Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kohtelee minua kuin lasta, olen hänestä liian nuori äiti...

Vierailija
07.09.2010 |

Meillä on kolme lasta ja neljäs tulossa. Minä olen 23v ja mieheni 26v. Esikoinen syntyi ollessani 18v ja kaksoset kun olin 21v ja nyt on neljäs lapsi tulossa, raskaus ihan alussa vielä.

Anoppini on aina tuonut julki mielipiteensä, että olemme (varsinkin minä) liian nuoria vanhemmiksi. Aiemmin tämä ei ole haitannut pahemmin, koska pitkän välimatkan takia olemme nähneet harvoin. Nyt kuitenkin appivanhemmat muuttivat naapurikuntaan ja alkaa todellakin kyllästyttää kun anopin täytyy neuvoa kaikessa, ihan kun en itse mitään osaisi. Kaikessa en anopin neuvoja noudata, koska neuvonsa ovat vanhentuneet ja nykyään neuvotaan tekemään toisin.

Olemme tästä keskustelleet anopin kanssa ja mies on puhunut äidilleen, mutta anoppi on sitä mieltä, että hänellä on oikeus kertoa miten asiat tehdään, vaikka on joissain asioissa täysin väärässä ja kyllä se kuitenkin olemme me, jotka päätämme lastemme kasvatuksesta.

Esimerkkinä yhdestä tilanteesta, että minä kielsin esikoista tekemästä jotain, ei totellut vaan teki uudelleen ja laitoin sitten istumaan ja miettimään. Minä kun menin toiseen huoneeseen niin sillä aikaa anoppi sanoi esikoiselle, että hän voi tulla leikkimään, vaikka minä en ollut vielä lupaa antanut.

Tai joskus on käyty yhdessä vaikka kaupassa ja joku lapsista pyytänyt vaikka karkkia tmv. ja olen sen kieltänyt niin eikös anoppi sitten osta sen ja anna lapselle.

Esimerkkejä kyllä riittäisi enemmänkin, mutta tuossa nyt jotain.

Tätä on jatkunut jo pitkään, lähes vuoden. Olen yrittänyt ymmärtää, vaikka välillä suututtaa ja todella paljon. Myös mies alkaa olla kyllästynyt äitinsä käytökseen kun minä en muka osaa mitään tehdä oikein. Tämän vuoden aikana on välillä annettu appivanhemmille meille porttikielto, kun käytös ei muutu keskusteluista huolimatta. Porttikiellon jälkeen anoppi onkin vähän aikaa ollut ihan ok, kunnes on taas alkanut kohdella minua kuin lasta.

Ennen lapsia anoppini oli mukava ja tulimme mielestäni toimeenkin hyvin. Mutta kun sai kuulla, että olen raskaana ja olin vasta 18v niin se oli anopille järkytys. Sanoi jopa saadessaan tietää, että kai minä teetän abortin. Pyysi myöhemmin anteeksi tuota sanomistaan, mutta ei silti usko, että minä pystyn kasvattamaan lapseni ilman hänen neuvojaan, jotka ovat vuosia vanhoja.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä todella raivostuttavaa jos anoppi puuttuu koko ajan elämään ja lastenkasvatukseen. Olethan tehnyt ihan oikein kieltäessäsi ja komentaessasi lapsiasi, joten anopin käytös tuntuu oikeastaan kiusaamiselta. Onneksi miehesi on kuitenkin samoilla linjoilla kanssasi. Yritäpä jaksella anoppisi kanssa!

Vierailija
2/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kestää! Kannattaa puhua asiallisessa hengessä. Ei hän kuitenkaan pahaa tarkoita, on vaan ajattelematon ja huolissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suksi ämmä sinne Ämmässuolle!

Vierailija
4/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suksi ämmä sinne Ämmässuolle!

Vierailija
5/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopit (ja isovanhemmat ylipäätään) nyt vaan ovat usein tuollaisia että haluavat olla lapsenlapsille mielin kielin vaikka siinä jyrättäisiinkin vanhempien tahto samalla.

Vierailija
6/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että hänen oma anoppinsa on kohdellut häntä samoin kun hän nyt sinua? Minulla on samanlainen kokemus ja tässä tapauksessa oli kyse siitä, kosti minulle sen mitä oma anoppinsa oli hänelle tehnyt. Tai onko hän muuten sellainen että tietää kaikesta kaiken paremmin kuin muut? Oma anoppini on sellainen. Aikuiset lapsensakin ovat vielä pieniä lapsia hänelle, eivät osaa eikäö tiedä mitään. Ei luota yhtään heidän kykyihinsä. niinpä hän onkin neuvomassa kaikessa, kun kerran tietää ja osaa kaiken paremmin. Huoh.. Mutta antaa mummojen olla mummoja, mitä niistä välittämään.

Tee seuraavalla kerralla niin että kun anoppisi pääsätä lapsen sieltä arestista ennen kuin olet antanut luvan, mene ja käske lapsi takaisin ja sano ettei vielä saanut tulla. Kävele anopin yli ja tee selväksi että sinä olet se joka määrää eikä se anoppi. Kyllä se joskus loppuu. Jos hän luulee että sinua voi pomotella kun et sano mitään takaisin, niin näytä että sellainen peli ei vetele.

TSEMPPIÄ

Tsemppiä!

Vierailija
7/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli melko pian sen jälkeen kun miehen vanhemmat olivat menneet naimisiin ja ennen häitä miehen vanhemmat ehtivät olla yhdessä vajaan vuoden.

Joissain asioissa anoppini oli jo ennen lapsia sellainen, että kuvitteli tietävänsä paremmin kuin muut, vaikka minä ammattini puolesta tiedän tietyistä asioista enemmän kun anoppi, vaikka hän toisin kuvitteleekin.

Olen siis tehnyt jo noin, että jos anoppi päästää lapsen pois arestista ennen kun minä olen antanut luvan, niin olen käskenyt lapsen takaisin. Anoppi on katsonut välillä todella murhaavasti, mutta ei ole sanonut mitään.

Eipä tässä pahemmin varmasti muuta voi kun yrittää jaksaa/kestää. En haluaisi välejäkään katkaista, koska lapset pitävät isovanhemmista. Ei kyllä olla uskallettu antaa lapsia appivanhemmille hoitoon, mutta onneks ovat tyytyneet siihen, että ovat lasten kanssa meillä niin, että me olemme läsnä.

Esikoinen oli kerran appivanhemmilla vauvana ja siitä on huonot kokemukset. Esikoinen oli ja on edelleen moniallergikko ja vauvana sai syödä vaan 3eri ruoka-ainetta. Esikoinen oli siis 10kk kun oli päivän appivanhemmilla. Laitoin mukaan ruoat, jotka sopi esikoiselle ja erityiskorvikkeen. Anoppi olikin sitten päättänyt tehdä itse esikoiselle ruoat kun enhän minä niitä ole voinut osata tehdä oikein ja allergiat on anopin mielestä huuhaata. Antoi sitten niitä ruokia, joille esikoinen pahiten allerginen ja vähän ajan päästä soitti hädissään, että mitä tekee. Käskin soittaa ampulanssin ja haettiin sitten esikoinen sairaalasta.

ap

Veikkaan että hänen oma anoppinsa on kohdellut häntä samoin kun hän nyt sinua? Minulla on samanlainen kokemus ja tässä tapauksessa oli kyse siitä, kosti minulle sen mitä oma anoppinsa oli hänelle tehnyt. Tai onko hän muuten sellainen että tietää kaikesta kaiken paremmin kuin muut? Oma anoppini on sellainen. Aikuiset lapsensakin ovat vielä pieniä lapsia hänelle, eivät osaa eikäö tiedä mitään. Ei luota yhtään heidän kykyihinsä. niinpä hän onkin neuvomassa kaikessa, kun kerran tietää ja osaa kaiken paremmin. Huoh.. Mutta antaa mummojen olla mummoja, mitä niistä välittämään.

Tee seuraavalla kerralla niin että kun anoppisi pääsätä lapsen sieltä arestista ennen kuin olet antanut luvan, mene ja käske lapsi takaisin ja sano ettei vielä saanut tulla. Kävele anopin yli ja tee selväksi että sinä olet se joka määrää eikä se anoppi. Kyllä se joskus loppuu. Jos hän luulee että sinua voi pomotella kun et sano mitään takaisin, niin näytä että sellainen peli ei vetele.

TSEMPPIÄ

Tsemppiä!

Vierailija
8/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko täyttää maan? Antakaa muilelekin tilaisuus. Maailman ongelma numero yksi on liikaväestö. Oletko sokea? tai tyhmä?

Vierailija
9/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai biologisia ei enää tämän jälkeen tule, adoptio tai sijaisperheenä toimiminen on harkinnassa.

En ole sokea tmv. Meidän vaan oli pakko tehdä kaikki lapset ns. samaan syssyyn, koska myöhemmin ei ole enää mahdollista.

ap

Aiotteko täyttää maan? Antakaa muilelekin tilaisuus. Maailman ongelma numero yksi on liikaväestö. Oletko sokea? tai tyhmä?

Vierailija
10/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai biologisia ei enää tämän jälkeen tule, adoptio tai sijaisperheenä toimiminen on harkinnassa. En ole sokea tmv. Meidän vaan oli pakko tehdä kaikki lapset ns. samaan syssyyn, koska myöhemmin ei ole enää mahdollista. ap

..neljä on jo sellainen määrä, ettei maapallo tällaista lisääntymsitä kestä. Onko geenisi jotenkin erityisiä, kun niitä pitää ylenmäärin jakaa?

Vierailija
11/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain noin 2lasta per pariskunta, siis tämä on keskiarvo. Toiset tekee enemmän, toiset vähemmän ja osa ei yhtään.

Sinä et voi vaikuttaa siihen miten paljon kukakin lapsia tekee, vaikka miten haluaisit. Se on jokaisen pariskunnan oma asia.

Niin ja millähän lailla tämä edes liittyi aiheeseen?

tai biologisia ei enää tämän jälkeen tule, adoptio tai sijaisperheenä toimiminen on harkinnassa. En ole sokea tmv. Meidän vaan oli pakko tehdä kaikki lapset ns. samaan syssyyn, koska myöhemmin ei ole enää mahdollista. ap

..neljä on jo sellainen määrä, ettei maapallo tällaista lisääntymsitä kestä. Onko geenisi jotenkin erityisiä, kun niitä pitää ylenmäärin jakaa?

Vierailija
12/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain noin 2lasta per pariskunta, siis tämä on keskiarvo. Toiset tekee enemmän, toiset vähemmän ja osa ei yhtään. Sinä et voi vaikuttaa siihen miten paljon kukakin lapsia tekee, vaikka miten haluaisit. Se on jokaisen pariskunnan oma asia. Niin ja millähän lailla tämä edes liittyi aiheeseen?

Me halaumme..me..väliäkö muusta..egoistin puhetta!

Vierailija
13/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppiin anopin täysin asiattoman käytöksen vuoksi. Annoin lapselle arestia (30 sekuntia) lapsen täysin "sikamaisen" käytöksen vuoksi. Lapsella on ikää 2 vuotta. Anoppi alkoi räyhätä minulle täyttä päätä, ettei lapselle saa antaa arestia. Mielestäni vanhempien antaman kasvatuksen noin räikeä kyseenalaistaminen suoraan lapsen edessä antaa niin ristiriitaisen viestin, etten voi kerta kaikkiaan sitä naakkaa kotiini päästää. (Pahoittelen räikeää kielenkäyttöä, mutta kun verenpaine nousee. Näin en voisi sanoa koskaan ääneen ainakaan lasten kuullen.)

Vierailija
14/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemilla ihmisillä on vain tapana neuvoa, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä minäkin tuppaan tyttöjäni neuvomaan. Yksi tytär sanookin" haloo" äiti olenhan jo 35 vuotias ja olen tähänkin asti osannut. Olempa sitten hiljaa.

Vierailija
15/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulin loistavasti juttuun anopin kanssa ennen lapsia. Nyt hän huolehtii ja huolestuu kaikesta, ja puuttuu elämäämme.

Olen töissä tk:ssa, ja hoidan työssä flunssaisia lapsia. Anoppi kuitenkin neuvoo miten meidän perheessä lasten nuhat kuuluu hoitaa. Lasten ruokkiminen ei minulta onnistu ollenkaan, vaan kiiteiden aloitus oli anopin harteilla. Nyt, kun lapset on isompia, anoppi välttelee kaikkea "erikoista". Oliiveja tai mausteita ei saa lapsille antaa, vaikka kaikkeenhan nuo näyttää tottuvan, kun tarjoaa uusia makuja.

Ei ikä tähän asiaa taida vaikuttaa. Melkein 30-vuotiasta ensisynnyttäjänä kohdeltiin kuin teiniäitiä... Vissiin miniää pitää kyykyttää, mutta yritän olla provosoitumatta ja pitää välit parhaassa mahdollisessa kunnossa. Voimia:)

Vierailija
16/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain noin 2lasta per pariskunta, siis tämä on keskiarvo. Toiset tekee enemmän, toiset vähemmän ja osa ei yhtään. Sinä et voi vaikuttaa siihen miten paljon kukakin lapsia tekee, vaikka miten haluaisit. Se on jokaisen pariskunnan oma asia. Niin ja millähän lailla tämä edes liittyi aiheeseen?

Me halaumme..me..väliäkö muusta..egoistin puhetta!

Opettele kirjoittamaan ennen kritisointia.

Vierailija
17/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: anoppi joutuu maksamaan teidän ruuat!

Ja jos minä käsken lapsen istumaan ja miettimään niin en poistu huoneesta, se lapsen rangaistus kun menee juuri siinä kohdassa pieleen, vaikka anoppia ei paikalla olisi.

Vierailija
18/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankin terrorisoi tapaamme kasvattaa lapsia. Pahinta kuitenkin on se, että aina saan kuulla arvostelua kun teen asiat näin enkä noin. Hyvinä päivinä ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta jos sattuu olemaan huonompi päivä, niin nuo puheet kyllä loukkaavat.

Sinä sentään olet hiljaa kun sinulle huomauttaa, anoppi sen sijaan ei välitä sanoo hänelle mitä tahansa kun hän tietää parhaiten ja meidän pitäisi kasvattaa lapset kuten hän on aikanaan kasvattanut.

ap

Eihän tuo mailmanlopulta tunnnu koita kestää Vanhemilla ihmisillä on vain tapana neuvoa, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä minäkin tuppaan tyttöjäni neuvomaan. Yksi tytär sanookin" haloo" äiti olenhan jo 35 vuotias ja olen tähänkin asti osannut. Olempa sitten hiljaa.

Vierailija
19/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan joka kerta. Yleensä sillon, jos appivanhemmat on kylässä kun on meidän kauppapäivä.

Väärin arvasit, ihan itse maksetaan omat ostoksemme.

Ei meillä ole rangaistus mennyt pieleen, vaikka olenkin mennyt toiseen huoneeseen. Tuosta toisesta huoneesta kun näin silti lapset. Mikähän siinä sinusta sitten menee pieleen, jos olen toisessa huoneessa josta silti näen lapset ja sen, ettei esikoinen lähde istumasta ilman lupaani? Anoppi sen sijaan on useamman kerran tehnyt noin, että sanoo lapselle, että voi tulla pois istumasta, vaikka minä en ole siihen lupaa antanut.

ap

Miksi käytte yhdessä kaupassa? Anna kun arvaan: anoppi joutuu maksamaan teidän ruuat!

Ja jos minä käsken lapsen istumaan ja miettimään niin en poistu huoneesta, se lapsen rangaistus kun menee juuri siinä kohdassa pieleen, vaikka anoppia ei paikalla olisi.

Vierailija
20/44 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi räikeästi kyseenalaistaa vanhempien kasvatuksen? Minä en tuollasta hyväksyis vaan anoppi olis tervetullut vasta kun osaa käyttäytyä ihmisiks.

Vanhemilla ihmisillä on vain tapana neuvoa, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kyllä minäkin tuppaan tyttöjäni neuvomaan. Yksi tytär sanookin" haloo" äiti olenhan jo 35 vuotias ja olen tähänkin asti osannut. Olempa sitten hiljaa.