi olla kotona kanssani vaikkei sairautta olisikaan, vaikka todennäköisesti ilman sitä olisin minäkin jo töissä. Olen siis tyytyväinen voidessani tehdä tämän valinnan.

t. 15

Vierailija
36/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin kun kuopus on 5-vuotias. Suunnitelmissa tehdä pari vuotta töitä ja jäädä vuodeksi vuorottelupavapaalle kun kuopus lähtee kouluun.

Vierailija
37/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä selvästikään et ole kotona laiskuuttasi, joten tässä ketjussa esitetty kritiikki ei koske sua, turha siis hermostua. :)

Vierailija
38/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen, että minulla on vain yksi elämä.

Omilla ratkaisuillani valitsen, millaisen elämän elän.

Olen onnellinen siitä, että olen tehnyt hyviä valintoja. Olen saanut olla hyvässä työpaikassa, mutta sain myös kasvattaa itse lapseni heidän ollessaan pieniä ja viettää paljon aikaa heidän kanssaan.

Eläkkeeseen on enää 15 vuotta aikaa ja lapsetkin lentämässä kotoa muutaman vuoden sisään. Nyt voi katsoa hyvillä mielin taaksepäin. Olen saanut elää juuri sellaista elämää kuin olen halunnut. Mitään ei tarvitse jäädä katumaan.

Vierailija
39/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin lasten takia. Heillä oli hyvä lapsuus kotona ja kotiin jäin aikoinaan juuri heidän hyvän lapsuutensa vuoksi.

Ja sen, että minulla on vain yksi elämä.

Omilla ratkaisuillani valitsen, millaisen elämän elän.

Olen onnellinen siitä, että olen tehnyt hyviä valintoja. Olen saanut olla hyvässä työpaikassa, mutta sain myös kasvattaa itse lapseni heidän ollessaan pieniä ja viettää paljon aikaa heidän kanssaan.

Eläkkeeseen on enää 15 vuotta aikaa ja lapsetkin lentämässä kotoa muutaman vuoden sisään. Nyt voi katsoa hyvillä mielin taaksepäin. Olen saanut elää juuri sellaista elämää kuin olen halunnut. Mitään ei tarvitse jäädä katumaan.

Vierailija
40/51 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä selvästikään et ole kotona laiskuuttasi, joten tässä ketjussa esitetty kritiikki ei koske sua, turha siis hermostua. :)

saman tyyppinen tilanne on monella tuntemallani kotona olevalla äidillä. Ei nyt kaikilla sairasta lasta, mutta siis muuten todellakin niillä tuntemillani, jotka ovat pidempään kotona on yleensä korkeampi koulutus. Ja taas ne vähemmin koulutetut usein ovat menneet aiemmin töihin.

Tai sitten mulla on tosi paljon laiskoja äitejä kaveripiirissä, mutta en nyt oikein usko, että se ihan sitäkään vaan on. Ennemminkin niin, että paremmin koulutetuilla on useammin varaa jäädä kotiin ja vähemmän koulutetut joutuvat töihin, jotta pärjäävät. Jotkut toki menevät töihin, koska eivät jaksa kotona, mutta nekin pari tapausta eivät ole kovin pitkälle koulutettuja.

t. 15/25