Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkoiltiinko lapsen päiväkodissa

Vierailija
03.09.2010 |

tänään?

En nyt ole perehtynyt ilmanaloihin ympäri Suomea tarkasti, mutta tarkoitan niitä paikkoja joissa on myräköinyt tänään.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ulkoilimme sitten kyllä. Kova oli sade ja tuuli, mutta eipä se lapsia haittaa:)

En yhtään ihmettele miksi tyttäremme eskariporukka ei ulkoillut. Vaikka juuri tiistaina vanhempainillassa muistutettiin että hanskat, pipo ja takki olisivat ihan kiva asia (ti aamuna mittarissa meillä +3 astetta), niin eipä näkynyt todellakaan kaikilla eilen edes takkia, saati pipoa. Collarilla ja lippiksellä tulivat aamulla ja lättänistä repuista päätellen ei muutakaan vaatetta ollut (naulakossa ei meillä säilytetä kamaa). Pph:kin sanoi toisen lapsemme kohdalla, että siksi menivät vain iltapäivällä ulos, kun kaikilla ei ollut sateenkestäviä kenkiä. Oli kyllä kurja sää. Itsellänikin oli mielestäni ihan ok varustus, mutta silti jo 10 min bussin odottelu oli melkoista tuskaa. Ei tahtonut silmiä saada auki juuri sinne tuuleen ja sateeseen päin (mistä se bussi tuli).

Meillä on runsaasti varavaatteita päiväkodissamme juuri sen vuoksi, että pihalle päästään:)

Myön lapseni hoitaja oli ottanut lahjoituksena vastaan ja omilta lapsiltaan oli jäänyt vanhoja kuravaatteita, jos joskus omat unohtuivat kotiin.

Vierailija
2/40 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan lapsille viedään saappaat, kuravaatteet ja lämpimiä vaatteita päiväkotiin, että pääsee säällä kuin säällä ulos! Raitis ilma tekee hyvää ja auttaa jaksamaan. Miten ne lapset tarkenevat 20 asteen talvipakkasilla ulkona, jos eivät nyt pientä syyssadetta kestä tuulineen;) Itse olin pettynyt, kun oma lapseni oli joutunut olemaan sisällä koko päivän, vaikka oli asianmukaiset varusteet mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aina se ei onnistu. Olen itse pph ja kaikille hoitolapsille ei todellakaan tuoda sadevaatteita (tai edes kunnollisia pihavaatteita!) vaikka olen toistuvasti pyytänyt. Silloin se haittaa koko lapsiryhmän ulkoilua.

Vierailija
4/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku korjaa varmaan, joten lapsesi, tuossa otsikossa tietenkin pitäisi olla:)

Vierailija
5/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain eskarista klo 13, eikä oltu ulkoiltu.

Tampereella näin.

Vierailija
6/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa ei koko päivänä. Pph:lla iltapäivällä ulkoiltiin.

Oli kyllä todella kurja ilma. Ihan naamaan ja silmiin sattui kun sadetta vihmoi vaakatasossa.

Vierailija
7/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisellä kentällä. T.lto

Vierailija
8/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin ulkoilevat jotakuinkin joka päivä

Vierailija
9/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat olleet sisällä koko päivän!!! Argh!

Voiko asiasta valittaa ja minne kandee valittaa ettei leimaudu hamkalaksi??!!

Vierailija
10/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ulkoilleet tänään aamupäivällä. Itse olisin mennyt lapsen kanssa puistoon, ei satanut, kova tuuli ja koleaa.

Vierailija
11/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja tekee niin kuin parhaimmaksi katsoo. Kaikilla lapsilla ei ole aina edes asianmukaisia ulkoiluvarusteita.

Vierailija
12/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ulkoilleet meilläkään. Odotin että edes isommat olisivat ulkoilleet. Lapsia ei tosin tuntunut haittaavan kun oli lelupäiväkin.

Vierailija
13/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Etkö itse voi olla ulkona sun oma lapsien kanssa illalla?! Jos on erittäin huono sää, miksi pakottaa koko päiväkoti mennää ulos sun takia?

Kestää aika kauan vaatteiden kanssa kun on tämmönen sää. Ja pienet lapset eivät tykkää leikkiä ulkona (ainakin ei niin pitkään) kun on kylmempi sää).

1 ryhmä meiän päiväkodissa oli ulkona, toinen ei ollut.

(anteeksi, tiedän että mun suomen kieli ei oo hyvä...olen ruotsinkielinen...)

Vierailija
14/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Etkö itse voi olla ulkona sun oma lapsien kanssa illalla?! Jos on erittäin huono sää, miksi pakottaa koko päiväkoti mennää ulos sun takia? Kestää aika kauan vaatteiden kanssa kun on tämmönen sää. Ja pienet lapset eivät tykkää leikkiä ulkona (ainakin ei niin pitkään) kun on kylmempi sää). 1 ryhmä meiän päiväkodissa oli ulkona, toinen ei ollut. (anteeksi, tiedän että mun suomen kieli ei oo hyvä...olen ruotsinkielinen...)

Osaa vanhemmista v*tuttaa juuri se tuossa jos lapsi ei ulkoile hoidossa, että niiden pitäisi ihan itse vääntäytyä sinne pihalle, jotta lapsi saisi ulko-ilmaa.

^Etkö itse voi olla ulkona sun oma lapsien kanssa illalla?! Jos on erittäin huono sää, miksi pakottaa koko päiväkoti mennää ulos sun takia? Kestää aika kauan vaatteiden kanssa kun on tämmönen sää. Ja pienet lapset eivät tykkää leikkiä ulkona (ainakin ei niin pitkään) kun on kylmempi sää). 1 ryhmä meiän päiväkodissa oli ulkona, toinen ei ollut. (anteeksi, tiedän että mun suomen kieli ei oo hyvä...olen ruotsinkielinen...)

Vierailija
15/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoiltiin aamupäivällä. Iltapäivällä olivat sisällä.

Vierailija
16/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin säällä lähdemme ainakin vähäksi aikaa ulos illalla. Mutta minusta sää Hgin keskustassa oli ap 11 aikaan ok:-)

Vierailija
17/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoilimme aamupäivällä. Oli kunnon myräkkä.

Vierailija
18/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ulkoilimme aamupäivällä. Oli kunnon myräkkä.

Vierailija
19/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala tuuli ja satoi koko päivän

Vierailija
20/40 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mikset itse voi ulkoilla lasten kanssa?" kysymykset olivat?

Ap:n lapsi on sen verran iso, että ulkoilee ihan itse, ja kysyin vain huvikseni,koska itse työskentelen päiväkodissa ja meillä oli tänään vähän mielipide-eroja ulkoillaanko vai ei.

Mutta ulkoilimme sitten kyllä. Kova oli sade ja tuuli, mutta eipä se lapsia haittaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi