Ahdistaa kun emme löydä lapselle nimeä :(
Ahdistavaa. Tytölle pitäisi löytää kaunis nimi, mutta olemme miehen kanssa niin eri ääripäissä nimenvalinnan suhteen. Miten ihmeessä kaikki muut tuntuvat löytävän nimen niin helposti?
Minä pidän pitkistä nimistä mies taas ihan eri tyyppisistä lyhyistä. Jos yritämme keskustella asiasta hän vetää koko jutun ihan lapselliseksi. Mitä jos kerta kaikkiaan emme keksikään nimeä? APUA!!!!
Kommentit (49)
mutta olin tuosta karsinut miehen listasta jo ne mistä minä en syystä tai toisesta tykkää yhtään.
Anna, Soile, Sonja, Emma, Kaisa...
Elisa ei ikävä kyllä käy muista syistä, vaikka nätti nimi onkin.
Pointti on siis se, että mies ei suostu kuuntelamaan minun listaltani yhtään nimeä. Varmaan sitten valitaan joku hänen suosikeistann. ARGH!
kumpikin kymmenen etunimi vaihtoehtoa paperille, vaihtakaa paperit ja perustelkaa kirjoittamalla miksi joku nimi on huono, miksi hyvä, mitä nimeä ei halua missään nimessä lapselle, ja mitä nimeä voi harkita.
Vain niistä 20 nimestä yksi tulee kutsuma nimeksi.
Myös "muoto" Alisasta ja Elinasta:-)
Sekään ei ehkä tunnu just siltä oikealta, mutta ehkä?-listalle sopiva. Miehen mielipidetähän en tiedä.
Oisko muita ehdotuksia. Saa olla ihan joitakin muita kuin mitä meidän ehdotuksemme ovat. Mieluusti kolmitavuinen ja nuo kirjainrajoitteet huomioon ottava.
vaan pidempiä ja miehelläsi lyhyempiä.
Tässä joitain nimiä, jotka voisi miellyttää kumpaakin:
Alina, Elena, Elle, Ellen, Anni, Ilona, Inka, Julia, Kielo, Leenu, Lilja, Lina, Liana, Lotta, Miisa, Mila, Milana, Milja, Mimosa, Minttu, Mona, Nella, Nette, Saaga, Seela, Sofia, Venla.
Oisko näistä mikään kumpaakin miellyttävä?
että mies ei ole suostunut yhteenkään nimeen minun listallani (ehdoton ei). Joten jotain uutta kivaa pitäisi keksiä.
Mies vaikka etunimen ja sinä toisen. Ja se sitten saa olla niin prinsessanimi kuin ikinä tahdot. Meillä toimittiin näin poikien kohdalla ja päätin toiset nimet pitkiksi ja vierasperäisiksi. Alkuun harmitti hiukan aikaa, että omat suosikkini eivät tulleet valituiksi, mutta ajan mittaan miehen antamiin nimiin on ihan tyytyväinen. Hänkin pitää jo niistä toisista nimistä.
vähän samantyyliset nimet. No toinen on saamea ja toinen jotain muuta, mutta silti kuulostavat samantyylisiltä.
Eikö noista nyt jompikumpi kävisi sitten molemmille?
Toi Adeline on ollut mun omia ehkä nimiä jo kauan, mutten varmaan pääse sitä käyttämään itse, koska kaikki kolme lasta on tähän mennessä ollu poikia :=) ja luulen, että enempää ei ole tulossa.
että mies saa valita kumman nimen lapsi saa sukunimekseen ja minä valitsen etunimet (tai ainakin eka nimen) tai toisinpäin?
No mies ei tosiaan suostu Unna-nimeen (kuulemma ihan hirveä!)... ja Luna tuo mieleen minulle Harry Potterista sen Luna-Lovekivan...
Tokalla nimellä ei mielestäni ole niin väliä. Sitä kun ei käytetä juuri koskaan missään.
mutta ei kelpaa miehelle ei sitten niin millään :(
Minä: Matilda, Mathilda, Alissa, Alisa, Adiela, Unna, Olivia... Mies: Luna, Aava, Aada, Elina...
esim. Unna???:( Alissa..yhdessä vai kahdella ässällä...huhu..huu
joopa joo ..suomalaiselle ääntämiselle ei sovi..kieli ei taivu...
no me emme asu Suomessa, joten sen ei ole niin väliä :) Tällä paikkakunnalla ei ole miedän perheemme lisäksi yhtään suomalaista, joten valitsemme kyllä nimen ihan itsekkäästi meidän perhettä ja asuinpaikkaamme ajatellen :)
Siksi varmaan osa nimistä kuulostaa suomalaiseen makuun vähän vieraalta, mutta toisaalta en halua, että olisivat ääntämiseltään liian outoja täkäläisessä ympäristössä.
Jos mies on muuten ihana, niin varmasti tajuaa, että ei voi pakottaa tai junnata läpi omia nimiään ja vain pilkata sinun ehdottamiasi. Muutenhan sinä voit tehdä aivan saman eikä nimeä tule ikinä valituksi.
Teette kumpikin sen top 5 listan, johon todella harkitsette ne parhaat nimet. Kumpikin saa vetää toisen listalta kolme nimeä pois. Kaksi jää kumpaankin listaan. Näistä valitsette lapsenne nimen joko arpomalla tai neuvottelemalla. Jos haluatte, voitte jopa tehdä niin, että vedätte vielä yhden nimen pois toisen listalta, jolloin jäljelle jäävät kaksi nimeä ovat lapsenne molemmat nimet.
Ehdotuksia nimeksi: Amanda, Adelia, Ellen, Mandi, Mette, Minea, Neela, Neelia, Helmi, Hely, Taika, Tilda, Linnea, Lilia, Liliana, Juliana, Viveka, Vendela, Vivian
vaan pidempiä ja miehelläsi lyhyempiä. Tässä joitain nimiä, jotka voisi miellyttää kumpaakin: Alina, Elena, Elle, Ellen, Anni, Ilona, Inka, Julia, Kielo, Leenu, Lilja, Lina, Liana, Lotta, Miisa, Mila, Milana, Milja, Mimosa, Minttu, Mona, Nella, Nette, Saaga, Seela, Sofia, Venla. Oisko näistä mikään kumpaakin miellyttävä?
Tykkään:
Alina
Elena
Julia
Lianna (ei Liana)
Toiseksi nimeksi voisin kuvitella
Saaga, Seela, Sofia, Venla
Laitan listaan mutta saas nähdä kelpaako miehelle...
Noitten yhdysnimien käyttö mietityttää. Onko ne käytännössä hankalia? Tuleeko kuitenkin käytettyä vain toista osaa?
Mä aattelin, että ääripäät ois jotain Matti vs Mio tai Martta vs Jessica!
Pankaa Elisa. Se on kuin Alisan (sinun ehdotus) ja Elinan (miehen ehdotus) välimuoto.