Oikeastiko teitä NAURATTAA?
Koko ajan tulee aloituksia joissa jotakuta muka "naurattaa" se miten muut hoitavat tai jättävät hoitamatta kotityönsä, tai miten muut kasvattavat lapsensa tai elättävät itsensä työnteolla tai elävät parisuhteessa... ja sävy on näissä kirjoituksissa tosi myrkyllinen.
Tarkoittaako "minua naurattaa" av-kielellä että "haista paska lutka"? Vai ihan konkreettisesti ottaen teitä naurattaa?
Kommentit (7)
jos joku esim. vakavissaan yrittää selittää, että pyykkikoneen lataaminen ja käynnistäminen on kovaa työtä ja että kotona on niin raskasta, kun lelutkin pitää koota puoli tusinaa kertaa päivässä.
et "mä kuolen", niin ihan oikeastiko se kuolee?
Kyllä pitää sanoa asiat selkokielellä niin et muutkin sen voi ymmärtää.
t. tosikkoa
niin se herättäisi myös mun huomioni. Mutta eivät ne sano, täällä on tapana sanoa että "kiitos päivän parhaista nauruista" tms. jos esim. joku sanoo syöttävänsä lapselleen sokerimuroja aamiaiseksi tai jotain muuta paheksuttavaa. Ymmärrän että asiaa paheksuttaisiin, mutta miksi se tapa ilmaista asia on väittää että juttu naurattaa?
Eikö tunnu tyhmältä kirjoittaa että "naurattaa äidit jotka laittavat lapsensa päivähoitoon", kun oikeasti tarkoittaa että "inhottaa äidit jotka laittavat lapsensa päivähoitoon"? Vai oikeastiko se naurattaa?
Aina kun joku sanoo että "voi kultapieni" tms. niin se tarkoittaa että "vihaan sinua ja haluan että kuolet".
Iso hali! olet tärkeä!
niin se herättäisi myös mun huomioni. Mutta eivät ne sano, täällä on tapana sanoa että "kiitos päivän parhaista nauruista" tms. jos esim. joku sanoo syöttävänsä lapselleen sokerimuroja aamiaiseksi tai jotain muuta paheksuttavaa. Ymmärrän että asiaa paheksuttaisiin, mutta miksi se tapa ilmaista asia on väittää että juttu naurattaa? Eikö tunnu tyhmältä kirjoittaa että "naurattaa äidit jotka laittavat lapsensa päivähoitoon", kun oikeasti tarkoittaa että "inhottaa äidit jotka laittavat lapsensa päivähoitoon"? Vai oikeastiko se naurattaa?
Mut päätetään me, ettei enää käytetä sanontoja, vaan sitä selkokieltä ... noup.
näillä palstoilla vosii olla parempi. Minä luen av:ta lähinnä viihde tarkoitukseen. Pieksää tosi-tv:n ja juorut 1-0 ;)