Juulin, Taavin, Seelan ja Niilon sisaruksille nimet? Ehdotuksia?
Meillä on parin viikon ikäiset kaksoset, tyttö ja poika ja he ovat vielä vailla nimiä.
Nimet eivät saisi olla mitään kauhean erikoisia, mutta ei kyllä niitä suosituinpiakaan. Voisivat mielellään jotenkin sopia sisarusten nimiin.
Ollaan mietitty näitä Joona(s), Aapo, Juuso, Eevi, Noora, Veera ja Miisa. Mikään näistä ei ole kauheasti meidän mieleen ja Veera on melko suosittu, että ei sitä ainakaan ja muutenkin itse kyllä vierastan r-kirjainta nimessä, ei nyt tietysti ihan mahdoton ajatus, että r-nimestä löytyisi, jos nimi miellyttää. Eevi menee ehkä helposti sekaisin Taavin kanssa, siis liian samanlainen kirjoitusasultaan.
Uusia ehdotuksia otettais mielellään vastaan.
Kommentit (33)
Damien ja Eeva
Aadolf ja Maria
Tai sit vaa kysytte Joseph Mengeleltä ko on kerta kaksoset.... Meeinaa jooseppi tykkäs kaksosista...
ap kirjoitti tämän lisäksi myös viestin nro 33
Onko Eeli sitten hyvinkin yleinen nimi??
Siina, Moona, Miisa, Saana, Saaga, Liila, Oona
Ja pojalle
Joona, Teemu, Aapo, Kaapo,
Noista vieläpä valitsisin omat alkukirjaimet eli varmaankin Moona/Miisa/Liila/Oona
Aapo/Kaapo
Moona ja Kaapo
Jokaiselle oma alkukirjain
oo-kaksoiskonsonanttikin käyttöön, pojalle on pakko sitten laittaa joku jo käytetty, kun yy-kaksoiskonsonantista ei oikein saa mitään (paitsi sen Lyytin, mutta sekin on tytölle eikä oo:stakaan saa pojalle mitään paitsi Hoopon ;-)
Onko Huugo muuten ehdottamatta?
Joose, Lyydia ja Moona
Joose nimessä kyllä mietityttää, että onko miten vaikea käytössä enkä ole täysin varma hyväksyykö mies sen.
ap
Mutta minusta on "väärin" jos KAIKKI muut menee sisarussarjassa samalla kaavalla (kaksitavuinen,viisikirjaiminen, kaksoisvokaali) ja vain yksi poikkeaa laumasta.
Eli jos nyt kuitenkin päädytte Lyydiaan niin antakaa sitten pojallekin vaikka Joosef/Jooseppi.
Eli suosittelen edelleen Lyydian sijaan Lyyti tai Lyyli, niin sitten on tasa-arvoiset nimet.
Mä olen varmaan niuho mutta mun mielestä kaksosillekin pitää antaa viisikirjaimiset tuplavokaalinimet koska muillakin on.
Roosa ja Miisa on mun suosikkeja tytölle.
Tuula, Piia, Pia Mia, Miian, Kiia, Kia ja Vuokko ja Orvokki ja...pojille...ja jos nimet allakasta loppuu...niiin...
Eemeli on itse asiassa minun suosikkinimi, mutta vaikka tämä ei täällä päin ole niin suosittu niin yleisesti kuitenkin on, siksi on vähän kiikun kaakun, ehkäpä silti mietintämyssyn alle
Muut uusista ehdotuksista ei äkkiä luettuna näyttäneet mieleisiltä tai sitten on jo lähipiirissä.
Eemeli ja Lyydia, vois olla kiva nimipari, siis kun joku mainitsi, että pojankin nimen pitäis olla sitten useampitavuinen.
Jos joku jaksaa ehdotella niin mitä kaikkia nimiä olis useampitavuisia, joissa tuplavokaali jossain kohtaa? Kalenterista löydän kyllä itsekin, mutta muita?
ap
...