Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kihlajaislahjaksi pyytää rahaa?

Vierailija
04.09.2010 |

Ja jos pyytää, niin pitääkö kertoa mihin käyttöön sitä haluaa? Esim. uuteen pesukoneeseen, sohvaan, lemmenlomaan...?

Ensin ajattelin runoilla kutsuun jonkun jutun, että

krääsää ei tarvita, mutta raha on tervetullut. En keksinyt mitään hienovaraista värssyä joten jätin sen sikseen. Sukulaiset soittaa, ja kysyy, mitä haluatte, voiko sanoa että rahaa kiitos?

Meillä ei ole isoja kihlajaisia. Kotona kihlajaiskahvit n. 10-15hengelle (muutama lapsi laskettu mukaan), ja tarjoilut värkkään itse.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksia. :)

AP

Vierailija
42/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sinulla se asia kunnossa!

Ja mitä siihen hyväntekeväisyyteen tulee, niin lähtihän muuten täältäkin melkosesti tavaraa sinne. :)

Tätä juuri tarkoitin.

Missään nimessä kihlajaisistamme ei pääse osingoille muut kuin me, kun olemme osamme jo hoitaneet.

Huh huh!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihjalaislahjan olen teininä ostanut, siinä kaikki.

Mutta itsepähän vieraanne parhaiten tunnette ja sen voiko pyytää.

Jos minä haluaisin pyytää rahaa, en mainitsisi mitään kutsussa ja jos joku kysyy puhelimessa, sanoisin pöytään voimme laittaa säästöpossun ja sinne voi tiputtaa lahjan, jos rahaa haluaa antaa.

Näin kukaan ei tiedä paljonko kukaan antoi.

Vierailija
44/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ehkä muutti kantaansa ja pyytääkn rahan sijaan käyttötavaraa, joilla heillä itsekin olisi varaa. Siis jos talon saa perintönä, niin käyttötavarat ovat yksi hyttysenpaska saharassa. Itse en tuollaisen taustan kanssa todellakaan kehtaisi ottaa vastaan yhtään mitään, en edes käyttötavaraa. Hyväntekeväisyyteen pyytäisin lahjoituksia, jos välttämättä haluavat jotenkin muistaa. Mutta kukin tavallaan. Jos ap sujut omatuntonsa kanssa niin kaikki valtakunnassa hyvin.

Vierailija
45/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sinulla se asia kunnossa!

Ja mitä siihen hyväntekeväisyyteen tulee, niin lähtihän muuten täältäkin melkosesti tavaraa sinne. :)

Tätä juuri tarkoitin.

Missään nimessä kihlajaisistamme ei pääse osingoille muut kuin me, kun olemme osamme jo hoitaneet.

Huh huh!!

Vierailija
46/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tökeröä pyytää lahjoituksia hyväntekeväisyyteen muussa tilanteessa kuin esim. hautajaiskukkien sijasta vainajalle tärkeään kohteeseen. Jos mä haluan muistaa mun läheistä ihmistä niin haluan nimenomaan muistaa häntä enkä mitään hyväntekeväisyyskohdetta. Jos lahjoitan hyväntekeväisyyteen niin haluan tehdä sen omasta aloitteestani ja itse valitsemaani kohteeseen. Musta on siis tosi tökerö "pakottaa" vieraat lahjoittamaan jotain hyväntekeväisyyteen. Ottakoot juhlakalut rahat johonkin omaan käyttöön ja lahjoittakoot vaikka sen ansiosta säästyneet omat rahansa hyväntekeväisyyteen. Tiedän että miten sitä voi seurata mikä euro menee mihinkin mutta mielummin ajattelisin osallistuneeni perheen pesukoneen hankintaan.

Vierailija
47/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin alotuksen nopeasti, ensimmäisen sukulaisen soitettua.

Se nyt oli ehkä hölmöä, että ajattelin kutsuun kirjoittaa jotakin tuollaista, mutta onneksi sitten en... :) Kaippa se, kun usean kuukautta pyöri sellaisessa tavaroiden sekamelskassa, niin alkoi vain hirvittää jos sitä tulee lisää.

On kyllä aika mustavalkoista;

ensin ajatellaan että olemme vähävaraisia ja pidämme kihlajaiset vain kerjätäksemme. Nyt kun kerroin, että asia on päinvastoin niin meille ei saisi antaa mitään tai sen vastaanottaminen on itsekästä ja aiheuttaa omantunnon tuskia. :(

Ei me nyt mittään miljonäärejä olla, ja sukulaiset ja lähipiiri on varmaan suhteellisen samanlaisessa taloudellisessa tilanteessa kuin me itsekin.

Vierailija
48/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko miksi?

Musta on tökeröä pyytää lahjoituksia hyväntekeväisyyteen muussa tilanteessa kuin esim. hautajaiskukkien sijasta vainajalle tärkeään kohteeseen. Jos mä haluan muistaa mun läheistä ihmistä niin haluan nimenomaan muistaa häntä enkä mitään hyväntekeväisyyskohdetta. Jos lahjoitan hyväntekeväisyyteen niin haluan tehdä sen omasta aloitteestani ja itse valitsemaani kohteeseen. Musta on siis tosi tökerö "pakottaa" vieraat lahjoittamaan jotain hyväntekeväisyyteen. Ottakoot juhlakalut rahat johonkin omaan käyttöön ja lahjoittakoot vaikka sen ansiosta säästyneet omat rahansa hyväntekeväisyyteen. Tiedän että miten sitä voi seurata mikä euro menee mihinkin mutta mielummin ajattelisin osallistuneeni perheen pesukoneen hankintaan.

Vierailija
49/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä muutenkaan tahdo antaa mitään mitä lahjansaaja ei oikiasti halua. jos ei mitään keksi niin sehän on vaan helpotus kun lahjansaaja sanoo että voi lahjoittaa vaikka lemmenlomaan tai mitä vaa...

Vierailija
50/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisit heti kertonut koko tilanteen.

Vierailija
51/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaparin tulisi pyytää juuri sitä mitä haluavat. Enkä jonkun mielestä on tyhmää pyytää rahaa, toisen mielestä tyhmä pyytää tarvaraa ja kolmannen mielestä hyväntekeväisyyslahjat ei ole kivoja. Pyytäköön siis minkä itse katsoo parhaaksi, tärkeintä että ovat sinut ratkaisunsa kanssa. Toki jos muiden mielipiteet kiinnostaa (eli mitä vieraat ajattelevat teistä) ehkä raha ei ole paras ratkaisu. Jos mielipiteet ei kiinnosta, niin pyytäkää rahaa, jos kerran sitä haluatte.

Vierailija
52/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväntekeväisyyslahjoja. Mielestäni se oli kaunis ja itsekäs teko ja aika ajoin muistelenkin sitä kuinka ostimme heille lehmän. :) Uskon, että pari itsekin sitä muistelee, jos ei muulla niin huumorilla ainakin. Muutkin vieraat, siis ne joiden kanssa juttelin, ajattelivat vain positiivista lahjatoiveista. Lahjojen joukossa oli koulupukuja, koulutarvikkeita ja rokotteita kehitysmaan lapsille. Muutamat olivat ostaneet lisäksi jonkun pienen kohtuuhintaisen muiston.

Vierailija
53/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, totta, jos olisin runoillut pidemmän alkuviestin niin v

Vierailija
54/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko miksi?

No siksi että jos haluan muistaa ystävääni niin kohdistan lahjani hänelle enkä hyväntekeväisyyteen. Tuntuu tosi väkinäiseltä laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen kun halusi muistaa ystävää. Miksei saaja voi lahjoittaa itse hyväntekeväisyysrahojaan? Miksi muiden pitää tehdä se hänen puolestaan?

Vierailija
55/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsetko siis minun ystäväni joka pyysi hyväntekeväisyyslahjoja?

Miksei saaja voi lahjoittaa itse hyväntekeväisyysrahojaan? Miksi muiden pitää tehdä se hänen puolestaan?

Vierailija
56/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä pitäis pyytää lahja hyväntekeväisyyteen? Tekeekö se jotenkin ihmisestä paremman?

Me mentin kihloihin -94 ja anoppi halus välttämttä pitää kihlajaiset, jolloin kyllä vieraat toivat lahjan, ei mitään isoa, mutta halusivat muistaa meitä. Mieheni sisko meni kihloihin joku 5- vuotta sitten, ja sitä varten varattiin, oikein juhlapaikkakin. Joten ei noi kihlajaiset, ny tniin vieraita ole nykymaailmassakaan.

Ap varmaan tuntee läheisensä, ja jos ei tarvitse krääsää, niin tottakai voi pyytää rahaakin.

Vierailija
57/57 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sen puolesta puhuvat sellaiset jotka ovat itse pyytäneet rahaa?