Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tukkumyyjät ei myy kuin yrityksille vaikka myyvät tavaraa yksittäiskappaleinkin?

Vierailija
04.09.2010 |

Satuin lahjatavaratukun sivuille ja niillä on pikatukkukin ja mietin että miksi pitää olla yritys jotta myyvät? Luulisi että ihan yksityistenkin rahat kelpaisi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvonlisäveroa 18%....

Vierailija
2/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myyvät tuotteita kauppoihin jälleenmyyjille yksityiskaupasta tulisi vain sähläystä, olisi volyymilta liian pientä ja suututtaisi kauppiaat. Asiakkaita siis yritykset, jotka myyvät tavarat eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvonlisäveroa 18%....

Vierailija
4/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaat eli jälleenmyyjät suuttuisivat ja lopettaisivat ostot.

Ainakin meillä näin - ja tukussa olen töissä.

Vierailija
5/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko 18 tai 23...mutta ymmärsit varmaan pointin. Ja 3 kans tukkurilla ollut, asiakkaat ei tykkäisi jos heille luvattu yksinmyyntiä.

Vierailija
6/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuin lahjatavaratukun sivuille ja niillä on pikatukkukin ja mietin että miksi pitää olla yritys jotta myyvät? Luulisi että ihan yksityistenkin rahat kelpaisi?

ennenkuin voi tukusta ostaa. Tukkukauppiaalla ei myoskaan ole pienia pahvilaatikoita yksittaisten tavaroiden pakkaamiseen eika haluakaan ruveta sellaiseen sahlaykseen.

Vierailija
7/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukussa käydessä ja hankalaa oisko se myydä semmosille, joilla ei y-tunnusta? Laskutus voi olla erilaista yksityisille kuin yrityksille?

Vierailija
8/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alv nykyisin 23%? Mistä lähtien?

Eikö alv pidä maksaa tukkukauppiaallekin vaikka myisikin ne itse eteenpäin omassa liikkeessään?

Mä olen miettinyt sisusliikkeen perustamista, voiko liike selviytyä jos ostaa tukkukauppiailta vai pitäisikö itse maahantuoda (tosin silloin varmaan pitää ostaa isompia määriäkin)?

Vierailija
9/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole 18% verokantaa, oli kyse sitten mistä tahansa tuotteesta. Jos siis suomalaisesta tukkuliikkeestä kyse... Ohi aiheen.

Mun tuttavalla liike, joka myi vain yrityksille tuotteitaan, avasi vuoden alussa nettikaupan yksityisillekin. Nyt kesällä lopetti sen kun lisäsi niin paljon työn määrää suhteessa tuloihin. Yksittäiset ihmiset ostaa yhtä kappaletta ja palauttelee niitä sitten asiakaspalautuksina. Koko työaika menee sitten yksittäisten nippeleiden postittamiseen. Ei kauppa kannata.

onko 18 tai 23...mutta ymmärsit varmaan pointin. Ja 3 kans tukkurilla ollut, asiakkaat ei tykkäisi jos heille luvattu yksinmyyntiä.

Vierailija
10/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.7. alkaen 23%. Toki maksat alvin siinä tuotteen ostohinnassa, mutta senhän saat sitten vähentää oman myynnin alvista. Läpikulkuerä. Ehkä kannattaa joku kurssi käväistä ennen oman liikkeen perustamista. :)

Onko alv nykyisin 23%? Mistä lähtien? Eikö alv pidä maksaa tukkukauppiaallekin vaikka myisikin ne itse eteenpäin omassa liikkeessään? Mä olen miettinyt sisusliikkeen perustamista, voiko liike selviytyä jos ostaa tukkukauppiailta vai pitäisikö itse maahantuoda (tosin silloin varmaan pitää ostaa isompia määriäkin)?

Vierailija
11/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kirjoissa 8%...

liikaa hommaaa siihen verrattuna miten oikeasti kauppa kävisi ja tuo palautus asia hyvä huomio myös. Samoin yksityisille myydessä voi olla kuluttajasuojan vaatimuksia.

Vierailija
12/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy se alv lisätä hintaan (tai ainakin tilittää valtiolle) tukkukauppiaankin.

Onko alv nykyisin 23%? Mistä lähtien?

Eikö alv pidä maksaa tukkukauppiaallekin vaikka myisikin ne itse eteenpäin omassa liikkeessään?

Mä olen miettinyt sisusliikkeen perustamista, voiko liike selviytyä jos ostaa tukkukauppiailta vai pitäisikö itse maahantuoda (tosin silloin varmaan pitää ostaa isompia määriäkin)?

Vierailija
13/16 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki ei edes tiedä mikä on yleinen alv nykyisin eli 23% (se yleisin). Missä tynnyrissä te elätte?

Vierailija
14/16 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tukut ovat verrattain kalliita. Toiseksi miksi et hae korttia jollain tekaistulla tiedolla? Kolmanneksi, eiväthän ne myy edes yrityksille. Itsellä eräs kulkuneuvoa nimeltään muistuttava tukku jättää jatkusti toimituksiaan vajaaksi. Ovat sen verran laiskoja siellä.

Vierailija
15/16 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija on todennäköisesti käynyt meidän sivuillamme. Syitä miksi oikeat tukut eivät myy suoraan kuluttajille on monia: tukkukauppa on rakenteeltaan aivan erilaista kuin vähittäiskauppa. Molempia ei voi tehdä yhtäaikaa järkevästi. Tukkukauppa perustuu suuriin kertakauppoihin, samoin sen hinnoittelu. Tukkukaupassa myyntierä voi olla mitä vain välillä 1-xxx kappaletta. Kuluttaja haluaa ostaa yleensä yhden. Tukkukauppias ei voi rikkoa myyntierää pienempiin osiin. Ja totta, oikeat jälleenmyyjät suuttuisivat tukun "ohimyynneistä". Yleensä tukkuliikkeet toimivat varasto-tyyppisissä tiloissa, jotka eivät sovellu kuluttaja-asiakaspalveluun. Saattaapa rakennuskaavakin kieltää tilojen käytön vähittäismyyntiin.

Me ainakin pyrimme ohjaamaan kuluttajat jonkun jälleenmyyjän puoleen. Nykyään löytyy myös verkkokauppoja, jotka palvelevat nopeasti niitä asiakkaita, jotka eivät satu asumaan minkään jälleenmyyjän lähellä.

Vierailija
16/16 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä ostat tuotteen tukusta 20 eurolla ja kauppias ostaa tukusta tuotteen 20 eurolla. Luuletko, että asiákas sen jäleen maksaa tuotteesta suosiolla vaikka 26 euroa, jos se saa saman tavaran halvemmalla jostain tukusta? Kyllä tukkukauppakin saman arvonlisäveron maksaa, ei se siitä ole kiinni. Terkuin tukussa 10 vuotta työskennellyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi