Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pitää olla säästöjä ?

Vierailija
06.11.2010 |

Missä vaiheessa säästöjä on tarpeeksi ja voi käyttää säästöjä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen neuvo taitaa olla 2kk palkka säästössä. itselleni riittää 1kk. Se on hätävara, jos tulee sairaalakuluja, potkut, auto hajoaa tms. yllättävä ja pakottava meno. Lisäksi tietysti säästän jotain tarkoitusta, esim. lomamatkaa varten, jotka sitten tietysti välillä käytetään viimeistä senttiä myöten ja niin oli alunperin tarkoituskin.

Vierailija
2/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos esim joutuu työttömäksi niin saattaa kestää kauemminkin uuden työpaikan löytäminen eikä korvauksista riitä ainakaan meidän perheelle laskujen maksuun. Ja ihan siltä varaltakin että sairaus iskee. Näistä meidän perheellä on kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on liian vähän. Työttömyyden tullen saataisiiin toki ansisidonnaista eli pakolliset menot hoituis. Mutta tuosta säästösummasta kirpaisee maksella mm hajonneita kodinkoneita kun uusi säästäminen on niin työn takana. Olen siis kotihoidontuella vielä vuoden ja mahtaa olla säästöt siihen mennessä syöty. Pöh ja höh, mutta omahan oli valinta tämä kotihoito...

Vierailija
4/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies just jätti minut ja lapset. Yritän nyt säästää siten, että tilillä olisi ylimääräistä noin 2 kk palkan verran. Vielä ylimääräistä ei ole kuin 1 kk palkka.

Vierailija
5/5 |
06.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että on hyvä, jos yhden aikuisen taloudessa olisi 2-3 kk nettotulojen verran säästössä ja kahden aikuisen taloudessa 1-2 kk nettotulojen verran säästössä.

Tietysti sitten on hyvä kysymys, että haluaako kaikkia säästöjä muutenkaan käyttää? Jos pitää tuommoisen 1-3 kk verran vararahaa, niin entä jos haluaa säästää vaikka 50 e kuussa eläkettä varten, niin kannattaako niitä rahoja siten nostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä