Ahdistaa kun emme löydä lapselle nimeä :(
Ahdistavaa. Tytölle pitäisi löytää kaunis nimi, mutta olemme miehen kanssa niin eri ääripäissä nimenvalinnan suhteen. Miten ihmeessä kaikki muut tuntuvat löytävän nimen niin helposti?
Minä pidän pitkistä nimistä mies taas ihan eri tyyppisistä lyhyistä. Jos yritämme keskustella asiasta hän vetää koko jutun ihan lapselliseksi. Mitä jos kerta kaikkiaan emme keksikään nimeä? APUA!!!!
Kommentit (49)
Tai no pojalle etsin nimeä. Jos tulokas olisi tyttö, siitä tulisi Lotte Kaarina, mutta se on nyt Brunon mukaan satavarma poika. Ei löydy sitten millään sopivaa nimeä ja mies ei etsi sitä lainkaan. Tuntuu tyhmältä ehdotella nimiä ja saada aina "ei, ei, ei, ei, ei, ei, ei.."
Hmmph. keksisi itse paremman jos ei mikään ehdotus kelpaa!
lilian, Olga, Emina, Mandi, Heta, Ester, Alma, Mikaela, Viena, Lina, Nelma, Evelyn, Silja, Ninna, E(e)va, Alise, Linda, Sanni, Anisa, Milena, Ellen, Miisa, Alisia, Olivia, Mianna, Elna, Netta, Beata, Inka, Rianna, Pihla, Lumina, Evelin, Milla, Krista, Elea, Annu, Rosanna, Elena, Henni, Juli, Emili, Ly(y)dia, Melisa, Auri, Hanna, Adina, Eeva, Henni, Noomi, Elena, Beda, Alma, Lotta, Elise, Jasmi(n), Hanne, Sandra, Katri, Sina, Anette, Petra, Moona, Jenny, Enna, Vivian, Oona, Malin, E(e)rika, Julia, Elsa, Natalia, I(i)ris, Viola, Eevi, Minda, Irina, Hilda, Noona, Leanna, Ulla, Ju(u)dit, Seela, Milma, Ro(o)sa, Ve(e)ra, Mila, Amelia, Nenna, A(a)da, Linn, Nelli, Isabel(la), Eve, Mariel, Sonja, Tara, Annika, E(e)dit, Inna, Tinja, Saini, Neela, Fiona, Mette, Anja, Lilli, Melina, Aida, Pinja, Le(e)a, Matle(e)na, Elle, Sani, Nella, Vilma, Jutta, Sofi, Milka, Leila, Erna, Alena, Jade, Keesia, Nadja, Mai, Susan, Nita, Vella, Seelia, Lilja, Evita, Minea, Sylvia, Lila, Frida, Saimi, Malena, Alva, Leona, Mella,
Esikoistyttärelle ei meinannut millään löytyä nimeä, ja lopulta mies suostui minun yhteen ehdotukseen, joka ei kuitenkaan ollut ehkä ihan paras mahdollinen. Välimme olivat silloin vähän alamaissa, eikä kunnon keskustelua tullut. Niinpä esikoisen nimi on vähän outo, suoraan sanottuna.
Kahden seuraavan kohdalla löytyivät nimet sitten ihmeen heposti. Epäilen, että esikoisen kohdalla tuli sen verran pähkäiltyä, että oma ja toisen maku oli tiedossa. Ja onneksi se kolmaskin oli tyttö, sillä poikanimien suhteen me olisimme taas ollet ihan eri planeetoilla:D.
oma mies halusi "kunnon suomalaisen nimen", minä erikoisempaa mutta lopulta saimme kompromissin aikaan. tässä jotain ehdotuksia teille :) :
Adele
Linnea
Merianna
Senja
Sanja
Tuulia
Lumia
Lahja
Kielo
Nitta
Riia
Iiris
Milja
hmm meillä mies halusi ehdottomasti tytölle nimen Miina (myös kaikki missä mahollisimman monta i-kirjainta) - mitä itse en valitettavasti voi ymmärtää mitenkään kuulosti mielestäni ihan hirveältä lähinnä pelkästään ton merkityksen takia. Minä taas ilmotin että jos poika niin haluan nimeksi Lauri.Miehen mielestä tylsä. eli tehtiin niinkin radikaali kompromissi että jos poika, minun nimi, jos tyttö niin hänen nimi...mutta kun te vissiin tiedätte tosiaan sukupuolen niin ei oikein apua..mutta meillä ainakin kunnioitettiin suvun (vaikka tämmösiä tosi nuoria ollaan) nimiä molemmin puolin että jos jompikumpi oisi välttämättä halunnut suvusta nimen niin olisi käynyt pienen pohdiskelun ja totuttelun jälkeen...et onko teillä suvuissa esim mitään nättejä nimiä?vaikka ovat kyllä usein vanhoillisia mutta jos nätti löytyiski:)
ap asuu siis ulkomailla "nolostelee" . noh, uusi yritys:
Kiira
Mira
Lily
Violet
Jasmin
Erika
Vanessa
Milena
Jenny
Tia
Tia-sofia
Saga
Julie
noi Alina, Elena ja Ilona.
Ei ap teidän nimimakunne ole ollenkaan kaukana toisistaan, joten kyllä se sieltä vielä löytyy.
kysyn mieheltä näitä uusia nimiehdotuksia ja nostan sitten myöhemmin...