Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EI toivottu lapsi,

Vierailija
06.11.2010 |

mies ei vaikuta olevan moksiskaan, minä hieman enempi emmin. Ennestään meillä yksi lapsi ja ajatus ollut joskus toisesta. Olen kuitenkin vastikään töihin palannut ja nyt on tosi ikävä mennä toteamaan, että jään taas kotiin. Aborttia en tokikaan voi enkä halua tehdä. Toinen lapsi minullakin kuitenkin ollut haaveena, mutta ei nyt, ja entä jos en sitä sitten enää saisikaan..ja lisäksi elämämme muutoin kunnossa eikä aiheuta taloudellistakaan päänvaivaa yksi perheenjäsen lisää. Miten saisin itseni odottamaan tätä lasta kuten odotin ensimmäistä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi yllättävän moni toinen lapsi on vahinko...

nimim. tervetuloa joukkoon

Vierailija
2/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan saat surutyön tehtyä ensin pois alta. Meilläpäin saa myös neuvolan kautta ns. jutteluaikoja psykiatriselle sairaanhoitajalle. Ei tarvitse neuvolassa kertoa mikä painaa mieltä, mut saa jonkun kanssa purkaa huoliaan ja päästä asiassa eteenpäin. Ehkä tuollainen jutteluaika ois sullekin hyväksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi yllättävän moni toinen lapsi on vahinko...

nimim. tervetuloa joukkoon

että olet "taas" raskaana? Miten ajatukset muuttuivat raskauden aikana ja lapsen synnyttyä?

-ap

Vierailija
4/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlaisia tuntemuksia edellisen lapsen kohdalla. Olin aborttiakin suunnittelut, mutta Luojalle kiitos, en sitä tehnyt! Se vauvan tulo alkoi tuntua hyvältä ja oikealta vasta raskauden loppumetreillä.

Siihen vaikutti esim. se että töissä kaikki järjestyikin hyvin vaikka pelkäsin kamalasti miten se vaikuttaa työpaikalla. Ja muutenkin kun alkoi tuntea lapsen ihan oikeasti siellä massussa (niitä kunnon liikkeitä) ja näki sen ultrassa, niin kyllä se vaan tuntu enemmän ja enemmän rakkaalta ja mun omalta lapselta.

Toivottavasti saat selvitettyä tunteitasi ja toivottavasti miehesi ottaa epäröivät tunteesi huomioon.

Vierailija
5/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talous oli aivan kuralla, mies jonotti työkyvyttömänä selkäleikkauskeen, mutta onnistui silti saamaan minut raskaaksi.

No, kyllä se ilokin sieltä aikanaan tuli. Mies leikattiin, vauva syntyi, mies palasi töihin, talous palasi uomaansa. Kaikki järjestyi. Uskon vanhaan sanontaan "lapsi tuo leivän tullessaan"

Vierailija
6/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan saat surutyön tehtyä ensin pois alta. Meilläpäin saa myös neuvolan kautta ns. jutteluaikoja psykiatriselle sairaanhoitajalle. Ei tarvitse neuvolassa kertoa mikä painaa mieltä, mut saa jonkun kanssa purkaa huoliaan ja päästä asiassa eteenpäin. Ehkä tuollainen jutteluaika ois sullekin hyväksi?

että toisille varmasti hyväksikin, mutta en osaa nähdä itseäni vieraalle tästä puhumassa, niin naurettavalta kuin kuulostaakin. Olen luonteeltani sosiaalinen ja omaan pari todella ihanaa ystävää sekä miehen, joille pystyn puhumaan tunteistani ja olen tästäkin jo puhunut. Ehkä minua kalvaa nyt sekin, että mielestäni meillä on mieheni kanssa ollut yhteinen näkemys toisen lapsen "aikataulusta" ja nyt kun kävi näin, niin hän vaikuttaa tyytyväiseltä!! Toki mietin asiaa paljon myös työnantajan puolelta ja poden huonoa omaatuntoa..olen vastuullisessa asemassa, ja edellisen poissaoloni tuuraajan työsopimus on jo päättynyt, koska palasin asemiin. Lisäksi sain erittäin huomattavan palkankorotuksen parisen kuukautta työhönpaluuni jälkeen. En tunne itseäni kovin reiluksi työntekijäksi ja se on ollut minun perusajatukseni aina työelämässä..

Vierailija
7/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti raskautuu. Eriskummallinen kysymys.

-ap

Vierailija
8/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän väliä. Jokainen tietää, että jokaisesta yhdynnästä voi raskautua. Ei se ole yllätys.

Vierailija
9/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä raukoilla koskaan ole ollut sellaista seksiä, joka vie jalat ja pään mennessään? Ehkäisy ei tule siinä huumassa mieleenkään ja tuloksena voi olla yllätysraskaus.

Siinä tapauksessa osaanottoni paljosta olette jääneet paitsi.

Vierailija
10/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän väliä. Jokainen tietää, että jokaisesta yhdynnästä voi raskautua. Ei se ole yllätys.

on se eri raskautua paljaalla vedellyn jälkeen kuin käyttäessään ehkäisyä.

Vierailija
11/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juuri nyt muistettu käyttää ehkäisyä kun ei viime kuussakaan mitään tapahtunut, luotettiin varmoihin päiviin (joita ei ole olemmassakaan), unohdettiin muutama pilleri kun eihän sitä nyt aina voi muistaa jne.

Vierailija
12/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta sitten seuraa se "yllätys". Älä nyt viitsi aikuinen ihminen.

Vierailija
13/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat alkunsa ja tulee yllätys. Se on todellinen yllätys.

Vierailija
14/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllärinä. Edellinen ei kerkiä edes vuotta täyttää.

Itse en saanut ehkäisyä ennenkuin yksi terveydellinen seikka oli hoidettu pois päiväjärjestyksestä ja tadaa, kumi puhkesi ja tässä ollaan!

Aluksi tuntemukset olivat että "Fuck. Fuck fuck fuck." Jotenkin sitä kauhisteli ja mietiskeli että voikohan olla edes totta vaikka neuvolasta tämän kuulin myös.

Sitten alkoi naurattaa. Edellistä kun oli tehty puolitoista vuotta ja nyt sitten kertalaakista tämä päätti tulla.

Sitten tuli kiitollisuus. Meille on annettu tämä lapsi, kaikille se ei ole itsestäänselvyys.

Sitten pelko siitä että raskaus keskeytyy tai raskauden aikana lapsella ilmenee jotain ikävää.

Epäilystä rakkauden riitäämisestä ei ole missään vaiheessa ollut, ainoastaan arjen tuomista haasteista ja jaksamisesta kun edellinen ei ole mikään nukkuja- tai viihtyjätyyppi.

Nyt sitä vain odotellaan "ylläriä" saapuvaksi, pikkuhiljaa se arki alkaa varmaan sujua ja kaikki loksahtaa paikoilleen.

Meilläkin puhetta oli ollut kolmannesta mutta vasta vuosien päästä. Itse olisin aloittanut työt ensi vuoden puolella, nyt olenkin sitten kotona tämän katraan kanssa seuraavat kaksi vuotta.

Vierailija
15/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyseessä silloin, kun ehkäisstä huolimatta tultu raskaaksi.

Esim. kondomi ollutkin viallinen, joillakin tarkasti otetuista E-pillereistä huolimatta tai kierukasta huolimatta tultu raskaaksi.

Paljaalla vetelyt on asia erikseen - silloin on tiedostettu riski ja se on silloin sitten muuta kuin yllätys.

Vierailija
16/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammalla on raskauden mahdollisuus päällimäisenä mielessä jokaista avioyhdyntää harjoitettaessa, vaikka olisi tuplaehkäisy koko ajan päällä.

Seksiä ei tietenkään harrasteta muutoin kuin silloin, kun halutaan lapsia. Yllätyksiä ei tule.

Vierailija
17/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiistelkää rauhassa, voiko raskaus olla ns yllätys vai ei, mutta meillä se oli. Ollaan oltu yhdessä "pieni ikuisuus" ikäämme nähden ja ennen ensimmäistä lasta ei yllätyksiä tullut, vaikka 8vuotta seksiä oli harrastettu. Ja varmoihin päiviin en ole koskaan luottanut enkä sellaisiin usko. Ja myös itse ajattelin aina ennen, että "vahinkoja" ei ole olemassa vaan on otettu riski (varmat päivät, ei siemensyöksyä sisään, pari pilleriä unohdettu tmv), jota kutsutaan vahingoksi. Meillä kuitenkin ehkäisy petti ja that's it.

Enempää en tähän aiheeseen jaksa kommentoida, ei ole alkuperäinen asiani, joten miksette aloita uutta ketjua?

Vierailija
18/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huh ettei näin ole. Minullakin siis jo yksi lapsi entuudestaan. Nyt tulossa numero 2, eikä vieläkään ole ns. onnen tunteet raskaudesta nousseet, vaikka viikkoja jo 29. Välillä olen tuntenut ehkä pienesti iloa, muttei ole sellaista niinkuin esikoista odottaessa. Tämä toinen raskaus tuli yllätyksenä, minulle kun väitettiin ensimmäisen raskauden jälkeen etten tulisi enää lisää lapsia ikinä saamaan, terveydellisistä syistä. Niimpä ajattelin että yksi lapsi on riittävä, enkä oikeastaan ikinä toista lasta ole ajatellutkaan. Noh näin sitte kävi että raskaaksi tulin, muttei tullut sitä tunnetta että IHANAA,JESJESJES! sitäpä tässä pelkäänkin että tuleeko sitä tunnetta....olen jo raskauden kanssa kuitenkin pitkällä.

Vierailija
19/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huh ettei näin ole. Minullakin siis jo yksi lapsi entuudestaan. Nyt tulossa numero 2, eikä vieläkään ole ns. onnen tunteet raskaudesta nousseet, vaikka viikkoja jo 29. Välillä olen tuntenut ehkä pienesti iloa, muttei ole sellaista niinkuin esikoista odottaessa. Tämä toinen raskaus tuli yllätyksenä, minulle kun väitettiin ensimmäisen raskauden jälkeen etten tulisi enää lisää lapsia ikinä saamaan, terveydellisistä syistä. Niimpä ajattelin että yksi lapsi on riittävä, enkä oikeastaan ikinä toista lasta ole ajatellutkaan. Noh näin sitte kävi että raskaaksi tulin, muttei tullut sitä tunnetta että IHANAA,JESJESJES! sitäpä tässä pelkäänkin että tuleeko sitä tunnetta....olen jo raskauden kanssa kuitenkin pitkällä.

Olen kyllä jo ennemminkin ajatellut, että tuskin toinen raskaus on sama asia kuin ensimmäinen. Tarkoitan siis, että ei ole itselle uusi juttu ja kun lapsi kotona ennestään, niin malttiakin hieman enemmän. Minullakin kuitenkin pelko, että kun asiat ei menneet yhtään ajatellusti ja useasta syystä ajoitus huono, niin milloin pystyn nauttia raskaudesta ja tulevasta lapsesta? Kun ei tämä maailman lopulta tunnu, mutta ei hyvältäkään.

-ap

Vierailija
20/31 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää epävarmat tuntemukset on varmasti vastaavissa tilanteissa ihan normaaleja (luulisin). Toivotaan kuitenkin parasta että ne iloiset,onnelliset tuntemukset heräilee sieltä... Voiha asian toki puheeksi ottaa neuvolassa tms jos siltä tuntuu. Itse mieluiten puhun näin anonyymisti täällä tästä ja miehelleni kotona, en ole sellaista tyyppiä että ulkopuoliselle alkaisin puhumaan face to face. Voimia AP:lle, et ole yksin asiasi kanssa :) ja on hienoa että otit näinkin TABU asian puheeksi täällä. Hienoa että on selkärankaa nostaa suoraan kissa pöydälle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi