Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa anopille joka haluaa tietää painoni joka neuvolan jälkeen? ov

Vierailija
05.11.2010 |

Olen raskaana ja anopillani on mielestäni vähän tungetteleva tapa kysyä painostani joka kerta kun soittaa. Kyselee muutenkin raskauskuulumisia mutta kysyy aina erikseen että mitä nyt painan. Mitä siihen vastata kun painoni on ollut minulle herkkä asia aiemmin ja nyt tuntuu että koko ruumiini on muiden omaisuutta. Ei kiinnostaisi kertoa ihan kaikkea.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ei yhtään välitä tästä vauvasta, senkin paska-anoppi. Miesten äidit eivät tee ikinä mitään oikein!

Tuo paino kun sattuu olemaan sellainen konkreettinen asia, jonka anoppi osaa kysyä. Harva kyselee, että mitä se terveydenhoitaja neuvoi teidän seksielämästä tai joko on paikat löystyneet.

Vierailija
2/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se ei yhtään välitä tästä vauvasta, senkin paska-anoppi. Miesten äidit eivät tee ikinä mitään oikein!

Tuo paino kun sattuu olemaan sellainen konkreettinen asia, jonka anoppi osaa kysyä. Harva kyselee, että mitä se terveydenhoitaja neuvoi teidän seksielämästä tai joko on paikat löystyneet.

Sitten keskustelet anoppisi kanssa teidän seksielämästä ja infoat häntä kuinka paikat on jo löystyneet ja että neuvolatäti neuvoi siirtymään takaapäin sekstaamiseen koska maha on jo tiellä muissa asennoissa. Kerrotko myös kuinka usein miehesi saa että voitte sitten yhdessä miettiä saako tarpeeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei tuota painoa voi kertoa...En minä kyllä loukkaantuisi.

Vierailija
4/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veistelisin ihan älyttömiä juttuja. Joo-o, 5kg tullu lisää ja miehen housuja joudun jo pitämään jne. Kaipa se jossain vaiheessa tajuaisi etten aio kertoa mitään

Vierailija
5/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun imetysasioihin ja mulle rinnat on sama asia kuin mun alapääkin, eli privat area. Sinuna sanoisin suoraan että painosi on henkilökohtainen asia, eikä kuulu muille. Tai sit kysy suoraan et minkätakia häntä kiinnostaa sun painosi noin paljon?

Vierailija
6/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteli jopa, että kauanko mieheni jaksaa katsoa minua.

Otin huumorilla. Mitäpä noista hernehtimään.

Vierailija
7/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada vaikeita. Jos joku minulta raskausaikana painoa kysyisi niin kyllä voisin kertoa. Kyllä minusta ihan suoraan näkee etten ihan 60kg paina mikä olisi minulle normaali paino.

Vierailija
8/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kerrot vain, kuinka paljon on tullut lisää edellisen käynnin jälkeen. Ja jätät itsellesi vapauden kaunistella lukua, jos siihen on tarvetta...

Vierailija
9/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino on noussut ihan normaaleissa rajoissa ja terveydenhoitajan mukaan kaikki on hyvin. Et anna mitään lukuja, jos et halua. Jos se anoppi ei tällä tajua ja tungettelee uteliailla kysymyksillään, niin sanot suoraan, että painosi on yksityisasia ja et halua keskustella siitä.

Vierailija
10/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vastakysymys uteluihin on myös tämä: "Miksi sinä haluat sen tietää?"

Vierailija
11/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain kauhean kiinnostunut raskaudesta ja tulevasta lapsenlapsestaan, haluaa että kaikki on hyvin ja osallistuu raskauteen tällä tapaa olemalla kiinnostunut ja kyselemällä. Ota se ihan positiivisena asiana.

Painosta voit sanoa, kuinka paljon on tullut viikossa lisää. Tai sitten sanot juuri sen, että vauva kasvaa hyvin ja painoakin tulee juuri sopivassa määrin. Sitä se anoppi haluaa tietää ->> että kaikki on hyvin, ei mitään tarkkoja painojasi.

Vierailija
12/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että anoppisi on itse paisunut kuin pullataikina ja saanut itselleen siitä aikoinaan lisäongelmia. Nyt se on varmaan vaan huolissaan ettei sulle käy samalla tavalla. Jospa se ei pahaa tarkoita? Omakin anoppini on joskus hyvin tungettelevan oloinen kysymyksineen..Kun lapsi syntyi, niin aina sille piti tehdä tarkka selko vauvan painosta ja pituudesta ja anopille on tosi tärkeää et vauva oli "käyrillä".

Vierailija
13/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoisi milloin nla.ssa käynti on. Vastaisin jotain ympäri pyöreää paino kysymyksiin, ihan sopivasti painan tms.

Muutenkin oman anopin suhteen en kerro oikein mitään, vahingosta viisastuu...

Vierailija
14/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin anoppi oli ainut, joka suoraan kysyi paljonko on tullut painoa lisää. En jostain syystä halunnut vastata - pidin kai kysymystä hieman epäkohteliaana - vaikka muuten esittelin kyllä neuvolakorttia kaikille kiinnostuneille, ja sieltähän ne luvut olisi voinut katsoa.

Vierailija
15/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa mitenkään, se asia ei hänelle kuulu!

Ota asia miehesi kanssa puheeksi ja sovi että miehesi kieltää äitiään kyselemästä noita asioita.

Minä kielsin omaa äitiäni puuttumasta noihin asioihin.

T: M34

Vierailija
16/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina mun painoni, sanoin vain että ihan sopivasti on painoa tällä hetkellä. Ja kyseli muuten synnytyksen jälkeenkin, ja uteli että koska aloitan laihduttamisen. Hänelle tuntuu olevan ihmisen paino tärkeä.

Vierailija
17/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, tässä toisessa raskaudessa joskus viikolla 10 anoppi jo sanoi että näkee kyllä hyvin mun poskista ja turvotuksesta että raskaana ollaan, ja että ihan erilailla näkyy olevan painoa kun esikoista odottaessa. Jäin tuijottamaan ja sanoin että painan kyllä nyt 3 kiloa vähemmän kuin esikoista odottaessa näillä viikoilla, niin jotain mutinaa vaan kuulu. Ei ois kyllä varmaan pitänyt edes puolustautua tuossa tilanteessa, ja päätin että ensi kerralla kysyn, että mites sun paino on viime aikoina kehittynyt.

Eli paino ei todellakaan kuulu anopille, ja näköjään säkin joudut sen rautalangasta vääntämään. Kysy vaikka suoraan että miksi se on sille niin tärkeetä, tai sano että neuvolassa just kehuttiin painoa.

Vierailija
18/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että mitä sinä sillä tiedolla teet? Ei tosiaan kuulu kenellekään.

Vierailija
19/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisin kohteliaasti, että painoa on tullut lisää täällä viikolla 400 g, mikä oli minun keskiarvoni. En lähtisi "riitaa haastamaan" tuolla, jos hän kysyisi tarkkaa painoa sanoisin varmasti näin: Kiltti x, painoni on minulle erittäin vaikea asia, en haluaisi siitä puhua, mutta neuvolassa sanoivat sen "nousevan" hienosti.

Itselläni on sellainen anoppi, jota nämä asiat eivät kiinostaneet, eikä kiinosta nytkään, eikä silloikuin olivat ihan vauvoja....

Tee rakentava suhde anoppiisi ja ole hänlle kohtelias, eihän sillä pahaa varmasti tarkoita!

Vierailija
20/21 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kysy anopilta vastakysymys, älä vastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi