Rokotatteko 6-35 kk ikäisen kausi-influenssaa vastaan?
Kommentit (22)
itselle tai lapsille. en koe tarpeelliseksi.
että täällä ollaan taas näin rokotevastaisia. Olen ottanut asiasta selvää ja mielestäni hyödyt vuoden ikäiselle lapselleni ovat suuremmat kuin mahdolliset haitat. Mutta jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa ja kunnioitan kaikkia päätöksiä. ap
1v:lla ollut korvakierrettä ja isommalla on astma, joten todellakin otan kausi-influenssarokotteet molemmille. Influenssa on ihan toinen tauti kuin normaalit flunssat ja rokotteen hyödyt ovat minustakin suuremmat kuin mahdolliset haitat.
Meillä tuohon rokotteeseen yhdistetty sikainfluenssa rokote myös jota vastustamme.
Meillä-rokotetta ja ei ole koskaan ketään lapsista rokotettu influenssaa vastaan, eikä lapset ole sitä sairastaneetkaan.
En varmaan ottaisi pelkän influenssan takia, mutta 1v lspseni ei ole saanut sika-influenssa-rokotetta ja sen takia vakavasti harkitsen.
Isommat lapset saivat siis viime syksynä si-rokotuksen.
Meillä-rokotetta ja ei ole koskaan ketään lapsista rokotettu influenssaa vastaan, eikä lapset ole sitä sairastaneetkaan. En varmaan ottaisi pelkän influenssan takia, mutta 1v lspseni ei ole saanut sika-influenssa-rokotetta ja sen takia vakavasti harkitsen. Isommat lapset saivat siis viime syksynä si-rokotuksen.
Siis meillä ole koskaan ketään lapsista rokotettu influenssaa vastaan, jne. teksti jatkuu normaalisti.
tökkii lapsiin sitä sikapiikkiä, ei taideta ottaa.
Meillä tuohon rokotteeseen yhdistetty sikainfluenssa rokote myös jota vastustamme.
Vastustat sikainfluenssarokotetta?
Varsinkin tässä rokotteessa kun ei ole sitä paljon parjattua adjuvanttiakaan (jolla ei kuitenkaan ole yhteyttä sitten mihinkään narkolepsioihin)
että täällä ollaan taas näin rokotevastaisia. Olen ottanut asiasta selvää ja mielestäni hyödyt vuoden ikäiselle lapselleni ovat suuremmat kuin mahdolliset haitat. Mutta jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa ja kunnioitan kaikkia päätöksiä.
ap
Mä en ole mitenkään rokotevastainen, vaikka en otakaan lapselleni influenssarokotetta. Olen itsekin punninnut ko. rokotteen hyötyjä ja mahdollisia haittoja, ja tullut siihen tulokseen, ettei meidän lapsemme tarvitse tuota nimenomaista rokotetta. Monia muita rokotteita taas olen pitänyt tarpeellisena ja lapsemme on ne saanut. Mäkin kunnioitan muiden ihmisten päätöksiä, enkä leimaa ketään rokotevastaiseksi tai rokotemyönteiseksi yhden rokotepäätöksen perusteella.
-4
en meinaa ottaa sittä alle 3v pojalle. Viime vuonna otettiin se "sikapiikin imussa" mutta nyt en koe sitä tarpeelliseksi. Poika on kotihoidossa eikä juuri ole sairastellut. Yleisesti ottaen olen varsin rokotusmyönteinen, mutta noista influenssarokotuksista en ole koskaan oikeen "innostunut". Minä ja lapset sairastetaan harvoin, ilmeisesti meillä on hyvä vastustuskyky.
Ilmeisesti kirjoittaja vastustaa kohua herättänyttä pandemrix rokotetta ja nyt sen vuoksi jättää kausirokotteen ottamatta.
Ota nyt ihminen hyvänen aika selvää asioista, kausiinfluenssa rokotteessa on mukana myös sikainfluenssa mutta ei siihen mitenkään ole yhdistetty pandemrix-rokotetta.
Voi huokaus. Säälittää lapset, joiden puolesta nämä ihmiset asioista päättää. Kun edes perustuisi se päätös tiedolle, eikä jollekin typerälle päähänpinttymälle ja että pitää vaan vastustaa jotain vastustamisen ilosta.
kuten kaikki muutkin rokotusohjelman mukaiset rokotukset.
Ihmetyttää tämä ihmisten vauhkoominen siitä, että mukana myös H1N1 kanta. Eihän sillä asialla ole mitään tekemistä kohua aiheuttaneen Pandemrixin kanssa.
Niin ja muutenkin koko haloo asiasta. Mitään todisteita pandemrix:inkään vaarallisuudesta ei edelleenkään ole. Oli epäily narkolepsiasta ja todettiin, että myös moni ei rokotettu sairastui, eli syy jossain muualla. Ehkäpä jopa itse sikainfluenssassa. Ja jos näin on niin eikö nimenomaan sitten kannattaisi tuo kausi-influenssa rokote ottaa, ettei lapsi sairastu sikainfluenssaan ja saa narkolepsiaa.
Kumma kun se paniikki syntyi vaan siitä rokotteesta, mutta ei sitten siitä että tauti voisi narkolepsian aiheuttaa.
Emme anna lapsellemme mitään ylimääräisiä rokotuksia. Vain oikeasti vaarallisia tauteja vastaan rokotetaan, tavalliset flunssat sairastetaan jos kohdalle osuu.
en rokotuta myöskään pneumokokkirokotteella ja vauvan rotarokotekin jää välistä. Muuten mennään perinteisen rokotusohjelman mukaan.
tökkii lapsiin sitä sikapiikkiä, ei taideta ottaa.
ihan kuin viranomaiset haluaisi ehdoin tahdoin tehdä pahaa ihmisille! mikä kansaa vaivaa, kun tällainen epäluuloisuus on niin yleistä? ihmisten perusturvattomuutta? ja tyhmyyttä, kun menee faktat ja fiktiot sekaisin... eiköhän ammattilaiset kuitenkin ole tehny riskianalyysin, ennenkuin lähtevät suosittelemaan mitään. muistuttaisin että sikainfluenssaan menehtyi aiemmin perusterveitä, mikä poikkeaa perusinfluenssasta, johon yleensä kuolee vanhuksia ja muutoin vaikeasti sairaita.
minä rokotutan 6 kk ikäisen tyttäreni. ja otin raskaana ollessani piikin.
on minusta perusterveen lapsen kohdalla aika turha rokotus.
rokota, emmekä itseämmekään. En näe mitään syytä rokottaa tervettä lasta influenssaa vastaan, mikä on kuitenkin yleensä ihan siedettävästi sairastettava.
Lapsiin ei pitäisi pumpata kaikkia mahdollisia rokotteita, eikö sen nyt kaikki jo tiedä?
Ota asiasta enemmän selvää, ennenkuin hyödytöntä rokotetta annat pistää!
että täällä ollaan taas näin rokotevastaisia. Olen ottanut asiasta selvää ja mielestäni hyödyt vuoden ikäiselle lapselleni ovat suuremmat kuin mahdolliset haitat. Mutta jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa ja kunnioitan kaikkia päätöksiä.
ap