Onko muita perheitä jossa lapset mieluummin kotona kuin kavereiden kanssa?!
Tuli mieleen tosta yhdesta aloituksesta jossa äiti pakottaa lapsiaan olemaan kotona vaikka kavereita lappaa koko ajan pyytämässä ulos.
Meillä taas lapset (5v ja 7v) ovat mielellään kotona koko ajan ja leikkivät paljon keskenään. Välillä oikein joudun pakottamaan ulos muiden lasten kanssa tai suostuttelemaan heitä menemään kylään kvereille tai kutsumaan kavereita meille. Ajattelen aina et kuinka helppoa olisi jos lapset eivät koko ajan olisi kotosalla vaan lähtisivät jonnekin aamulla ja tulisivat vaan syömään kotiin. Osa naapurustom lapsista ovat juuri tälläisiä.
Ja jos leikkivät muiden kanssa niin se on aina meidän pihalla ja meitä vanhempiakin jopa halutaan mukaan. Esim mieheni on usein pelaamassa poikien kaa jalkapalloa tai sählyä. kenenkään muun isää ei edes pyydetä mukaan.
Noh, pointtini vissiin on että "niin tai näin aina väärinpäin..."
Kommentit (9)
Lapset ovat jo isompia kuin teidän, mutta samanlaisia ovat edelleen. Ja tiedoksi muille, kyllä heillä kavereitakin on.
harvoin ulkona kavereiden kanssa, olisiko 1-2x viikossa. Kavereita ei halua tuoda kotiin, eikä käy muiden luona sisällä. Mua vähän huolettaa. Itse olin tuossa iässä jatkuvasti kavereilla.
Esikoispoika 10 v viihtyy kotona eikä juuri koskaan halua pyytää ketään kaveria kylään tai mennä kaverille. Joskus miettii kysyiskö jotain meille tai että menis käymään, mutta harvemmin näin tapahtuu. Nuorempi pojista taas viettää kaiken aikansa naapurin pojan kanss, viikonloppuisin öitä myöten. Esikoinen vaan tuntuu viihtyvän paremmin yksinään kun nuorempi tarvitsee aina kaveria. Jos ei kaveria ole kotona niin aina on tylsää. Kai se vaan on niin luonteesta kiinni?
ja tosiaan kavereita on. Jopa meidän isot 18 ja 16 ovat mielellään kotosalla.
Onhan se kiva että viihtyy kotona. Kun koulussa kavereita kuitenkin on ja on hyvin sosiaalinen ja ulospäin suuntautunut poika muuten. Onhan se koti hyvä paikka olla ja elää.
meidän lapsilla kans paljon kavereita ja ovat suosittuja kaveripiireissä, mutta silti haluavat olla "rauhassa" kotona usein. Mä itse olin lapsena aina kylässä, olin jopa riesana joillekin perheille kun en koskaan jättänyt ketään rauhaan vaan joukunakin olisin tunkenut kylään :)))
ja ekaluokkalaiset. Itse olen vaan tyytyväinen että viihtyvät kotona, tuntuu että monet kaverinsa käyvät kotona vain kääntymässä ja suurimman osan ajastaa ovat kavereilla/puistossa ym. pyörimässä.
Sosiaalisuudesta (joka siis on eri kuin sosiaalinen taitavuus). Lapseni viihtyvät paljon kotona, mutta niin viihdyn itsekin omassa seurassani. Heillä on kuitenkin kavereita, ja minullakin hyviä ihmissuhteita.
Toinen juttu voi olla se, että ehkä teillä on hyvä koti ja lapsilla läheiset välit. Yksinäiset lapset haluavat ulos ja muiden seuraan, mutta jos sisarus on se kaikkein paras kaveri ja vanhemmat ihania, mikäpä lasta ulos vetäisi? Teillä on siis liian hyvä koti :)
ei ole juuri koskaan kaverinsa kanssa koulun jälkeen, nuorin olisi vaikka aina, jos vaan olisi kaveri...