Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rajaatte lasten synttäreille kutsuttavat?Miten valitsette siis

Vierailija
06.09.2010 |

Lapsellani on paljon hyviä kavereita, lisäksi on monia sellaisia joiden kanssa ei niin hirveästi ole mutta heidän synttäreillään on käynyt. En haluaisi alkaa yli kymmentä vierasta pyytämään. Mutta ongelmana on se, kenet sitten jätetään pois kutsutuista kun en haluaisi aiheuttaa pahaa mieltä kenellekään sen takia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. erityslapsia ei syrjitä vaan kutsutaan, vaikka avustajatoiveella jos ei muuten

Vierailija
2/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oon keskusteltu jonkun kutsumisesta yms, mutta ei mitään isompaa erimielisyyttä ole koskaan ollut. Lapsen juhlathan ne on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä lapsen kanssa on mietitty. Ensinnäkin ketä lapsi ehdottomasti haluaa kutsua. Sitten olen lisännyt esim. jonkun kutsutun pikkuveljen mukaan koska mielestäni on epäreilua kutsua kahdesta melkein samanikäisestä veljeksestä vain toinen jos molemmat käyvät meillä kuitenkin yhdessä leikkimässä jne.

Olen koettanut miettiä niin että vierasmäärä sopiva, leikit sujuisivat ja niin ettei kutsutut tai kutsumattajätetyt pahoittaisi kovin mieltään. Ei kai tähänkään ole mitään yhtä ja ainoaa totuutta vaan mietit yhdessä lapsen kanssa sopivan porukan. Ja aina ei kaikki mahdu mukaan mutta ehkä sitten taas seuraavana vuonna.

Vierailija
4/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjasti nimiä, sanon kuinka monta saa kutsua. Mun mielestä hyvä ohje on, että sen verran kuin lapsi täyttää, saa kutsua vieraita

Vierailija
5/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PArhaat/läheisimmät kaverit ilman muuta kutsutaan ja sitten on yritetty rajata porukkaa niin, että kohtuuttomasti ei voi kutsua. Päädyin siihen, että kaikkia niitä, joiden synttäreillä lapsi itse on ollut, ei ole pakko kutsua. Lapseni on saanut kutsuja sellaisten lasten synttäreille, joiden kanssa ei olla tekemisissä ja joita ei edes hyvin tunneta. TOisaalta omakaan lapseni ei ole saanut kutsua kaikkien niiden synttäreille, jotka aiempana vuonna ovat olleet hänen synttäreillään, ja tämä on minusta ihan ok.

Kaikkia ei vain voi kutsua, johonkin on se raja vedettävä.

Vierailija
6/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ollaan aina kutsuttu ne, kenen synttäreillä lapsi on käynyt! Todella epäkohteliasta olla kutsumatta! Ellei siis ole jotain ihan selkeää syytä!

- ollaan pidetty usein kahdet kaverisynttärit: yhdet tarha- tai koulukavereille ja toiset sit muille kavereille

Vierailija
7/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos haluaa, niin muitakin kavereita. Jos me aikuiset vietetään synttäreitä, niin kutsutaanhan mekin yleensä ne kaverit keiden kanssa vietetään päivät ja vielä ne parhaimmat.

Vierailija
8/8 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ollaan aina kutsuttu ne, kenen synttäreillä lapsi on käynyt! Todella epäkohteliasta olla kutsumatta! Ellei siis ole jotain ihan selkeää syytä! - ollaan pidetty usein kahdet kaverisynttärit: yhdet tarha- tai koulukavereille ja toiset sit muille kavereille

Kun suku odottaa aina synttärikutsua ja heitä on niin paljon, että muita ei oikein mahdu samaan aikaan, sitten on kaverisynttärit ja sitten vielä yhdet, joissa kummeja ja muita läheisiä tuttavia. KAhdet kaverisynttärit on jo liikaa! Ja neljää kertaa en ala synttäreitä juhlimaan.

Jotenkin musta nykyään tää synttäritouhu on lähteny ihan lapasesta. Ennen kutsuttiin lähimmät 6 kaveria ja riitti kun oli limsaa ja pullaa. Mun mielestä sen pitäisi riittää vieläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän