Ottaa päähän,että päästin lapsen yökylään
äiti oli vakuuttava,nyt kuitenkin ilmeni,että lapset on pyöräilemässä espoon keskustassa tähän aikaan! voi vittu,no mies lähti hakemaan poikaa kotiin. 13v poika kyseessä,mutta ne jotka tuntevat espoon keskustaa tietävät,että siellä on vaarallista,juoppoja ja huumehörhöjä,pahoinpitelyistä saa lukea länsiväylästä.
Kommentit (35)
Kukaan espoolainen ei todellakaan kutsu Espoon keskusta keskustaksi. Keskusta on stadissa.
Vai tarkoitatko että lapsesi on stadissa?
13-vuotias voi Suomessa ulkoilla ihan missä tahansa klo 20.50.
Oikeastiko suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että on ihan ok 13-vuotiaan olla yhdeksältä lauantai-iltana jossain "keskustassa" pyöräilemässä ja että arkena 21 on ok kotiintuloaika seiskaluokkalaiselle. Taidan olla kalkkis ja olen siitä onnellinen!
ennen 9 myös viikonloppuisin ja silloinkin lupa olla vain tietyissä paikoissa, joista tiedän. Eli ei missään tapauksessa jossain ostareilla tai keskustassa.
Jos menee oudompaan perheeseen yökylään, eli en vanhempia tunne, haluan aina puhua ja sopia sisälletuloajan.
sorry,että mulla menee keskusta ja keskus sekaisin,olen tosiaan espoolainen ja 38v asunut espoossa ja edelleen tuo espoon keskus on kammottava paikka!
lapsellani ei ole mitään asiaa hengailla siellä ei illalla eikä sen koommin päivälläkään ilman meidän lupaa ja tässä oli nyt kyseessä yökyläläisen äidin lepsuudesta/ajattelemattomuudesta/sopimuksen rikkomisesta.
Olen tiukkis,mutta meidän lapset ei tosiaan notku ostareilla,ei edes päivällä ellei sinne ole jotakin asiaa.
sama pätee meidän 16v poikaan ja mistään ei ole jäänyt paitsi.
Kun nuoret haluavat mennä hengailemaan Kamppiin. Itse en lastani päästä mihinkään iltaisin vaan notkumaan, ymmärrän ap:tä hyvin!
Vaikka asumme ns. hyvällä paikalla, ei lapsilla ole mitään asiaa notkua ostarin kulmilla 9 aikaan, ei arkena eikä viikonloppuna. 13 -vuotias on lapsi ja itsenäistymistä voi harjoitella muullakin kun epämääräisellä iltanotkumisella.
Minusta vanhempien homma on kannustaa järkevämpään tekemiseen. Illalla voidaan olla kotona tai kaverin luona. Lapset eivät jää mistään paitsi, vaikka heillä on turvalliset rajat! Päinvastoin.
Ap:n perhe osoitti selkärankaa kun mies lähti hakemaan poikaa kotiin. Ap, mitä kaverin perheessä sanottiin? Haitte ilmeiesti tavarat heiltä pois?
ennen 9 myös viikonloppuisin ja silloinkin lupa olla vain tietyissä paikoissa, joista tiedän. Eli ei missään tapauksessa jossain ostareilla tai keskustassa. Jos menee oudompaan perheeseen yökylään, eli en vanhempia tunne, haluan aina puhua ja sopia sisälletuloajan.
Tämä on aivan varma trolli.
Kukaan espoolainen ei todellakaan kutsu Espoon keskusta keskustaksi. Keskusta on stadissa.
Vai tarkoitatko että lapsesi on stadissa?
Olen asunut Espoon keskuksessa ja puhekielessä olen saattanut kutsua sitä ihan hyvin Espoon Keskustaksi.
Jos sanoin pelkkä Keskusta, tarkoitin Helsingin keskustaa.
Enkä päästäisi itsekään 13-vuotiasta ilta-aikaa yksin Espoon aseman lähettyville, eli sinne keskukseen tai keskustaan. Karmea paikka.
alle 18.v. ei pitäisi olla mitään asiaa Espoonasemalle... viikonloppu iltaisin...tosin meillä ei lapset käy siellä päivälläkään. Valitettavasti meillä Suomessa on kuitenkin seillaisia paikkoja, mihin n.13.v. ei voi ulos päästää klo:20 jälkeen, ja yksi näistä on Espoonasema...näin me olemme tottuneet Espoon keskustaa kutsumaan...ikänsä suvelassa asunut, ja edelleen paikka on Espoonasema:)) ihan niin kuin Suvela oli 70luvulla kirstinmäki:))
Oikeastiko suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, että on ihan ok 13-vuotiaan olla yhdeksältä lauantai-iltana jossain "keskustassa" pyöräilemässä ja että arkena 21 on ok kotiintuloaika seiskaluokkalaiselle. Taidan olla kalkkis ja olen siitä onnellinen!
En tiedä, miksi sillä on noin hölmö nimi. Ehkä joksus joku suuressa viisaudessaan ajatteli siitä tulevan keskustan.
sen verran pieni paikka, että sitten varmaan tunnenkin miehesi:)
Olen asunut Espoossa 20 vuotta enkä ole vielä koskaan kuullut kenenkään kutsuvan Espoon Keskusta keskustaksi, sitä kutsutaan Espoon Keskukseksi. Espoon Keskus on yksi kaupunginosa, ei keskusta.
Ja jokainen Espoolainen tietää tämän!
että on Keskus eikä Keskusta ;))."Epekepe".No joo,on se oikeasti sellainen paikka johon en lastani päästäisi tuon ikäisenä tähän aikaan.Toki 13v on sen verran vanha että varmasti haluaa jo käydä "hengaamassa" ulkona viikonlopuisin kavereidensa kanssa.En minäkään 13-vuotiaana kaikkia viikonloppuja kotona viettänyt ;).
ei 13-vuotiasta pysty päästämäään viikonloppuna yhdeksältä ulos:(