Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisikö sinun miehesi 6 kk:n isyysmalli, jos 6+6+6-malli tulee käyttöön?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin aloite kohdistetaan taatusti ydinperheessä asuviin, ja jos äiti ja isä eivät asu saman katon alla, niin silloin oikeus isältä evätään. =( Epäkohta.

Erinäisistä syistä saman katon alle ei tulla muuttamaan, mutta mies on kuvioissa mukana ja isäkuukaudenkin olisi halunnut pitää, mutta tämä nykyinen yhteiskunta ei sitä salli.

Eikö se jo riitä, että kusettaa yksihuoltajakorotukset ja enemmän tukia asumalla eri osoitteissa?

Vierailija
2/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vajaat puoli vuotta kotona nykyiselläkin mallilla molempien lasen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastan tulee imettää vähintään vuosi pääsääntöisesti, en ole perehtynyt tähän uuteen malliin mutta jos äiti ei ole ekaa vuotta kotona, se ei onnistu ja on täysin luonnonvastaista. eli jos siinä vaihtoehto äidille vuosi ja sitten isälle puolikas niin ehkä ok. itse tosin olen imettänyt kaikkia lähes 1½ v ja on tuntunut oikealta ratkaisulta varsinkin lasta kohtaan.

Vierailija
4/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo esikoisen kanssa hoitovapaalla puoli vuotta, ja kuopuksen kanssa jää puoleksi vuodeksi kotiin vuodenvaihteessa, kun palaan töihin. Säälittää kaikki isät, jotka eivät tätä mahdollisuutta voi käyttää, ja vielä enemmän ne, jotka eivät edes halua.

Vierailija
5/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen työtön, mutta mieheni jäisi varmasti vanhempainvapaalle kuudeksi kuukaudeksi. maksetaan siitäkin ansiosidonnainen, joten ei en tulot täysin romahda.

Vierailija
6/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa naisten asemaa työmarkkinoilla. Uskon, että mieheni jäisi, jos 6kk olisi samalla tavalla ansiosidonnaista kuin nykyinen äp+vanh.vapaaraha.

Vierailija
7/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette sellaisten miesten kanssa, jotka eivät jäisi?

Vierailija
8/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin vain sen kuusi kuukautta, mutta sen jälkeen osittaisimetin ensimmäistä vielä vuoden ja toista 12 kuukautta. Imetys ei häiriintynyt työssäkäynnistäni mitenkään. Ainoastaan kokonaisten vuorokausien työmatkat jouduin jättämään sinä aikana väliin, mutta juuri minun työssäni niitä ei muutenkaan olisi kovin paljon. Kun nyt niistä kieltäydyin ja vetosin imetykseen, siihen suhtauduttiin työpaikassani hyvin. Näitä tilanteita tuli sitäpaitsi vain jotain yksi tai kaksi per lapsi, en ole reissutyössä.

lastan tulee imettää vähintään vuosi pääsääntöisesti, en ole perehtynyt tähän uuteen malliin mutta jos äiti ei ole ekaa vuotta kotona, se ei onnistu ja on täysin luonnonvastaista. eli jos siinä vaihtoehto äidille vuosi ja sitten isälle puolikas niin ehkä ok. itse tosin olen imettänyt kaikkia lähes 1½ v ja on tuntunut oikealta ratkaisulta varsinkin lasta kohtaan.

Vierailija
9/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori.

Vierailija
10/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te olette sellaisten miesten kanssa, jotka eivät jäisi?

jonkun pitää tienata elanto, sossun rahoilla ei ole kiva elää. Se isyysraha voi minimissään olla todella pieni, jopa opintotukea alhaisempi.

Vierailija
11/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt kaikki isyysvapaat ja isäkuukauden ja päälle pari kuukautta hoitovapaatakin.

Mulle jäisi ongelmaksi taistella itselleni tuo 12 kk, kun mies voisi haluta laittaa tasan puoliksi eli 9 kk kummallekin. :D

Niin, ja sinä, jonka mielestä imetys kärsii. Ööh, miten? Ei edes mun 7 kk vanha vauva roiku tissillä kaiken aikaa vaan lähinnä aterioiden yhteydessä. Tällä hetkellä syö rinnasta 3-4 kertaa vuorokaudessa. Tietenkin vauvat ovat erilaisia (meidän esikoinen taisi syödä joka aterian jälkeen noin 9 kuukauden vanhaksi asti), mutta kyllä vuoden ikäinen osaa olla ilman rintaa sen 8 tuntia, kun äiti on töissä. Eihän vuoden ikäiselle ole enää tärkeää ravinnollisesti saada rintaa vaan siinä on läheisyys avainasemassa. Meidän esikoinen oli noin 9 kk, kun isäkuukausi alkoi (siihen aikaan sitä ei saanut siirtää), ja aluksi pumppasin maitoa valmiiksi jääkaappiin, mutta pian huomattiin, että pärjäsi ilmankin ja halusi lähinnä tankata läheisyyttä äidin kanssa eikä ravintoa.

Vierailija
12/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellinentilanteemme ei antaisi myöten, se olisi tärkein syy. lisäksi tiedän, että nykyiselläänkään ei ole kiinnostunut kotitöistä ja talouden asioiden hoidosta, joten kaikki jäisi kuitenkin minulle töistäni huolimatta.

tilanne, että mies olisi kotona puolisen vuotta tarkoittaisi minulle totaalista väsymistä. siksi meillä onkin päädytty siihen, että koti-, lapsi- ja talousasiat minulla, mies hoitaa tienaamisen ja pari voimaa vaativaa kotihommaa silloin kuin jaksaa.

näin hyvä.

Vierailija
13/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei jäis.

Vierailija
14/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti, on nytkin kotona juuri ja juuri 10 kk vanhan esikoisen kanssa. On ollut jo 3 kk, ja tykkää kamalasti. Ja esikoinen samoin :) Minä kasvattelen uutta vatsaa töissä, tietenkin hieman haikeana koska olisin myös ollut mielelläni kotona - mutta ajattelen asian niin, että minä olen saanut osani, miehen ja esikoisen tulee saada yhteisestä ajasta myös omansa. Tämä on ollut ainakin meille hieno ratkaisu.

Vierailija
15/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että jäisi

Vierailija
16/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kyllä jäisi ja käyttäisi tuon 6kk isyysloman. Lisäksi tuo muutos nostaisi paljon meidän naisten asemaa työmarkkinoilla, ei enää tarttis niin monen kärsiä äitiysloman aiheuttamissa palkkakuopissa, tai noi miesten vapaat ainakin tasottaisivat niitä. Toivottavasti menee läpi mahd. pian!

Vierailija
17/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisi varmasti, nytkin on pitänyt isäkuukauden. sitten tehtäs varmaan niin että minä olisin sen 12 kk ensin ja sitten isä sen 6 jonka jälkeen jäisi vielä hoitovapaalle.

Vierailija
18/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin riippuu kyllä paljon tilanteesta sitten muutenkin (juu, jos olisi töissä ja saisi sitten vanh.rahan sen mukaan niin voisi hyvinkin jäädä. Jääkö sitten kesken opintojen on ihan toinen juttu)Tuo malli toisi kuitenkin vapautta tehdä ratkaisuja ihan toisella tavalla ja olla kotona pidempään... Tosin nuo 6kk pätkät pitäisi saada käyttää vapaassa järjestyksessä, jotta esim. imetys olisi mahdollista.

Vierailija
19/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa vauvan imetystä. Maitoa voi lypsää pulloonkin.

Vierailija
20/54 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on esim: yrittäjä joka ei voi jäädä noin pitkäsksi aikaa kotia. Oisko mulla sitten 6+6kk äitiyslomaa vai miten se sitten menee?