Ollaan menossa naimisiin, mutta yks asia vähän tökkii...
Häämme ovat siis noin kuukauden kuluttua.
Menemme naimisiin niin pienellä budjetilla kuin mahdollista, rahasta kun on tiukkaa. Mies on kyllä töissä ja tienaa ihan ok, itse olen hoitovapaalla.
Tänään mies tuli kotiin ja myhäili itsekseen ja sanoi että "arvaa paljonko saan tiliä tässä kuussa?" ja vastasi sitten että 2700 € (käteen).
Minä siihen sitten että no hyvä, hän voikin sitten maksaa mun sukunimenvaihdoksesta aiheutuvat kulut (100 €, uusi ajokortti ja passi) koska hänhän se haluaa että mä sukunimeni vaihdan, ja lisäksi hän voisi maksaa puolet vihkisormuksesta, jota olen itselleni katsellut (eli puolet olisi 150 €) koska mullahan on rahat tiukilla, hoitovapaalla kun olen ja muutenkin on ollut laskuja tässä lähiaikoina.
Mies ärtyi heti. Hän sanoi, että voi maksaa OSAN sukunimen vaihtamisesta aiheutuvista kuluista, mutta sormukseeni hän ei aio osallistua.
Ärsyttää miehen asenne.
Kommentit (57)
Minä ajelin vuosia vanhalla kortilla, jopa poliisikin sen kerran kysyi mutta ei puuttunut väärään nimeen kun selitin asian.
Passi uusi vasta sitten kun lähdet matkalle.
Ja miehen kyllä kuuluu maksaa se sormus.
nainen joutuu itse ostamaan itselleen vihkisormuksen...
Sama tuli minullekin mieleen!
Minä ajelin vuosia vanhalla kortilla, jopa poliisikin sen kerran kysyi mutta ei puuttunut väärään nimeen kun selitin asian.
Passi uusi vasta sitten kun lähdet matkalle.Ja miehen kyllä kuuluu maksaa se sormus.
vihkimisen yhteydessä ole ilmaista? Ei mulla ainakaan mitään maksanut tammikuussa 2009
kun vaihdat ajokortin, passin ym. niin johan maksaa.
Mutta eihän heti kaikkia tarvi uusia. Ajokortti toki, mutta passikin esim vasta sitten, kun sitä tarvii. Kela kortti tulee ilmaiseksi. Eikä se ajokortin uusiminen niiiiin paljon maksa, että sen takia pitää jättää nimenvaihdos tekemättä, jos sen haluaa tehdä (mutta eihän siis ole sitä järkeä tehdä vain siksi, että mies haluaa).
tuhlata aikaansa hyvässä suhteessa, kun voi samalla vaivalla ottaa itsekkään ja kusipäisen miehen.
Joutuuks joku oikeesti maksamaan itse oman vihkisormuksensa?!?!?
Ollaan niin tasa-arvoisia Suomessa.
Passi uusi vasta sitten kun lähdet matkalle.Ja miehen kyllä kuuluu maksaa se sormus.
Sen ajan sisällä pitää uusia ajokortti.
ja siksi minun täytyy uusia passikin tässä hötäkässä.
Meillä menee raha-asiat niin, että mies maksaa asumiskulut (lainan ja muut) koska asunto on hänen nimissään, oman autonsa kulut ja suurimman osan ruoasta.
Minä maksan oman autoni kulut, vakuutukseni, omat menoni ja osan ruoasta.
Lasten menoja maksamme aikalailla puoliksi, kalliimmat hankinnat maksaa mies.
Sinänsä siis ok, ja olen ollut tyytyväinen tilanteeseen, vaikkakin onhan se tosi että miehelle jää silti kuukausittain enemmän rahaa itselleen kuin mulle, menojemme jälkeen. Minä olen tosin aika pihi, miehen rahat tuppaa vaan "häviämään".
ap
Jos teillä on jo yhteinen lapsi niin olet tuohon visukinttuun sidoksissa lopuksi ikääsi...
Kuin ihmeessä tuommoisten sairaalloisten pihien ihmisten kumppanit JAKSAA elämää noin hankalan tyypin kanssa?
Jos ei, niin heitä se hyvän sään aikana pellolle!!!!!!
Järkyttävää touhua!!!!!
1) Jos mies ei maksa nimenvaihtoa, niin nimi ei vaihdu.
2) Jos mies ei maksa sinulle palkkaa siitä, että hoidat hänen lastaan, niin jääköön itse hoitamaan, sinä menet töihin ansaitsemaan.
3) Jos mies ei maksa osaansa sormuksesta, niin sormusta ei tule.
Et sinä ole piru vieköön mikään orja, jonka tarvitsee katsella ketä tahansa.
Printtaa tämä miehellesi.
korttia ei uusi kolmen kuukauden sisällä. Minä ajelin vuosia sillä kortilla eikä se poliisi todellakaan sanonut asiasta mitään.
Passin jousin uusimaan heti häämatkan takia ja sillä pystyin todistamana henkilöllisyyteni esim. suuremmissa pankkikorttiostoksissa.
Hyvin voit jättää ajokortin uusimatta ja uusia pelkän passin.
ettei tule sellaista tilannetta jossa joudut jostain syystä puille paljaille, mieheen ei ilmeisestikään sellaisessa tilanteessa ole turvaamista.
kyllä se rahansa hupuloi yhdessä hujauksessa kaikenlaiseen turhaan.. mutta jos niiden rahojen pitäisi tulla MINULLE, niin sitten se on pihi.
Onhan tässä miehessä tietysti hyvätkin puolet, tämä nyt on vain yksi niistä vähemmän hyvistä... :)
ap
Jos teillä on jo yhteinen lapsi niin olet tuohon visukinttuun sidoksissa lopuksi ikääsi...
Kuin ihmeessä tuommoisten sairaalloisten pihien ihmisten kumppanit JAKSAA elämää noin hankalan tyypin kanssa?
kyllä se rahansa hupuloi yhdessä hujauksessa kaikenlaiseen turhaan.. mutta jos niiden rahojen pitäisi tulla MINULLE, niin sitten se on pihi.
Onhan tässä miehessä tietysti hyvätkin puolet, tämä nyt on vain yksi niistä vähemmän hyvistä... :)
ap
ne hyvät puolet on? Ja mitä väliä niillä edes on, kun miehesi ei selvästikään arvosta tai rakasta sinua kovin paljon? Oliko lapsi kenties vahinko vai miksi mies edes vaivautuu naimisiin kanssasi?
Aika erikoiselta kuulostaa miehesi touhu.. kysyppäs että mitä se sitten meinaa sillä rahalla tehdä. Mutta naimisiinmenon jälkeenhän puolet on sinun!Tai jos et jaksa alkaa tappeleen, niin maksata vähän ajan ruokaostokset miehellä, jotta saat sormusrahat säästettyä omistasi.
Elatusvelvollisuus toki puolisoilla on, mutta se ei tarkoita että puolet palkasta olis automaattisesti puolison omaisuutta naimisiinmenon jälkeen.
Täytyy kyllä myöntää, etten moisen miehen kanssa naimisiin menis. Kyllä mies sen sormuksen ostaa ja muutenkin avittaa pienituloista puolisoa pakollisissa menoissa. Perhe on yhteinen yritys.
ja siksi minun täytyy uusia passikin tässä hötäkässä.
Meillä menee raha-asiat niin, että mies maksaa asumiskulut (lainan ja muut) koska asunto on hänen nimissään, oman autonsa kulut ja suurimman osan ruoasta.
Minä maksan oman autoni kulut, vakuutukseni, omat menoni ja osan ruoasta.
Lasten menoja maksamme aikalailla puoliksi, kalliimmat hankinnat maksaa mies.
Sinänsä siis ok, ja olen ollut tyytyväinen tilanteeseen, vaikkakin onhan se tosi että miehelle jää silti kuukausittain enemmän rahaa itselleen kuin mulle, menojemme jälkeen. Minä olen tosin aika pihi, miehen rahat tuppaa vaan "häviämään".
ap
jos ostaa liput myös vanhalla nimellä
mutta siitä arvostuksesta voi olla montaa mieltä.. mutta kun se kuitenkin kanssani haluaa naimisiin ja kun on tuo yhteinen lapsikin, ja uskon että joka ukossa on omat vikansa, niin eipä tämä nyt niiiiin kauhea vika ole että siksi lähtisin ukkoa vaihtamaan :)
Lapsi ei ollut vahinko, vaan yhdessä suunniteltu tai ehkä mies jopa enemmän lasta tahtoi.
ap
ap
ne hyvät puolet on? Ja mitä väliä niillä edes on, kun miehesi ei selvästikään arvosta tai rakasta sinua kovin paljon? Oliko lapsi kenties vahinko vai miksi mies edes vaivautuu naimisiin kanssasi?
korttia ei uusi kolmen kuukauden sisällä. Minä ajelin vuosia sillä kortilla eikä se poliisi todellakaan sanonut asiasta mitään.
Passin jousin uusimaan heti häämatkan takia ja sillä pystyin todistamana henkilöllisyyteni esim. suuremmissa pankkikorttiostoksissa.Hyvin voit jättää ajokortin uusimatta ja uusia pelkän passin.
Vanha ajokortti ei kuitenkaan ole voimassa väärällä nimellä. Kaikki poliisit ei selittelyjä välttämättä kuuntele.
Sukunimeä on ainakin ennen saanut vaihtaa tietyn määrän ilmaiseksi (olisiko ollut kerran).
Toivon sinulle ap kaikkea hyvää. Onnea elämään ja pidä pääsi oikeissa asioissa ;).