Kokemuksia jälkiehkäisypillerin ottamisesta?
Kerkesin ottaa NorLevon melkein 12 tuntiin ja haluaisin kysyä onko muilla käyttäjillä tullut sivuvaikutuksia kuten pahoinvointia tai häiriöitä seuraavissa kuukautisissa? Kuinka nopeasti itse sait otettua pillerin? Alkoiko raskaus kuitenkin?
Mulla on meinaan kiertopäivä 16, juuri ovis (en kai muuten olisi seksiin "suostunutkaan" :) mutta jos tästä nyt raskaus tulee, pidän lapsen ja jään tietoisesti yh:ksi. Olen yli 30 joten hedelmällisyyshän on tässä heikentynyt vaikka kuinka, eikös vaan? :) Esikoinen sai alkunsa kyllä kertalaakista, mutta silloin olin nippa nappa 20. En ole käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä vuosikausiin.
Kommentit (9)
siitä on kyllä vuosia, enkä muista merkkiä. Vatsa oli hiukan kipeä. Mitään muuta sivuvaikutusta ei tullut. Otin 24t sisällä "onnettomuudesta" ja puolessa välissä kiertoa olin eli otollinen olisi aika ollut raskaudelle. Raskaus ei alkanut.
Eli positiivinen kokemus ja hurskastelijoille tiedoksi, että syy oli kondomin rikkoontuminen. Olin 18v. enkä todellakaan halunnut lasta lyhytaikaisesta suhteesta.
... olen ottanut. En myöskään muista merkkejä, mutta ensimmäisellä kerralla tulin todella kipeäksi. Vatsa sattui ja oksensin. Toisella kertaa ei tullut mitään. Ikää oli 16 ja 17v., kierroista en muista. Ja juu, nykyisen mieheni kanssa ja kondomionnettomuuksia molemmat. En siis koe olleeni kovinkaan vastuuton. :)
Otin ihan ohjeen mukaan ja ajoissa. Meillä kortsu hajosi ja heti aamulla menin apteekkiin.
No, eipä toiminut tuo pilleri. Muutaman viikon kuluttua huomasin olevani raskaana. Ehdin käydä ekan neuvolakäynnin, jonka jälkeen sainkin keskenmenon. Lääkäreiden mukaan jälkiehkäisyn ei pitäisi vaikuttaa alkioon mitenkään mutta meidän tapauksessa tod. näk. vaikutti. Tai eihän sitä keskenmenon syytä tietysti varmasti voi tietää mutta oletan kyllä jälkiehkäisyllä olleen osansa.
Ei ollut kiva kokemus. Ensin paniikki rikkoutuneesta kortsusta. Sitten jälkiehkäisy ja sen jälkeen yllätysplussa. Juuri, kun oltiin totuteltu ajatukseen uudesta vauvasta, raskaus menikin kesken. Oli sulattelemista.
Kolmas lapsi saatiin sitten ihan tietoisella yrittämisellä parin vuoden jälkeen tuosta.
norlevon ja olen siitä saakka vuotanut kuin seula, tosin nyt on loppumassa. lisäksi olin aivan kauhea raivopää 3 päivää. mä olin unohtanut laatasta pillereitä ja otin tuon jälkiehkäisyn vasta kolmantena päivänä. nyt odotan menkkoja alkavaksi ensi keskiviikkona. toivottavasti alkavat. en halua viidettä lasta
jokin pari vuotta sitten mutta merkkiä en muista. Taisi olla vaan yksi pilleri siinä paketissa. Otin sen heti seuraavana päivänä tai oikeastaan alle 12 tunnin aikana. Mitään oireita ei siitä tullut ja kuukautisetkin tulivat ihan normaalisti.
Onko iltavuorolaisilla kokemuksia?
ap
normaalisti mutta tuntui että olivat kivuliaammat kuin koskaan. Muuten ei mitään erikoista.
Itselläni ei tullut mitään oiretta mihinkään suuntaan.