Nykyvanhemmat kuppaavat omia vanhempiaan...
..koska pitää enempi tai vähempi persauksina yrittää pitää kuplaelintasoaan yllä... ja se sitten otetaan vanhemmilta. Heiltä, jotka ovat ikänsä olleet säästäväisiä eivätkä kulutussairauden saastuttamia. Vanhemmilla ei ole varaa edes pieniin reissuihin, koska rahat menevät tuhlaavaisille lapsille.
teevee: sivusta tätä showta seuraava -
Kommentit (25)
Me päinvastoin kolmilapsisena perheenä avustamme taloudellisesti myös omia vanhempiamme. Emme itsekään ole mitään rikkaita mutta silti meillä on aina sen verran pahanpäivänvaraa jemmassa, että pystytään olemaan avuksi.
.sitten katsotaan kuin Hoo Moilanen, kun rahat eivät riitäkään...One nähnyt!
ei halua omalle lapselleen antaa rahaa. Ymmärräthän kuitenkin, että jotkut haluavat ja jopa voivat eikä sinun ole syytä kadehtia sitä tilannetta.
Pitää olla 8000 e/kk tienaavien kanssa sama elintaso autoineen, matkoineen, sisustuksineen, vaikka tuloja olisi hädin tuskin 500 e/kk. Ja silloin kiristetään isovanhempia: jos et anna rahaa, et saa nähdä lapsenlapsia.
2 x 4000 euroa brutto / kk
Pitää olla 8000 e/kk tienaavien kanssa sama elintaso autoineen, matkoineen, sisustuksineen, vaikka tuloja olisi hädin tuskin 500 e/kk. Ja silloin kiristetään isovanhempia: jos et anna rahaa, et saa nähdä lapsenlapsia.
olis luksusta :) ohis
Ja ne, jotka tienaa 500 e/kk haluaa elää kuin tienaisivat 8000 e/kk. Silloin kupataan isovanhemmilta rahaa.
Säälitti se mummu, joka siinä selitti maksavansa lastenlasten menoja "säästän sitten itse menoistani"-tyylisesti.
ei halua omalle lapselleen antaa rahaa. Ymmärräthän kuitenkin, että jotkut haluavat ja jopa voivat eikä sinun ole syytä kadehtia sitä tilannetta.
Velattomia olemme ja tienaamme yli 100.000 e/vuosi mutta sivusta tätä kusetusta seuranneensa. Mulla ei olisi minkäälaista häpyä ottaa vanhemmilta rahaa.
Olen katsellut samaa, miehen veli perheineen imee miehen vanhemmat kuiviin. Veli vaimoineen työttöminä (on itse myöntänyt ettei työnteko kiinnosta), vanhemmat työttömänä ja osa-aikaeläkkeellä. Me emme ole kummilastamme nähneet kun ei opiskelijapariskunnalla ole varaa pistää 400 vuodessa lahjoihin. Vanhemmiltaan ovat saaneet auton ja sisustuksen...
Säälitti se mummu, joka siinä selitti maksavansa lastenlasten menoja "säästän sitten itse menoistani"-tyylisesti.
..millainen moraali tällaisilla ihmisillä on, jotka kehtaavat kupata vanhempiaan???
hyväksikäyttäjä-lapset puolisoineen tajuavat HÄVETÄ!
Kyllä aikuisten ihmisten täytyy itse pystyä maksamaan Tallinnanmatkansa ja lastensa harrastukset.
Olen katsellut samaa, miehen veli perheineen imee miehen vanhemmat kuiviin. Veli vaimoineen työttöminä (on itse myöntänyt ettei työnteko kiinnosta), vanhemmat työttömänä ja osa-aikaeläkkeellä. Me emme ole kummilastamme nähneet kun ei opiskelijapariskunnalla ole varaa pistää 400 vuodessa lahjoihin. Vanhemmiltaan ovat saaneet auton ja sisustuksen...
kateus siitä, että vanhemmat eivät anna tälle valittajalle rahaa mutta toisille lapsille antavat. Valittaja pitäisi luultavasti suunsa kiinni, jos itsekin saisi jotain. Mutta kun ei saa, niin ruikuttaa. Naurettavaa.
Minun vanhemmillani on rahaa ihan omiin tarpeisiin ja matkusteluunkin aina kun tahtovat.
Äitini ostaa minun lapsilleni suurimman osan vaatteista ja muista tarvikkeista, ihan pyytämättä.
Lahjoja saan aika usein minäkin, mm. tietokoneen sain äidiltäni vast'ikään.
Omassa lapsuudessani kärsimme puutetta ja vanhemmilla ei silloin ollut rahaa edes aina ruokaan. Nyt hyvittävät minun lapsilleni tuota puutetta ja minulle se sopii ihan hyvin. Eri asia olisi jos itse jäisivät ilman jotain meidän avustamisemme vuoksi.
Olen kyllä itse töissä, samoin puolisoni, joten emme varsinaisesti tarvitse tuota apua.
Virkeä omakotitaloasuja, harrastaa uintia ja laulua, surffailee tietokoneella jne.
On jo "kaikkea" eikä "tarvitse mitään". Kirjoja ei kannata ehdottaa...
Hinta voisi olla 50-100 euroa.
vuotiaana ja lapsiperheet ovat köyhiä ja velkaisia.
esim. isä saattaa maksaa kipurahoja lapselleen, jota on käyttänyt hyväksi ja jolta on vienyt mielenterveyden.
mitäs siihen sanotte tuomitsijat?
lapsi suojelee isäänsä ja tämän mainetta.isän koko elämä romahtaisi jos totuus tulisi tietoon.
kateus siitä, että vanhemmat eivät anna tälle valittajalle rahaa mutta toisille lapsille antavat. Valittaja pitäisi luultavasti suunsa kiinni, jos itsekin saisi jotain. Mutta kun ei saa, niin ruikuttaa. Naurettavaa.
Tämä oli ihan asiallinen kommentti.
esim. isä saattaa maksaa kipurahoja lapselleen, jota on käyttänyt hyväksi ja jolta on vienyt mielenterveyden. mitäs siihen sanotte tuomitsijat? lapsi suojelee isäänsä ja tämän mainetta.isän koko elämä romahtaisi jos totuus tulisi tietoon.
Isä antaa silloin tällöin muutaman kympin, äidiltä saa joskus jotain isompaa.
Isä laittaa joka tapauksessa kaikki rahansa aina haisemaan, milloin mihinkin hyväntekeväisyyteen ja äidillä lojuu eri tileillä niin paljon rahaa, ettei niitä elämänsä aikana kerkeä käyttämään.
Molemmilla omat asunnot ja kaikki tarvittava, enkä pyydä rahaa, otan kyllä vastaan.
Suuret ikäluokat on hoitanut asiansa kyllä hienosti. Inflaation ansiosta kämppien hinnat hieman nousseet ja muutenkin eläkkeet osalla sellaisia, että työssäkäyvä voi niistä vain haaveilla.
Suoranaista tyhmyyttä musta olisi parin kympin rahalahjoista kieltäytyä.
Siis jos jollain on, mitä antaa, ei kai siinä mitään pahaa ole, jos omalle lapselle antaa?
Eri asia tietty on, jos ei ole, mistä antaa.