Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16-vuotias hoitaa sairasta siskoaan päivän ja se tuomitaan,

Vierailija
07.09.2010 |

entäpä meillä: 16-vuotias (kohta 17) lähti Englantiin au pairiksi. Lienee lastensuojeluilmoituksen teon paikka, että päästimme hänet sinne? Kyseessä kuitenkin kokonainen lukuvuosi, jonka hän "lintsaa" lukiosta. Lisäksi hän hoitaa 5-vuotiasta poikaa siellä.

Kommentteja?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kettumaisia kuin mahdollista omissa vastausvuoroissa. Kaikki nähdään useimmiten pahimman mahdollisen seurauksen kautta.

Mutta itse asiaan: hyvä pointti tuo teidän tytön lähteminen Englantiin vuodeksi etukäteen tuntematonta lasta kaitsemaan; se 16-vuotias tyttö hoiti sentään omaa siskoaan omassa kodissaan yhden ainoan päivän ajan. Kaikki on suhteellista. :)

On aika käsittämätöntä, että jotkut ihan oikeasti kuvittelevat sellaisella asialla olevan pelkkää negatiivista vaikutusta sen (16-vuotiaan) tytön osalta: jos kyse olisi ollut päivän reissusta muualle, asiaan oltaisiin taatusti suhtauduttu lempeämmin, vaikka itse asia ei olisikaan muuttunut miksikään. Yhtä lailla tyttö olisi joutunut olemaan poissa koulusta silloinkin.

Jos asia kerran oli ok kaikille osapuolille, niin eihän siinä mitään pahaa ollut. Huomenna tyttö on taas koulunpenkillä.

Vierailija
2/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kuitenkaan olet lukioon valehdellut että tyttö on vaikkapa sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun 16v pitää välivuoden.

Vierailija
4/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 15-vuotias leikkausta odottava, mutta kipsattu, murtumapotilas hoitanut 7-vuotiasta vatsatautitoipilasta työpäivän ajan tai ehkä hoitaminen oli käytännössä toisinpäin

Vierailija
5/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa nimenomaan korostettiin, että lasta ESTETTIIN opiskelemasta (yhden kokonaisen päivän verran). Kuten toisessa ketjussa ap:n lapsi teki tuon vapaaehtoisesti, samoin omani lähti ihan omasta halustaan. Halusin rinnastaa asiat, jotta joidenkin suhteellisuudentaju lisääntyisi, mutta ilmeisesti ei mennyt perille.

-tämän ketjun ap-

Vierailija
6/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä mieltä olet, lähettävätkä tytön sieltö pois, jos tämä ei hoidakaan sitä poikaa vaan bilettää kaiket yöt ja nukkuu päivät.

Vierailija
7/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin kyllä vastaavassa tilanteessa valehdellut 16-vuotiaan sairaaksi

Vierailija
8/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä mieltä olet, lähettävätkä tytön sieltö pois, jos tämä ei hoidakaan sitä poikaa vaan bilettää kaiket yöt ja nukkuu päivät.

Vierailija
9/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttäneen, 16v kun ei ole edes briteissä mikään kovin suotava ikä lapsia hoitavalle. Kun työkkärit hoiti asiaa, ei 16v päässyt virallisten toimistojen kautta minnekään.

Vierailija
10/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tyttö ei täytä velvollisuuttaan eli hoida sitä lasta niin luuletko, että ne pitää sitä siellä?

Vierailija
11/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä työkkäri enää edes välitä au paireja. On hankkinut paikan ihan yksityisesti. Etukäteen on kirjoiteltu ja soiteltu perheen kanssa (siis myös minä äitinä) ja tyttärellä piti olla 2 suosittelijaa, jotka tämä sai kun on ollut kesätöissä päiväkodissa ja perheessä hoitamassa lapsia.

Vierailija
12/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut miten nää meidän pikkuiset 10+ ikäiset. Hehän sairastavat yksin. Ei meillä saa ainakaan palkallisena yli 10 vuotiasta lasta hoitaa. Mahtavaa. Ketä silloin syyllistetään?

Vierailija
13/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä työkkäri enää edes välitä au paireja. On hankkinut paikan ihan yksityisesti. Etukäteen on kirjoiteltu ja soiteltu perheen kanssa (siis myös minä äitinä) ja tyttärellä piti olla 2 suosittelijaa, jotka tämä sai kun on ollut kesätöissä päiväkodissa ja perheessä hoitamassa lapsia.

Todella kasvattava kokemus! Jos ei halua järjestön kautta au pairia niin yleensä ei ole ihan normiperhe.

Vierailija
14/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis toisen ketjun ap:tä? Minusta taas hän nimenomaan erotti työnteon ja koulun toisistaan.

Toki omani tulee maitojunalla kotiin, jos ei hoida hommiaan.

Oma viestini liittyykin lähinnä siihen, että joidenkin mielestä 16-vuotias on liian nuori ottamaan vastuuta edes yhden päivän verran tutun lapsen hoidosta.

Jos se tyttö ei täytä velvollisuuttaan eli hoida sitä lasta niin luuletko, että ne pitää sitä siellä?

Vierailija
15/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset kunnossa kotoa. Mitä tarkoitat tuella? Miksi tuki ei voi tulla vertaistuesta paikan päällä ja kotoa? Ei välttämättä olekaan normiperhe.

Todella kasvattava kokemus! Jos ei halua järjestön kautta au pairia niin yleensä ei ole ihan normiperhe.

Vierailija
16/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ruokkii ja hoitaa pilttinsä niin ettei tämä sairastu :)

mut miten nää meidän pikkuiset 10+ ikäiset. Hehän sairastavat yksin. Ei meillä saa ainakaan palkallisena yli 10 vuotiasta lasta hoitaa. Mahtavaa. Ketä silloin syyllistetään?

Vierailija
17/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana 2-viikon ikäistä siskoani 2 viikkoa, kun äitini makasi sairaalassa. Ja hoidin vauvaa yötä päivää.

Että kauhistelkaas tätä sitten vuorostaan. ja tämä tapahtui 90-luvulla.

Vierailija
18/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaiseksi piikomaan. Muuten ei kukaan vanhempi päästä lastaan ilman virallisia sopimuksia alaikäisenä ulkomaille. Vertaistuki paikan päällä - se perhekö? Salli mun nauraa.

Te maksatte jo pelkissä vakuutuksissa enemmän kuin sille lapselle maksetaan! Joku muutaman kympin matkavakuutus ei kata maassa oleskelevan sairauskuluja.

Vierailija
19/35 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis toisen ketjun ap:tä? Minusta taas hän nimenomaan erotti työnteon ja koulun toisistaan. Toki omani tulee maitojunalla kotiin, jos ei hoida hommiaan. Oma viestini liittyykin lähinnä siihen, että joidenkin mielestä 16-vuotias on liian nuori ottamaan vastuuta edes yhden päivän verran tutun lapsen hoidosta.

että 16v:n paikkana on koulu ja vanhemmat ihan itse hoitavat sairaan lapsensa! Miksi tyttöjen ylipäätään pitäisi mennä kouluun, kun he voisivat 16v iästä alkaen hoitaa ilmaiseksi sukulaislapsia, siivota, laittaa ruokaa. Ei siihen kouluja tarvita. Arabimaissakaan.

Vierailija
20/35 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse hoidin 9-vuotiaasta saakka omaa äitiäni aina kun koululta ehdin. Kotisairaanhoitaja neuvoi minulle avohaavojen siteiden ja haavalappujen vaihdot ja suihkuttelut sekä syvempien haavojen täyttämiset keittosuolaliuoksessa uineilla lakananriekaleilla, isäni ei olisi pystynyt niitä hoitamaan. Minä olin myös se, joka osasi äidin oikein ottein nostaa pyörätuolista sänkyyn ja toisin päin.

Naapurin lapsia hoidin illat ja alkuyöt n. 02 saakka myös n. 9-vuotiaasta saakka. Hoh, jos ajattelen omia lapsiani...9-, 11- ja 13-vuotiaita, ovat kyllä ihan avuttomia moiseen;-D. Ei siinä mitään: lasten pitääkin saada olla lapsia. Itse en ole yhtään sen parempi ihminen lapsuuden kokemusteni takia, päin vastoin:-(.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan