Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko tällä ruokavaliolla..?

Vierailija
07.09.2010 |

Hei joku mua viisaampi, saa auttaa... :)

aamupala:

kaurapuuroa + 2 ruisleipäviipaletta kinkulla ja juustolla

kahvia

lounas: yleensä jotain perus kotiruokaa. (nakkikeitto, perunamuussi+joku kastike, pastaa ja kanaa tms.)

iltapala: kaksi ruisleipäviipaletta kinkulla, juustolla ja kurkulla, jogurtti 200g ja vihreää teetä

päivällä juon jossain vaiheessa myös kahvia ja pyrin juomaan ainakin kolme litraa vettä

käyn myös n. 0,5-1h reippaalla vaunulenkillä päivittäin

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIhoa voi, vaikka söisi pelkkiä omenoita, jos syö niitä liikaa.

Vierailija
2/21 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järjettömän vähän syötävää.

Itse syön viisi ateriaa päivässä ja painoa pudottelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että syöt aivan liian vähän.

Elimistöä pitäisi pitää säännöllisesti ravittuna, jottei menisi säästökierroksille.

Aamupala hyvä, jättäisin kyllä ruisleivät täytteineen pois. joku hedelmä tai marjoja?

Lounaalla perusruokaa hyvä, mutta lisäisin kasviksia, perunaahan ei tarvi oikeasti.

joku välipala olisi hyvä, esim hedelmä tai maustamaton jogurtti

päivällinen tulisi syödä esim salaattia ja kanaa

iltapalaksi jotain kasviksia, kananmunia tms.

Hiilihydraatteja kannattaa välttää illalla!

Syöminen olisi hyvä rytmittää 3 tunnin välein.

Vierailija
4/21 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen ihan älyttömän laiska laittamaan ruokaa vain itselleni..tai siis mies syö työpaikallaan ja vauva soseita ja mun maitoa, joten kokkailla sais vaan itselleen.

Mikä olis sitten helppoa, nopeaa ja terveellistä syötävää, jolla vois myös laihtua...? :)

Haluaisin kuitenkin viettää vähäisen vapaa-aikani jotain ihan muuta tehden, kuin miettien seuraavan päivän ruokalistaa...:P

ap

Vierailija
5/21 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistöä pitäisi pitää säännöllisesti ravittuna, jottei menisi säästökierroksille.

Aamupala hyvä, jättäisin kyllä ruisleivät täytteineen pois. joku hedelmä tai marjoja?

Lounaalla perusruokaa hyvä, mutta lisäisin kasviksia, perunaahan ei tarvi oikeasti.

En siis laihduta, mutta en syö edes puoliakaan tuosta, yleensä aamulla joko puuron tai leivän, lounaalla kotiruokaa kasviksilla. Illalla jonkun pienen suolaisen (karjalanpiirakka tms.) 2 kuppia kahvia päivässä. Tämäkään ei siis laihduta, paremminkin pitää painon samassa.

Vierailija
6/21 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis laihduta, mutta en syö edes puoliakaan tuosta, yleensä aamulla joko puuron tai leivän, lounaalla kotiruokaa kasviksilla. Illalla jonkun pienen suolaisen (karjalanpiirakka tms.) 2 kuppia kahvia päivässä. Tämäkään ei siis laihduta, paremminkin pitää painon samassa.

Mä laihdutan näin:

-puuro, 2 ruisleipää kalkkunalla & kurkulla/tomaatilla, hedelmä

-"kotiruokaa" eli pastaa/riisiä, jotain proteiinipitoista, salaattia ja pieni suklaapatukka

-iso kanasalaatti tms. ja voileivät tai kevyehkä lämmin ruoka, esim keitto ja voileivät, hedelmiä

-puoli kiloa hedelmiä, pari desiä jätskiä/ joitakin keksejä

Laihdun joku puolitoista kiloa viikossa näin.

Vierailija
7/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en pystyis mitään noita herkkuja syömään tollein vähän kerrassaan...karkais heti homma lapasesta...

mä pidän lauantaina karkkipäivän, silloin saa mässyttää ja ottaa vaikka muutaman siiderin tai olusen! :)

ap

Vierailija
8/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuluttaa siitä syystä todella vähän kaloreita ja pienikin ruoan määrän nosto saa sen lihomaan? Mä en ymmärrä näitä kituuttajia, en sitten millään.

Vierailija
9/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan näin: -puuro, 2 ruisleipää kalkkunalla & kurkulla/tomaatilla, hedelmä -"kotiruokaa" eli pastaa/riisiä, jotain proteiinipitoista, salaattia ja pieni suklaapatukka -iso kanasalaatti tms. ja voileivät tai kevyehkä lämmin ruoka, esim keitto ja voileivät, hedelmiä -puoli kiloa hedelmiä, pari desiä jätskiä/ joitakin keksejä Laihdun joku puolitoista kiloa viikossa näin.

Herran jestas, mä en ikinä jaksaisi syödä noin paljon päivässä! Puuroa, leipää monta kertaa päivässä, pastaa, salaattia, keittoa, jätskiä, hedelmiä, keksejä...

Vierailija
10/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syöt liian vähän" kommentteihin.

Itse taistelin pitkään ylipainon kanssa ja yritin kaikkea mahdollista.

Sitten kirjoitin tänne ruokalistaani ja sain noita kommentteja että syön liian vähän ja harvoin. No, lisäsin ruokailuajankohtia ja ruuan määrää: LIHOIN useita kiloja lyhyessä ajassa. Onneksi tajusin sen että nyt mennään metsään ja lujaa.

Oikeasti minut laihdutti se, että vähensin syömistä entisestään. Söin kaikkea, mutta vähemmän. Nyt pysynyt paino samassa yli 2 vuotta.

Vierailija
11/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syöt liian vähän" kommentteihin.

Itse taistelin pitkään ylipainon kanssa ja yritin kaikkea mahdollista.

Sitten kirjoitin tänne ruokalistaani ja sain noita kommentteja että syön liian vähän ja harvoin. No, lisäsin ruokailuajankohtia ja ruuan määrää: LIHOIN useita kiloja lyhyessä ajassa. Onneksi tajusin sen että nyt mennään metsään ja lujaa.

Oikeasti minut laihdutti se, että vähensin syömistä entisestään. Söin kaikkea, mutta vähemmän. Nyt pysynyt paino samassa yli 2 vuotta.

Minä laihdutan ja syön 5-6 kertaa päivässä. siihen mahtuu 2 lämmintä ruokaa mukaan. Jos kituuttaa salaatilla ja parilla karjalanpiirakalla niin edessä on yleensä hillitön repsahdus jossain vaiheessa eikä kukaan jaksa vuositolkulla nälkää nähdä. Itse syön paljon protskua, sopivasti hiilareita ja väähn rasvaa. Ja toimii.

Vierailija
12/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa, että ap:lla on kyllä myös lihasta jonkin verran ja kroppani malli on sellainen, ettei musta ikinä mitään tikkuvartaloa saakaan enkä edes halua :)

mutta siis voin varmaan huoletta olla tämän tyyppisellä ruokavaliolla muutaman viikon ilman että ihan pökerryn :)

kiitän vastauksista

ap

Vierailija
13/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1200 kcal päivässä, jos liikut kevyesti, n. 1500 kcal päivässä, jos vähän rankemmin.

Proteiineja vähän enemmän kuin hiilareita, hyvä rasvoja sopivasti.

Ei noista ruuista voi sanoa mitään tietämättä määriä.

Vierailija
14/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joku hedelmä tai tai täysjyväkorppu tai toinen niistä leipäviipaleista illalla tai aamulla.

Minulla paino jumitti ties kuinka pitkään kun en älynnyt syödä välipaloja :/ Heti alkoi laihtumaan kun otti välipalat mukaan ruokavalioon :)

Vierailija
15/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tosi hoikka.

Vierailija
16/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1200 kcal päivässä, jos liikut kevyesti, n. 1500 kcal päivässä, jos vähän rankemmin.

Proteiineja vähän enemmän kuin hiilareita, hyvä rasvoja sopivasti.

Ei noista ruuista voi sanoa mitään tietämättä määriä.

Mistä näitä lukuja vedellään? Jos rankempaa liikuntaa harrastaa, toi 1500 ei kyllä riitä laihiksellakaan mihinkään, jos ei ole joku alle 50-kiloinen immeinen.

Vierailija
17/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaat vanhoihin ruokatottumuksiin ja paino nousee takaisin ja vähän ylikin. Hohhoijaa

Vierailija
18/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen sektion jälkeen maha ei enää kestänyt kovaa liikkumista ja ravinnon piti olla monipuolinen. Pääsin ravitsemusterapeutille terveyskeskuksen kautta. Ensin tehtiin 2kk suunnitelma että arvet paranee ja liikkuminen helpottuu.

Sitten tehtiin ns. oikea suunnitelma jota noudatan nyt vieläkin 3 vuoden jälkeen. Kaikkihan on yksilöllistä ja se mikä toimii toisella ei toimi toisella.

Aamupala: kaurapuuroa ja lasillinen tuoremehua.

Lounas: keitto ja 2 lasillista maitoa.

Välipala: salaattia tai hedelmä

Päivällinen: tavallista kotiruokaa ja lasillinen maitoa.

Iltapala: teetä ja tumma leipä jossa päällä kurkkua, tomaattia ja juustoa.

+ jokaisen aterian jälkeen lasillinen vettä.

Ei mitään turhia välipaloja, keksejä ym.

Tällä suunnitelmalla paino pysynyt nyt 2v +-1kg.

Painan 53kg ja oon 166cm.

Liikuntana aamusin 15min kuntopyörää ja iltasin 30min. + 3v, 4v ja 6v ipanoitten perässä juokseminen.

Vierailija
19/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaat vanhoihin ruokatottumuksiin ja paino nousee takaisin ja vähän ylikin. Hohhoijaa

jos en niin älä sitten kommentoi typeriä.

Mun ruokailutottumukset on olleet muutenkin suht terveelliset, määrällisesti ehkä hieman liikaa mutta en mässyttele turhia viikolla, viikonloppu on sitten ihan eri asia. Ja jos nyt pitää sitten sulle rupee tätä mun elopainoa perustelemaan niin lihoin raskausaikana koska olin liikuntakiellossa. Masennuin ja söin liikaa. Saanko anteeksi...? ;P

ap

Vierailija
20/21 |
08.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisista kommenteista :)

ap