kielen halkaisu
eli tongue split -onko se pysyvä vai voiko kieli palautua ennalleen (ja miten)?, vaikuttaako puheeseen? Onko tulehdusherkkä, onko terveydellisiä haittoja?
En oikein netistä löytänyt ko. toimenpiteestä tietoa, kiinnostaa, koska kummipoika haaveilee tästä. Itsestäni se kuulostaa aivan järkyttävältä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Puhe jää usein kummalliseksi. Ei sössötykseksi, vaan löysäksi tietyissä äänteissä. Valitettavasti puhuja itse tottuu uuteen kieliasuunsa nopeasti eikä tajua lässyttävänsä.
ja puhun kokemuksesta. Tyhmä kaverini teki näin aikoinaan ja ei muuten ole helppoa saada töitä. Sitäkin pummia elätämme me kaikki.
Itsellä ollu halkastu kieli jo jokusen vuoden.. Ja ainoo asia mitä ketään huomaa on kun nuolen esim jukurttipurkin kantta! Siihen jää raita.. Puhe ei ole muuttunut.. (kun oikein tehty) tosin pakko myöntyä osittain.. Palauttaminen on todella haastavaa.. (kun halkaisu on toteutettu ja täysin parantunut, ei sitä enään sen olemassa oloa tajua)
Vierailija kirjoitti:
on kuollut ihmisiä, joten eipä kyllä ihan mikään vaaraton toimenpide ole tuo halkaisukaan. Näyttää karsealle (ok, makuja on monia) mutta eniten minua häiritsee siinä se itsensä silpominen.
Vaikka en itse tykkää niin mielestäni hurjat kampaukset, värjäykset, korut yms. on ihan ok, mutta kun mennään silpomisiin ja todellakin mahdollisesti hengen vieviin itsensä koristamisiin niin niitä en ymmärrä enkä hyväksy.
Jos tähän kuolee niin ihmisessä on jo valmiiksi jotain pahasti vialla.. Terve ihminen vaan ei voi lääketieteellisesti tähän operaatioon kuolla..
Voisi halkaista niin, että voi lirputtaa kahta paikkaa yhtä aikaa. Kätevää!
mut siitä poika ei onneksi tule kertomaan kummitädille..
ap