Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko muolla nousi raskauden aikana paino?

Vierailija
07.09.2010 |

Odotan nyt toista lastani ja ensimmäisen kohdalla minulle tuli n. 20 kiloa ja nyt toisen kohdalla (vk 23 nyt) aluksi paino tippui mutta nyt on ruvennut urakalla nousemaan. n. 500g viikossa! Yritän syödä terveellisesti mutta tuntuu että kaikki mitä syön jää kroppaani!

Karkki ja muu makea ei kuulu ravintooni kuin harvoin.. Eli en ole kova herkuttelemaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauskiloja tullut joka kerralla 11 (pudonneet myös).

Vierailija
2/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi 10 kg. Puolet jäi sairaalaan, puolet lähti seuraavien 2 viikon aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melkein kaikki jäi synnytyssairaalaan. Syön mitä tahansa, mutta paino pysyy aina normaalistikin samana. Olen nyt jo yli 40v. Vissiin hyvä aineenvaihdunta ja geenit;-)

Vierailija
4/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melkein kaikki jäi synnytyssairaalaan. Syön mitä tahansa, mutta paino pysyy aina normaalistikin samana. Olen nyt jo yli 40v. Vissiin hyvä aineenvaihdunta ja geenit;-)

Vierailija
5/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä odottaessa kok.painonnousu: 4,5 kg

toisella kerralla 5 kg ja

kolmannella 6,8 kg

Voin pahoin eniten ensimmäistä odottaessa ja vähiten vikalla kerralla.

Vierailija
6/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kaikki tuli ennen puolta väliä. Painonnousu oli kamalaa, siis kerta kaikkiaan kamalaa. Mä söin tismalleen oppien mukaan ja kävelin joka päivä reippaasti vähintään 12 km, ja paino nousi. Itketti suorastaan. Sen jälkeen se ei sit noussutkaan grammaakaan.

Nyt taas raskaana, ja elimistö käyttäytyy samalla tavalla. Viikko 10 menossa ja painoa tullut jo kaksi kiloa. Liikun, syön kasvispainotteisesti enkä käytä ollenkaan sokeria. Painoa tulee koko ajan kuitenkin. Hermoon ottaa.:-/

Vierailija
7/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tuli 7, 8, 8, 8 ja 6. Paino ei noussut enempää, vaikka söin herkkujakin ihan normaalisti, enkä ekaa odottaessani pystynyt häpyliitoksen repeämän takia liikkumaan raskauden puolivälin jälkeen oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
8/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt rv38 painoa tullut 13kg. Toivottavasti saan ne myös pois... Fyysinen nälkä ollut kova koko raskauden ja annoskoot suurentuneet paljon. Muuten syön aika terveellisesti enkä kauheesti makeaa.

Vierailija
9/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta synnytyksestä 6v ja paino kilon verran silloista painoa alempana.

Vierailija
10/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousi 9 kiloa. Kaikki jäi sairaalaan, mutta kotiäitivuosina tuli 4 kiloa takaisin :)

Vierailija
11/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan aikana tuli 11 kg ja nyt tokaa odottaessa (vkot 39+4) tullut 9 kg.

Toihan ei teoriassa mitään kerro, kyse on enemmän lähtöpainosta. Itellä ollut ennen raskauksia painoindeksi n.21, eli normipainonen. Laihalle tulee herkästi enemmän kiloja, ja isompikokoiselle taas ei (ainakaan saisi) tulla niin paljoa.

Vierailija
12/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo ihan vääryyttää että jotkut menettää kaikki raskauskilonsa laitokselle ja syö mitä huvittaa ja silti paino ei nouse! :D Mun ei tarvi olla kun päivä käymättä lenkillä ja syödä pulla niin puntarissa on seuraavana päivänä kilo lisää! :D

Ja saan kuitenkin jo kotonakin liikuntaa 1,5v. lapsen kanssa kun touhuaa kotitöiden lomassa..

AP

Vierailija
13/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen monta kertaa viikossa kuntoileva lakto-ovovegetaristi. Kyllä mä jotain herkkuja söin päivittäin, mutta niin syön muutenkin. Pari raskauskiloa on vielä, lapsi on kohta 11 kk ja imetän edelleen.

Mun loppuvaiheen turvotus oli muuten aika järkkyä. Vain yhdet lenkkarit ja kumpparit mahtu jalkaan eli kiloista iso osa oli nestettä. Niin ja BMI ennen raskautta oli jotain 21. Nyt 22.

Vierailija
14/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen monta kertaa viikossa kuntoileva lakto-ovovegetaristi. Kyllä mä jotain herkkuja söin päivittäin, mutta niin syön muutenkin. Pari raskauskiloa on vielä, lapsi on kohta 11 kk ja imetän edelleen.

Mun loppuvaiheen turvotus oli muuten aika järkkyä. Vain yhdet lenkkarit ja kumpparit mahtu jalkaan eli kiloista iso osa oli nestettä. Niin ja BMI ennen raskautta oli jotain 21. Nyt 22.

Paino nousi +20kg raskauden aikana, ja sen jälkeen 15kg hävisi muutamassa viikossa. En sitten seuraavassakaan raskaudessa jaksanut painonnoususta stressata, sama kuvio oli taas.

Vierailija
15/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa nousi 23kg, josita 20kg lähti/laihdutin ekan 6kk aikana.

Tokassa varoi tarkasti mutta 16kg tuli joista nyt on 5 kg jäljellä kun vauva 5kk. Ihan siis järkky taistelua tulee taas olemaan viimeiset kilot :(

BMI ennen ekaa oli 23 ja nyt lähemmäs 26.....blaaah.

Mulla on aina ollut taipumus lihoa herkästi joten raskauslihominen oli jo tiedossa.

Vierailija
16/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa nousi 23kg, josita 20kg lähti/laihdutin ekan 6kk aikana.

Tokassa varoi tarkasti mutta 16kg tuli joista nyt on 5 kg jäljellä kun vauva 5kk. Ihan siis järkky taistelua tulee taas olemaan viimeiset kilot :(

BMI ennen ekaa oli 23 ja nyt lähemmäs 26.....blaaah.

Mulla on aina ollut taipumus lihoa herkästi joten raskauslihominen oli jo tiedossa.

Sama täällä... Lihoan muutenkin helposti joten raskausliloja vain tulee ja tulee! Huoh

AP

Vierailija
17/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, 2. lapsi 8kg. Siis äidin painonnousu.

Vierailija
18/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä odottaessa kok.painonnousu: 4,5 kg

toisella kerralla 5 kg ja

kolmannella 6,8 kg

Normaalipainonnousu raskausaikana on 9-11 kg!

Vierailija
19/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka (kaksosraskau) 19 kg

seuraavissa normiraskauksissa n 12-14 kg,

jotka eivät todellakaan jääneet laitoksella, vaan

tippuivat pikkuhiljaa

Vierailija
20/25 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka ei kuitenkaan ole huolissaan, vaikka itsellä meinaa aina vaa'alla itku tulla. On kuulemma vielä ihan normaalin rajoissa ja suurin osa on turvotusta, joka häviää synnytyksen myötä.

huoh. Toivottavasti näin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi