Vauva 3kk syönyt vasta KERRAN tänään.. :(
Mitä ihmettä tämä voi olla...
Meillä 3kk vauva joka täysimetyksellä, tosin saas nähdä kuinka kauaa maitoa enää riittää tällä menolla...
Eli siis tänään on syönyt vain kerran, tuossa 13 maissa. Viime yönä söi usein, ja 3-6 välillä oli tissillä lähes kokoajan. Olen yrittänyt tarjota rintaa mutta ei vaan kelpaa. Pulloonkin lypsin maitoa mutta sekään ei kelpaa.
Nyt nukkuu taas päiväunia ja toivon todella että suostuu syömään kun herää...
Olen ihan huolesta kaksinkerroin ja tunnen itseni huonoksi äidiksi kun lapseni ei huoli maitoani...
Onko kenenkään muun vauvalla ollut kausia ettei syö päivällä vaan ainoastaan yöllä? Miten selvisitte tilanteesta? Meillä siis tosiaankin vain kerran syöty aamu kuuden jälkeen...
Kommentit (5)
Se on tietysti harmillista vanhemmille, mutta ei mitenkään vaarallista. Olisitko huolissasi, jos vauvasi olisi syönyt nyt päivällä yhtä usein kuin viime yönä ja taas vastaavasti viime yönä yhtä harvoin kuin nyt päivällä?
Miten niin vauva ei huoli maitoasi? Äskenhän juuri kerroit, että hän huoli sitä viime yönä tosi usein?
Terv. kolmen lapsen äiti.
Eikös se ohje ole että ehdoton minimi on 5 selväst kastunutta vaippaa. Ja mieluiten väh. 7kpl.
Jos pissavaippoja tulee vähemmän, veisin vauvan lääkäriin.
viikon verran sitä kesti, ettei juuri kelvannut tissi eikä pullo. Imetystukilistan sivuilta luin sitten juttua aiheesta ja sieltä löytyi paljon hyvää tietoa. Mulla auttoi ainakin se, että tarjosi tissiä juuri unesta heräilevälle vauvalle - ei tajunnut heti vastustella. Ohimenevä vaihe siis kyseessä, pumppaamalla pidin sitten maidontuotantoa yllä.
Olen kuullut usein juttuja siitä, että vauvalle kelpaa rinta vain öisin. Saattavat silti juoda pullosta päivällä. Kokeile päivällä ottaa syliin kesken unen tai välittömästä herättyä. Jos vauva nukkuu ulkona, niin tisu suuhun jo ennen vaatteiden riisumista. Tämä toimi omallani, eli unenpöpperössä maito kelpasi päivälläkin.
olla jokin vaihe. Meillä poika teki pienenä myös tuollaista lakkoa silloin tällöin. Mikäli vauvan paino noussut hyvin ja on muuten terve niin en olisi huolissani. Kyllä se syö kun nälättää! Tietty voit käyttää vaikka lääkärissä jos tuntuu että useamman päivän jatkaa moista touhua. Sinuna yrittäisin myös kääntää tuota vauvan rytmiä pikku hiljaa toisinpäin, eli päivällä syödään ja touhutaan ja yöllä nukutaan.