Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ollaan menossa naimisiin, mutta yks asia vähän tökkii...

Vierailija
04.09.2010 |

Häämme ovat siis noin kuukauden kuluttua.

Menemme naimisiin niin pienellä budjetilla kuin mahdollista, rahasta kun on tiukkaa. Mies on kyllä töissä ja tienaa ihan ok, itse olen hoitovapaalla.

Tänään mies tuli kotiin ja myhäili itsekseen ja sanoi että "arvaa paljonko saan tiliä tässä kuussa?" ja vastasi sitten että 2700 € (käteen).

Minä siihen sitten että no hyvä, hän voikin sitten maksaa mun sukunimenvaihdoksesta aiheutuvat kulut (100 €, uusi ajokortti ja passi) koska hänhän se haluaa että mä sukunimeni vaihdan, ja lisäksi hän voisi maksaa puolet vihkisormuksesta, jota olen itselleni katsellut (eli puolet olisi 150 €) koska mullahan on rahat tiukilla, hoitovapaalla kun olen ja muutenkin on ollut laskuja tässä lähiaikoina.

Mies ärtyi heti. Hän sanoi, että voi maksaa OSAN sukunimen vaihtamisesta aiheutuvista kuluista, mutta sormukseeni hän ei aio osallistua.

Ärsyttää miehen asenne.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps älkää nyt vihkisormusksesta riidelkö

Vierailija
2/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan oltu 11 v naimisissa eikä olla koskaan laskettu mitkä on sun rahoja ja mitkä mun, tai riidelty niin typerän asian kuin rahan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen joutuu itse ostamaan itselleen vihkisormuksen...

Vierailija
4/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai todellakaan ole menossa naimisiin miehen kanssa joka ei edes maksa sormusta sinulle vaikka tienaa paljon paremmin? Ei VOI olla totta.

Jos sinulla hiventäkään järkeä niin perut ne häät mokoman saiturin kanssa. mieti minkälaista yhteiselonne olisi sitten jos on lapsia ja sinä kotona pienellä tuella ja mies tienaamassa rahaa ITSELLEEN.

Herätys, herätys, herätys! Onko nykymaailmassa asiat todellakin noin huonolla tolalla että tällaista voisi edes teoriassa tapahtua?

Vierailija
5/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en tollasta ottais, mutta jos sinä välttämättä haluat, pidä alusta saakka puolesi:

Mies vaatii sinua vaihtamaan sukunimen -> mies maksaa tai et vaihda nimeä

Mies ei osallistu vihkisormuksen kustannuksiin -> osta halpa sormus, jota et sitten käytä kun se ei ole mieleinen

Vierailija
6/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkimisen yhteydessä ole ilmaista? Ei mulla ainakaan mitään maksanut tammikuussa 2009

Vierailija
7/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt turhanpäiväiset sormukset ekana pois. Mitä moisilla tekee?

T: 12 vuotta naimisissa eikä sormusta ole koskaan ollut (ei kyllä rahan takia:)

Vierailija
8/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mene naimisiin noin juntin miehen kanssa.

Sorry vaan, mutta jos keskustela ennen häitä käydään jo tuolla tasolla, niin mitä luvassa häiden jälkeen?

Sitä paitsi vihkisormus on miehen lahja naiselle!

(eli miehen kuuluu maksaa kokonaan)

Vierailija
9/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos et itse tahdo vaihtaa vaaan mies.

Enkä ole koskaan kuullut, että morsian ostaisi itse vihkisormuksen.

Kyllä teidän kannattaa nyt istua alas ja suunnitella ja sopia perheenne talousasiat yhdessä. Osallistuuko mies lapsen kuluihin? Laitatteko kaikki puoliksi, vaikka toisella isommat tulot?

Mihin se mies sitten ne rahat aikoo käyttää? Sun eläkevakuutukseen? Vai johonkin yhteisiin hankintoihin? Vai kaljaan ja tupakkaan?

Vierailija
10/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkimisen yhteydessä ole ilmaista? Ei mulla ainakaan mitään maksanut tammikuussa 2009

Ajokortti ainakin maksaa.

Vierailija
11/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä silti kuluja. Ainakin ajokortin ja passin uusiminen. En muista tuliko jotain muutakin.

Sano miehellesi, ettei sulla ole sitten varaa vaihtaa nimeäsi eikä ostaa sormusta. Miettikööt itse miten asian ratkaisee.

Vierailija
12/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuks joku oikeesti maksamaan itse oman vihkisormuksensa?!?!?

Vierailija
13/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaihdat ajokortin, passin ym. niin johan maksaa.

Vierailija
14/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormus on itseasiassa teidän molempien yhteinen, mutta nainen kantaa sitä avioliiton merkkinä. Kihlautuessaan molemmat ottavat sormuksen käyttöön.

Vierailija
15/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sukunimen vaihto maksa, mutta kaikki uudet paperit (ajokortti, passi) on hommattava ja se maksaa!

Aika erikoiselta kuulostaa miehesi touhu.. kysyppäs että mitä se sitten meinaa sillä rahalla tehdä. Mutta naimisiinmenon jälkeenhän puolet on sinun!

Tai jos et jaksa alkaa tappeleen, niin maksata vähän ajan ruokaostokset miehellä, jotta saat sormusrahat säästettyä omistasi.

Vierailija
16/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan tollasen kanssa naimisiin mene! Joko se on neuroottisen pihi mies, jonka kanssa joudut tod näk maksamaan mahdollisen lapsen kulut itseksesi ja kaikki rätit ja rääsyt lasketaan taskulaskimella, tai se ei rakasta eikä kunnioita sua yhtään. Olitko kenties sinä, joka ehdotit naimisiinmenoa?

Vierailija
17/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sukunimen vaihdossani maksaa ajokortin ja passin uusimiset, kuten aloituksessani mainitsin.

Mieheni on oikeasti pihi, ja ehkä vähän tyhmä, kun ei tajua (vaikka väittää tajuavansa) että minä teen uhrauksen vaihtamalla sukunimeni hänen vuokseen, mutta itse hän ei edes yhden kuukauden palkastaan ole valmis uhraamaan minun vuokseni..

no, tämän ukon kanssa aion kuitenkin elämäni elää, joten turha itkeä kun p*ska on jo housuissa, jos näin voisi sanoa :)

ei me tästä sen kummemmin riidelläkään.

Ehkä pitäisi jättää se vihkisormus ostamatta.. onhan mulla kihlasormus. Miten muuten vihkikaavassa, jos mulle ei tule vihkisormusta, miten se papin höpinä menee siinä vaiheessa kun pitäisi sormukset vaihtaa? Vai voiko sen tehdä tuolla jo olemassa olevalla kihlasormuksellani?

ap

Vierailija
18/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän tosissaan.... oikeesti!!!???

Mitä muuten meinaa niillä rahoilla tehdä?

Miten teidän arki ja millä periaatteella raha-asiat (omat tilit, mutta entä menot..???) oikein toimii.

Jos oot tollasen kysymyksen heittänyt niin ei teillä sellainen suhde pitäisi olla jossa oot altavastaaja. Mikä ihme on syy miehesi käytökseen??

Vierailija
19/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea valitsemallasi tiellä, helppoa ei tule olemaan

Vierailija
20/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten vihkikaavassa, jos mulle ei tule vihkisormusta, miten se papin höpinä menee siinä vaiheessa kun pitäisi sormukset vaihtaa? Vai voiko sen tehdä tuolla jo olemassa olevalla kihlasormuksellani?

ap

pitää siinä vaiheessa vastata: "Ei tuo mies suostunut maksamaan sormuksia, niin ei meillä ole."