Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti promillen humalassa->vauva juo maitoa jossa promille alkoa? auttakaa ny!!

Vierailija
03.09.2010 |

meneekö se noin, kertokaa nyt, kun mä en tajua!!!!!!!!!! mistään ei saa kunnon tietoa.

ELi siis jos juon 3,7prosenttista olutta niin, että olen PROMILLEN humalassa, juoko vauva silloin "promilleista" maitoa, eli kun oluessa 3,7% niin maidossa 1 PROMILLE, eli jos itse siis joisin 1PROMILLEISTA olutta niin sais juoda "miljoona" pulloa jotta tulee humalaan?

VAIonko se niin kuin joku täällä väitti että jos äiti on promillen humalassa niin maito on 1prosenttista? eli promillen humala=1PROSENTTINEN maito.

vattu kun on vaikeaaa! ja kukaan ei uskalla sanoa oikeaa tietoa, ettei vaan syytetä tai tehdä virkavirhettä (siis terveydenhuollossa ym asiantuntijat)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sinäkin sen olet ymmärtänyt. Eli jos sä oot promillen humalassa, sun veressä on 0.1% prosenttia alkoholia, ja sama pätee maitoon. Eli vauva juomassa maidossa on alkoholia 1 promille.

Vierailija
2/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännissä olet ja kuinka monta promillea puhaltaisit. Nämä "käsitykset" on iskostettu äitien mieliin vain sen takia, ettei kännissä oleva nainen käsittelisi vauvaa ja siten aiheuttaisi vaaratilanteita esim. pudottamalla tätä.

Nih!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAuvan äidinmaidosta saama alkolinmäärä on aivan minimaalinen noilla määrillä, imettää voit ihan turvallisesti. Sen takia varoitellaan, että humalaiset äidit saattavat käsitelllä vauvoja varomattomasti, ei minkään muun syyn takia.

Vierailija
4/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidille hyvää, auttaa rentoutuun, auttaa maidon tuotannossa. Pelkästään etua.

Vierailija
5/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva siis juo 1 promillesta, eli ei juuri mitään, vauvalle tietysti tavallaan enemmän vaikuttaa kun on pienempi ja elimistö heikompi, mutta ei pitäisi kertaluontoisesti olla haittaa. Enemmän miettisin kuka vauvaa hoitaa, voit olla ja käyttäytyä vähän erilailla humalassa ja se voi pelottaa vauvaa. Viereen älä missään nimessä ota nukkumaan, kun nukut paljon sikeämmin kuin yleensä.

Vierailija
6/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauva juomassa maidossa on alkoholia 1 promille.

Kyllä tuo on ihan neuvolassakin sanottu. Ei se ole mikään salaisuus.

Vierailija
7/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veressäsi on 1 promille alkoholia, niin myös maidossa on silloin 1 promille alkoholia. Tosin ei tällaista maitoa tarvitsisi miljoona pulloa juoda tullakseen humalaan. 37 tällaista pulloa vastaisi yhtä pulloa 3,7 %:sta olutta.

Joka tapauksessa määrä on niin pieni, että jos alkoholin käyttö on satunnaista, niin maidon alkoholilla ei ole mitään merkitystä vauvalle. Se sen tuo ylempänä mainittu tapaturmariski on paljon suurempi.

Vierailija
8/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousis veren alkoholipitoisuus promilleenkaan. Promillen alkoholi veressä on äidinmaidossa promillen sadasosa, eli käytännössä ei mitään.

Vierailija
9/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholijuomissa on PROSENTTEJA, maidossa PROMILLEJA.

Vähäinen (tyyliin 1 annos) alkoholia rentouttaa, enempää ei suositella sen takia, että vauvan käsittely muuttuu holtittomammaksi ja myös vauva aistii muutoksen äidissä. Alkoholia ei siis kielletä niiden olemattomien promillejen takia.

Vierailija
10/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...et todellakaan ole promillen humalassa.

Pullollisen jälkeen alkoholipitoisuutesi, eli myös maidon alkoholipitoisuus, on niin pieni, että sitä ei edes voi mitata.

Vierailija
11/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletuksella että nainen painaa n 60kg, jotta saadaan 0.9 promillea vereen.

Vierailija
12/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän olutta tarvitse juoda kuin 3 pullollista, sillä oletuksella että nainen painaa n 60kg, jotta saadaan 0.9 promillea vereen.

Ihan sama mitä alkoholia sitä juo. Promille on promille.

Vierailija
13/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sama kuin äidinmaidossa oleva alkoholimäärä.

Eli ei siis mene yksi yhteen.

Vierailija
14/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva saa alkoholia vitamiinitipoista tai vaikka tuoremehusta.

Siis tuo alkoholin välttäminen on vaan sen takia, että humalainen ei pysty käsittelemään vauvaa kuten selvä. EI vauvan saaman alkoholin vuoksi!

Ja huoh taas kerran....

Vierailija
15/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ymmärtänyt että veressä oleva alkoholimäärä ei ole sama kuin äidinmaidossa oleva alkoholimäärä.

Ja mistä tuo (väärä) käsitys on tullut? Kyllä tisseissä on sama promillemäärä kuin muuallakin elimistössä.

Vierailija
16/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selventävistä vastauksista!

ap

Vierailija
17/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jakautuu siis tasaisesti elimistön nesteisiin. Rintamaidossa on täten sama määrä alkoholia kuin veressä. Nikotiini toimii ymmärtääkseni toisin, se kerääntyy rintamaitoon tai ei ainakaan poistu samaa tahtia kuin verestä.

Mä olen kyllä ymmärtänyt että veressä oleva alkoholimäärä ei ole sama kuin äidinmaidossa oleva alkoholimäärä.

Vierailija
18/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin juomassasi oluessa olisi promille. Siis 0,1%. Tätä sitten vauva juo vaikka 80ml, niin alkoholimäärä on olematon.

Minusta "kännissä" imettäminen ei ole vaarallista sen alkoholin takia vaan juuri sen takia, että humalassa vauvan kanssa on helposti huolimaton ja lisäksi vauva vaistoaa äidissään jotain outoa.

Vierailija
19/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti joka on 1,5 promillen humalassa (siis aika selvässä humalatilassa) imettää lastaan 150ml (mikä voi olla ison vauvan kertaimetys) saa vauva saman verran alkoholia kuin on teelusikallisessa (5ml) keskiolutta. 5 tippaa Jekovitia sisältää enemmän alkoholia kuin tuo rintamaitomäärä.

Vierailija
20/23 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä vastauksista. olen tätä koittanut saada järkeistettyä päässäni mutta ei, ei sitten millään ja neuvolassa niristään ja naristaan eikä voida suoraan sanoa! mutta teidän kirjoitukset todella selvensi asiaa.

Ja siis tota olutta ja 3,7% :a käytin vaan esimerkkinä normaalista prosenttimäärästä. en tarkoittan että siitä tulis 1promillen humalaan.

niin ja synnärillä mulle sanottiin: en saa kannustaa juomaan joten en voi sanoa kysymykseesi mitään, mutta näin ihmisenä sanon että käytät vain maalaisjärkeä:)

t: viinilasin juonut ap:)