G: Monennellako viikolla jäit sairaslomalle? Vai jaksoitko lopppuun asti?
Kommentit (52)
piti lukea pari kertaa että mitä tuo tarkoittaa...vastauksista sitten valkeni.
synnytyshetkeen molemmilla kerroilla. Jäin siis vasta, kun piti.
äitiysloman alkua. Yrittäjänä pystyin keventämään työtahtiani, joten jaksoin hyvin töissä.
kaikkien kanssa loppuun asti.
Kolmannen kohdalla saikku olisi ollut tarpeen jo jostain viikosta 34 , raskaushepatoosi, jonka vuoksi synnytys käynnistettiin lopulta, viikolla 37.
Keskussairaalan lääkäri ei katsonut sitä tarpeelliseksi, vaikka olin lääkityksellä ja todella kipeä ja väsynyt (Atarax). En pyytänyt.
Lopulta sain aivan kauhean flunssan ja poskiontelontulehduksen jossain 35 viikon tienoilla, jossa päivysyksen naislääkäri ihan järkyttyneenä piti kovan puhuttelun siitä, miten jaksaisin synnyttää tämän lapsen a)kipeänä b) muutenkin raskauden takia kontrolloituna (hepatoosi).
Sain sairaslomaa lopulta ne pari viikkoa töissäoloaikaa, mutta koska mulle oli jo seurantakäynneillä annettu ymmärtää, että ei tässä mitään, niin ohjeisin sijaista vielä saikullakin. Tyhmää. Olisi tullut työpaikalle kalliiksi jos olisin sinne synnyttänyt.
En vaan tajua, kun samaan aikaan kollega sai 2 viikkoa sairaslomaa harjoitussupistusten takia. Ei siis oikeasti mitään riskitekijöitä. Eri neuvola, eri terkka, eri ihminen, eka raskaus hänellä...
kun tämä järjestelmä on niin kieroutunut ettei erityisäitiyspäivärahaa alallamme saa, ja loppuun asti ei kukaan saa/halua/pysty töitä tekemään. Niinpä vakiintunut käytäntö on että jäämme kaikki sairauslomalle..
Huhkin lavalla siis vielä 2 viikkoa jäätyäni äitiyslomalle. Oli iso rooli ja olin varma, että vauva tulee taas myöhässä. Välillä kyllä otti lujille, mutta työkaverit tsemppas.
loppuun asti ja paljon ylitöitä fyysinen tehdastyö
Mä oon itse nyt viikolla 22 ja tämä viikko oli ensimmäinen kun olo oli semmoinen että pitäis vähän hellittää. Tai oikeammin vauva antoi semmoisia merkkejä, että hiljennä. Olin kolmen päivän työmatkalla toisella puolella Suomea ja varsinkin lentäminen oli raskasta vaikkei matka pitkä ollutkaan. Oma työni ei ole kovin raskasta fyysisesti enemmänkin henkisesti stressaavaa ja pitkiä päiviä. Pitäis olla skarppina kokoajan. Mulla on iso tilaisuus järjestettävä vielä lokakuussa (pari sataa ihmistä) ja mietein että mun pitäis varmaan saada joku varahenkilö jo tässä vaiheessa mukaan hommaan jos en jaksakaan loppuun asti.
ap.
Olin ravintolassa töissä, ja en vain jaksanut seistä koko työpäivää.
Toista odottaessa olin kotona vanhemman kanssa, ja jaksoin loppuun asti ;)
viikolla 25, tokasta olin kotona hoitovapaalla, kolmannesta viikolla 25.
Työ on kolmivuorotyötä jossa raskaita nostoja. Alkoi supistella jo 20 viikon tienoilla ja iskias vaivasi myös.
Eka lapsi syntyikin keskosena, toiset täysiaikaisina.
Sitten palasin töihin ja olin siellä ä-loman alkuun asti.
Jäin varhennetulle älomalle, syynä kamala pahoinvointi. Oksensin 24/7
Keskimmäistä oottaessa en ollut töissä.
Kuopuksesta lähdin töistä suoraan synnyttämään rv 36+2
Nyt ootan neljättä ja en ole työssä