Truplat taapertaa torstaina tiitterästi :D
Kommentit (59)
Aamupäivä koulua takana, oli esitelmää ja muuta sellaista, huh! Nyt sitten hyppärillä teen läksyjä. Kahdelta alkanee seuraava tunti. Väsyttää. Jännitin aamuista esitelmää ja vauvakin jännitti, heh. Hän sai hikan, kun äiti oli niin jännittynyt!
Nansku: voi harmi mikä tilanne. Koita nyt jotenkin luotsia tuosta eteenpäin. Ikävä juttu.
Nekku: huomenna siis testi, vai?
Mirulii: mä olen ihan samaa mieltä, että tyytyväinen pitää olla siitä mitä on ja olemassa olevat asiat on tosi hienoja! Välillä me ihmiset aina unohdetaan kaikki hyvä mikä on. Kyllä se vauvakin tulee vielä.
Nyt mun on pakko lähteä tekemään tehtäviä. Voi kun voisi ottaa päikkärit - mutta eipä täällä koulun kirjastossa kyllä pitkäkseen vetäydytä helpolla. Illalla mennään hulluille päiville katsomaan olisko lastenvaateosastolla jotain tarjouksia. Tosi vähän olen vauvalle ostellut vaatteita viime aikoina. Ruskovillan villavaatteisiin olen ihan rakastunut ja säästelen rahojani niihin, ne on niin kauniita.
Nyt iltapäivänjatkoja tytöt!
rv 31+6, pikkukaveri on jo tosi iso:)
Nansku: Pirulauta tuota lepakkoa! Sillä ei tunnu olevan elämää lainkaan. Onko tästä tappelusta sille niin suuri hyöty?! Mä ajattelin et tollasii riitapukareita on vaan leffois : )
Jaksuja sinne!
Nifkin ja Mirulii: Meidän isä ja äiti eros joskus 10 vuotta sitten. Muutama vuos sitte isä ilmotti että yksi nainen on sille raskaana. Sitten äkkiä muutettiin yhteen ym. Näyttävät olevan ihan onnellisia ja nyt mulla on velipuoli. Mutta se nainen on kyllä just sellanen, että on tottunu päättää kaikesta ite ja kaikki pitää olla viimosen päälle.
Isä on vähä tossun alla ja se ei oo enää sellanen oma ittensä. Meillä oli tapana ennen käydä perheen kanssa syömässä ulkona sillon tällön. Nainen ei tykkää siitä tavasta eli ulkona ei enää syödä perheen kesken.
Muutenkin lapsen hoidossa sen tavat on aivan ärsyttäviä. Se on aivan ylihuolehtivainen. Isä saa huudot jos nainen tulee kotiin 19.35 ja hän on sanonut isälle että pojalle annetaan iltapala 19.30. eikä poika ole vielä syömässä.
Jotenkin musta tuntuu että tää nainen on meidän matkan peruuntumisenkin takana. Ainakin kannustamassa että pitävät itse lupaamansa rahat.
No meillä jäi se 200e sinne matkatoimistoon ja saan olla siitä vihanen niille.
Sitten säähän...
Leanna: Kyselit ihmisten tuplailutilannetta. Omaani voin pikkusen avata:
Meillä siis tuplailtu pian vuosi eikä plussan plussaa koskaan.
Papasta löyty kesällä tulehdus, mutta se parannettiin. Sen jälkeen ollut jo viitisen kiertoa, eikä siltikään mitään. Tutkimuksiin pitäs lähteä kun saisi itseään niskasta kiinni. Tässä talven aikana varmaan. Haluisin vaan tietää että kaikki on kunnossa, sitten voidaan jatkaa itsenäistä tuplailua hamaan tulevaisuuteen. Ollaan kuitenkin niin nuoria vielä -> 23-v.
Miitsu: et kai pahastu että päivitin heti innoissani sun tiedot kesiksiin?!!
: ) On se vaan niin mahtavaa! Onneksi kaikkien ei tarvitse kokea tätä kamalaa piinailua kuukaudesta toiseen.
Toivottavasti mä oon nyt kärsinyt tässä monen muunkin puolesta samalla, niin ei tarvitse jokaisen kärsiä erikseen. Heheheh!
Hyvinhän tässä ollaan kuitenkin pärjäilty. Onneks on toi ihana mies kuitenkin (joka ei ymmärrä mitään:)
Mies muuten lähtee sinne kertaukseen launatina= lauantaina viikoksi.
Sit roikun täällä aina kun en oo töis : ) Paitsi et vähän meinaan käydä jumpassakin.
No niin taas töehi lähöös eöi moikkati moi kultsit : )
Sjoffu
Meinaan tota mun vikaa lausetta. ; ) hahahhaa!
Olipas tullu viestejä sinä aikana kun kirjotin : )
Tuli mieleen kun jotkut, ainakin EMMASANNA, kyseli mun opiskelusta et missä vaiheessa on, mulla on nyt 100 ov koossa ja filosofian maisteriks siis opiskelen, pääaineena kulttuurin tutkimusta ja sivuaineena matkailua ja maisemantutkimusta. Täällä Porissa on Turun yliopiston Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen laitos, siellä siis opiskelen,jos joku jo ajatteli että Porista reissaan johonkin luennoille. =)
Onhan tää meidän uusi " äitipuoli" tuonut toki jotain negatiivistakin mukanaan. Jos niin nyt voi sanoa. Esim. Joulut ollaan aina vietetty mun isän luona niin että mun siskon perhe tulee sinne kanssa. Asuvat Vantaalla. Mutta nyt isäni ja vaimo ovatkin päättäneet lähteä jouluksi kylpylään. Eikä siinä sinänsä mitään. Musta on ihan kivakin viettää joulu kotosalla. Nyt varsinkin kun ehditään muuttamaan sinne uuteen taloon. Ja miehen vanhemmat kuitenkin haluaa viettää joulua lapsenlapsensa kanssa = meidän poju. Yleensä ollankin attona ravttu kahden paikan välillä. Mut sisko oli vähän surkeena, ku meidän isä on ainut isovanhempi elossa niiden muksuille. Eikä niillä oo oikein muuta paikkaa kun olla kotona keskenään jouluna. On tietty outoa. Kyllä mä yritin niitä meillekkin houkutella, mut saas nyt nähdä tulevatko sitten.
Ja toinen sia on, et musta tuntu et tää isän vaimo ei oo pätkän vertaa kiinnostunut meidän muksuista. Siis siskon ja mun. Enkä toisaalta oikein tiedä, voiko siltä sellasta vaatiakkaan. Mut se on myös vaikuttanut meidän isän osallistumiseen lapsenlapsiensa elämään. Esim. kertaakaan ei oo kysytty että tarttisinko mä joskus lastenhoitoapua ja että ne vois kattoa Lassia. Katotaan nyt sitte muuttuuko tilanne mitenään, kun se meidän talo valmistuu. Asutaan sitte aika lähekkäin niiden kanssa.
Sitte joskus tunnen vähän mustasukkaisuuden pistoakin, jos isäni touhuilee tämän vaimonsa lasten kanssa. Hänellä on kolme aikuista lasta. Pojat mua vanhempia ja tyttö hiukka mua nuorempi. Jotenki tekis mieli huutaa et hei, se on mun isä, näpit irti. Vaikka tyhmää ja lapsellistahan se on. Kun tiedän, että meitä isä kuitenkin rakastaa, eikä se aika minkä hän viettää vaimon lasten kanssa nyt sinänsä ole meiltä pois. Mutta minkäs sitä tunteilleen tekee. On se jakaminen välillä vähän vaikeeta näinä aikuisenakin. Mutta kaikkihan se kasvattaa ja on opiksi.
Ja puuuhdas negakin :) Mahaa jomottelee tutun olosesti vieläkin, eli ei mee kahta päivääkään menkkoihin.
Eipä tässä muuta..
Pahoitteluni negasta! Olis kyllä ollut niin kiva, jos säki oisit plussannu. Toivotttavasti menkat nyt sitte pian alkas ja äästäs sut piinasta.
Mä tässä funtsin, et kun te kuiteski ootte usein ilman ehkäsyä, ni eiks kannattas sitte vaan reilusti alkaa tuplailemaan?!? Ymmärrän kyllä ettei se oo helppo päätös tehtäväksi, mut mistäs se niinku taas kiikastikaan...
Toivotaan nyt kuiteski, että pian säkin se plussan ja sen myötä vauvelin saat!
asiat vieläkin selvittämättä, mutta mä olen erittäin vahvoilla ;)
Lepakko ei tule hytötymään tästä millään tavalla, kunhan yrittää saada parempia tavaroita itselleen ja kinuttua mun levy ja leffakokoelmaa!
Oikeuteen jos asia viedään multa lähtee rutkasti velkaa pois niskasta tai sitten tulen saamaan reilusti rahaa :D Olen siis ottanut asioista selvää ;) Harmittaa kun sen pitää sotkea vaan asiat ja nyt ex:n asianajaja haluaa ehdottomasti puhua pelkästään ex:n kanssa ei sen lepakon ;) Haluaa siis asioihin selviyden :D Mua ei niin paljoo kiinnosta, että lähtisin vain taistelemaan rahan takia, mun oma terveys on tärkeämpi!
Eli lepakko taitaa kiristää lasten isää, että saisi jotain lisää itselleen, mutta kun he eivät tule koskaan voittamaan asiaa ja asianajaja on samaa mieltä kanssani, että jako on tehty ex:n hyväksi, eikä mulla sen kummemmin ole vaateita, kuin että antaa olla, mutta sitten asia on toinen, jos se lähtee eteenpäin.
Jospa huomenna tai ensiviikolla soittelisin lastenvalvojalle ja selvittelisin asioita siltäkin kannalta.
NEKKU haleja ja jaksuja negasta!
Mä haluan ajatella et se on se Taivaan Isä joka näistä asioista päättää. Kyllä mä raskaudun vaikka ois mikä ehkäsy - jos niin on tarkotettu. Ja toisaalta en raskaudu, vaikka tikkujen ja greippimehujen kanssa yritettäis - jos niin on tarkotettu.
Tyttökin silloin sai alkunsa pillereitten aikaan. Vaikka oltiin ekat puoli vuotta oltu täysin ilmam ehkäsyä..
Jonkun mielestä tällänen voi olla vastuutonta. Mutta kun niin vahvasti uskoo - kuten minä ;) Niin uskoo myös sen että eteen ei tuoda sen enempää kuin mihin on valmis.
Yhtään en oo pahoillani tästä negasta - just sen takia et luotan siihen ylempään.. Me saadaan vauva - kun niin on tarkotettu. Jos on tarkotettu..
:D
Täällähän oli jo valtaisa pino. ei ole muutamaan pvään ollutkaan pinoilla korkeuksia :) Sai Miitsun plussa meidät virkeeksi ja energiseksi, hyvä niin =))))
NANSKULLE ihan ensteks voimia. Tuskinpa mulla hyviä neuvoja tilanteen ratkaisempiseksi löytyy, mut voisit tietty kysyä kun Lepakko ei vahdi Ex:ltä et josko se repis sen valtakirjan????? Ja jos ex:ä ei haluaisi tän enempiä sua kiusata niin vetoot siihen et sitte peruu sen valtakirjan. Jos ei saa takas valtakirjaa niin aina voi laatia uuden missä peruu sen siitä allekirjoitetusta pvämäärästä alkaen. Mun tädin mies on varatuomari ja neuvoi noin. Toinen on että kaikki entiset vuokranmaksu kuitit kannattas olla säästössä silloisesta yhdessä eletystä ajasta ->näin tosiastat että sun opintolainalla on maksettu yhetistä elämistä. En maininnut sun nimeä tädille vaan kyselin anonyymisti ;)
NEKKU, no säkin pääsit meidän perinteisten testaajien joukkoon, eli nega ja kohta se täti paukkaa kylää :) Muta se plussa teille tulee kunhan sen aika on, eikös?
MIRULII, etkö vois joskus jutella sun isän kanssa ko. asioista? Uskoisin et hän heräis näkemään asioita sun ja sun siskon kannalta. rohkeesti vaan. Kyllä musta näin aikuisenakin saa tällaisista asioista vielä vanhemmilleen jutella/marista. Kyllähän me vanhempien huomioita viel aikuisenakin kaivaat, joskus jopa enemmin kuin nuoruudes :)
Gynellä meni ihan ok, selitän seuraavassa tarkemmin :)
Eli joo. Mullahan oli ne 2 aconin testiä valmiina sillo edellis kierrosta, mitä ei koskaan tarvittu.
Aamuyöllä 05.30 menin vessaa ja ajattelin sitte sen tehdä ihan varuiks, toiveena tietty et saisin sen gynen hyvällä syyllä peruttua;) No eihän siihen mitään tullu, eli nega. 5min. kuluttua kts uudestaan mutta se toinen viiva, olikohan ees sitä. Oli niiiiiiiiiiiiiin hailakka jos sitä edes oli. Kyllä sitä tarkistelin mutten käännelly. Kts suoraan ja musta siinä haaleaakin haaleampi hennon punainen viiva oli. Aamulla kun heräsin sitä ei todellakaan ollu enää.. joten nega mikä nega.
Mentiin gynelle. Siellä selitin tilanteen ja sanoin ettei täs nyt paniikkia ole, mutta ihan varmistukseksi haluisin tuota kiertoani kysellä ja tutkailla. Eli sain lähetteen labraan veritesteihin mis kts niitä erilaisia hormooni juttuja. 3 eka atehdään kierron 3-5 pvänä ja 1 testi tehdään sitte kierron loppupuolella. Siitä lähdetään ja kts mitä seuraavaksi.
Miehelle annettiin simppa-purkki jos halutaan sekin tarkistuttaa ;)
SItte se gyne halus tehdä kuitenkin sisätutkimuksen vaikka vastahan olin muutama kk sitte gynellä ja mitään ei ollut. Tutki ja tunnusteli. Kaikki munasarja, kohtu ym näytti siisteiltä ja ei ollut mitään ylimääräisiä. Kohtu on kallellansa taakse päin jne.
Sitte hän kohtua sormeillessa halusi ultrata alateitse , ihan varuiksi.
Sitä aikansa pyöritelles sanoi että hänellä on sormituntumalla hiukan tunne et voisin olla raskaana. Kohdun seinämät olivat pehmenneet ja kuulemma raskaus sen tekee, kuukautiset ei koskaan.
Mutta siis jos se pienen pieni tuhru nyt olis sitä mitä te veikkaatte niin siitä olis nyt vasta 4:s pvä menossa. Luonnollisesti sitä ei voitu vielä ultrassa havaita mitenkään ja tähän kaikkeen ei auta siis kuin odottaa ja odottaa. Mutta gyne oli sitä mieltä et menkatkin voi alkaa ihan kohta, kun ihan hiukan löysi rusehtavaa limansekaista sisätutkimusta tehdessä (anteeksi ällöt kuvaukset). Mutta siis vain ja aika näyttää. Menkat pitäs alkaa ihan parin pvän sisään koska nyt kp 26, eli ens viikolla tetsaan sitte uudestaan JOS enään aihetta.
Mutta vaikka täti nyt porhaltaisi piakkoin kylään niin hyvä fiilis jäi käynnistä. Sitte on kuitenkin pian ne kokeet jos menkat alkas, koska ihan kierros alus ne kokeet otetaan :) Ja aivan loistava ja ihana ja vakavasti ja ammattitaitoisesti hoitava gyne oli. 10 pistettä hänelle =)
Siinä koko tylsä ja puuduttava tarinä tän pväisestä. Jaksoittekohan ees lukea ;) Ja anteeksi kirjoitusvirheet!!
Hieno juttu että gynellä meni kaikki hyvin. Ja kyllä musta nyt vaan tuntuu siltä, että sä oot raskaana. Jos kerran hailakan viirun testiin sait. Voi hurja, tästä kuustahan taitaa todella tulla plussakuu. Nyt m täällä peukuttelen ihan hullunu, että se plussa sulla vahvistuu ja menkat pysyy poissa.
Voi vitsi, miten hieno uutinen!
..ihan täti fiilis kuitenkin edelleen joten..
Mä en ymmärrä. Vaikka tuntuu et menkka juilinta alkoi jo eilen itseasias, niin mul vaan on täl kertaa loistava fiilis, siltikin.
Täl kertaa en ees pety negasta niin paljoa ku esim. viimekierros.
Mieli vissii rauhallinen ku pääsee kts ettei mitää suurempia häiriöitä kuitenkaan omais kropassaan =)
No juu. Mutta nyt asiasta säähän, niinku Soffu hauskasti sanoi edellä olevassa viestissään ;)
Hei, olikos ehdotuksia siitä klon ajasta niihin pikkujouluihin? Ajattelin lähinnä et vietetäänkö iltaa myöhään/muutama tunti ja aloitetaanko ajois jos siis ei myöhälle anneta mennä, vai aloiteaanko vasta illala ja se muutama tunti vai ajois ja ja ja ja jne ;DDD
Miehelle jo kerroin et olisitte tulos mutta hiukan tarkemmin ajasta voitas alkaa sumplii niin järkkään miehen ja pojan kylään ;)
Mutta nyt tarkistamaan tytön läksyjä =)
Varmasti saat testiin ihan oikean plussan, kun vain jaksat odottaa muutaman päivä. Onko sen pienen vuodon lisäksi ollut mitään muita oireita, jotka voisivat liittyä raskauteen? Miitsun plussasta taisi sitten alkaa todellinen plussa-aalto. Toivottavasti se tavoittaa kaikki.
Harmi, että nekku ei vielä saanut kaipaamaansa plussaa, mutta kyllä senkin aika tulee vielä.Ehkä seuraavaksi voisit ottaa projektiksi sen suunnitellun muuton ja uuden kodin laittamisen. Näin saisit vähäksi aikaa vauva-asiat pois mielestäsi. Tämä on toiminut ainakin minulla.
Nanskulle lähetän paljon voimia hankalaan tilanteeseen. Kurjaa, että koko ajan tulee jotain vastoinkäymisiä eteen, etkä pääse kunnolla nauttimaan raskausajastasi. Onneksi vaikuttaa kuitenkin siltä, että sinä olet tässä jutussa vahvoilla.
Miinäkin voisin vähän valottaa Leannalle omaa tilannettani. Meillä ei siis vielä edes tuplailla, eikä ole oikeastaan edes tietoa, milloin voisimme aloittaa tämän vaiheen. Mies ei ole jostain syystä vielä valmis vauvaan, joten joudun odottamaan ja käristelemään kovan vauvakuumeen kourissa.
Matteusk ja Talvikki: Teillä on ilmeisesti pidempi loma kuin minulla. Meillä on nimittäin vapaata vain keskiviikosta lähtien. Onneksi meillä on kuitenkin tiistainakin vähän poikkeuksellinen työpäivä.
Mähän sanoin - mul on raskausvainu ;) Kyl sä nyt saat sen komannen pikkusen!!
Munkin testiin on ilmestynyt " viivanpaikka" tjsp. MUTTA tietäähän sen kun testiajan jälkeen tullut! Tästä viivasta taitaa puuttua väritkin ;)
Namsk, syötiin pottuja ja jauhelihakastiketta - mun herkkua! Tytön raskausaikana olin ihan himona siihen, ois voinu joka päivä syödä sitä vaikka kolmeen kertaan.
Ei mul edes oo sellasia vauvan täyteisiä ajatuksia pää täynnä :) Oon hyvin seesteinen tällä hetkellä!
Vuos sitten oli vaikeeta.. Mullahan on ollut yli neljä vuotta tää vauvakuume. Vuos takaperin kun mies oli niin vastahakoinen ja sanoipa ettei ehkä koskaan halua lapsia :(
Nyt on kaikki just fine :)
Mun se hailakka viiru, jos sitä edelleenkään edes oli tuli kylla 5 min näkyviin, mutta kun heräsin klo 8 ja kts uudestaan, oli hävinnyt joten...
Nyt tuntuu et te innostuitte liikaa mun jutusta *nolona*
Koska ihan oikeesti se gynekin sanoi et jospa ne menkat sielt kohta alkaa. Niin mäkin uskon. Mitään muuta oiretta ei todellakaan ole. Ei yhtään mitään raskauteen viittaavaa. Ei edes lämmöt koholla, ei mitään joten täti pyydetään vkonloppuna kylään :)
täällä taas... ette usko miten vaikee päivä takana :) kävin kaverin luona ja puhuttii hänen pian 2kk vanhasta kummitytöstä... hitsi ois tehny mieli möläyttää mutta sain suuni pidettyä!!! :)
Marieela: peukutan sulle ihan tosissaan plussan puolesta!!! ihan samalla tuntumalla oon kun muutkin tuon raskautumisen suhteen....
Soffulle kiitokset kesäkerttujen päivityksestä!! :) iloinen ylläri oli humata oma nimi siellä plussalistalla vaikkei mitään ollu sinne kertonu!! hyvä etten täällä kyynelehtiny!
Nekku. no höh, harmittelut negasta! Tottahan tuo on että vauva tulee kun niin on tarkotttu!!
Leanna: nyt paremmin kerkeen avaamaan suutani tuosta aamuisesta kysymyksestä: meillä mä oon ollu varmaan ala-asteelta lähtien kroonisessa vauvakuumeessa mutta miehen syttyminen asiaan onkin sitten kestänyt jonkin aikaa... yhdessäoloa siis joulukuussa 8-v....(hui!)
kk sitten oli trupla-tapaaminen jonka jälkeen rutiinikysymys: tarviiko mun enää syödä pillereitä toi toivotun vastauksen.... joten nopeesti on asiat sen jälkeen edenny!! truplien tapaamisessa siis on jotain taikaa!!!
Serpentttiini: hyvä että vesi tehos... sitä tosissaan saa lotrata jonkin verran ja antaa hetki vettyä niin kyllä irtoo... miehen kanssa melkee vuosisitten saatiin kunnon vesisodat omaa kämppäremppaa tehdessä: tyhjillään kun oli ja kaikki meni uusix niin vaaraa ei ollu ja saatiin rauhassa hullutella!!! naapurit varmaan ihmetteli mekkalaa!!
Mulla on kans ihan semmonen fiilis että Mii:n kyproslainen hyppykuppa on salamatkusta... ihan selkeetä plussaa enteilee, usko pois!!!
Soffu&Mirulii: aina nuo uudet äitipuolet kai saa ihmisen vähän varpailleen, ja Soffulla ainakin on inhottava tilanne juuri tuon matkan lupaamisen/perumisen vuoksi...Mulle on sattunut ehkä maailman blondein äitipuoli joten sillä ei aina kuleta hissi ihan ylös asti. Saadaan siis monet asiat puhuttua ilman että se ei ees ymmärrä mistä puhutaan!
Mulle tuli 3 sisaruspuolta eli äitipuolen lapsia, ja ollaan suunilleen samanikäisiä kaikki. Tullaan hyvin toimeen keskenään ja yhdessävaiheessa veljeni seurusteli yhden sisaruspuolen kanssa, nyt tosin molemmat seurustelee tahoillaan ja tajusivat että sovussa on erottava kun samoissa piireissä joudutaan kulkemaan pakosta...
No joo taidan lopettaa tämän romaanin tällä erää ja mennä " ruokkimaan vauvaa" ;) oikeesti te että jaksa kuunnelle mua koko odotusaikaa.... koittakaa kestää hehkutus!!
pikkujouluista: ois kiva alottaa kuitenkin hyvissä ajoin, kun juttua riittää kuitenkin ja mekin tullaa täältä kaukaa... siis vaikka joskus klo 15-16??? vai mitä mieltä, eikös se ollu lauantaipäivä kuitenkin? jatketaan sitten iltaa niin pitkään kun siltä tuntuu?? vai miten??
Meneekö Marieela hankalaksi sijoittaa perhettä evakkoon??
mitäs mieltä muut??
oliskin sitä! Mut mun tuurilla mä sain sieltä Kyprokselta jonkun paikallisen hyppykupan tai vastaavan... (miten niin jäi traumoja niistä vessoista?) ja nää on vaan siitä oireita. =/
Siis mä en kyllä oikeesti saa yhtään mitään aikaseks, en niin mitään.
Asiasta kukkakeppiin, [color=red] mä haluaisin laittaa kiitoskorttien mukaan jonkun nätin runon, onks teillä mitään hyviä ehdotuksia? Joku mikä sopis siihen hää/kiitollisuus aiheeseen? =) Ajattelin laittaa sen ihan erilliselle paperille, joka on samaa paperia, jota käytettiin menu-ym korteissa, sellasta vaniljanväristä ja sit leikkaan reunat samallailla.Mä muistelisin, että täällä on usein näkynyt kivoja runoja. [/color]