Hei te, joille on tehty kiireellinen sektio, miten päin teillä on haava?
Pystyyn vai poikittain? Mulla pystyyn, vaikka kysyin gynekologilta, että voisiko tehdä poikittaisviillosta. Ymmärsin tuolloin, että pystyviilto kun oli kiire. Ok, lapsihan siinä tärkein on. Nyt on vaan ruvennut vaivaamaan, kun oon tavannu muutaman kaverin, joille tehty em sektio ja heillä on poikittaisviillot!
Kommentit (26)
HÄTÄsektio kuulostaa synnyttämättömän maallikon korvaan paljon " pahemmalta" , kiireelloisemmältä tilalta kuin " kiireellinen sektio" . Miten siis voi olla, ja mistä johtuu, että hätäsektioon AINA nukutetaan ja kiireelliiseen ei? (kuten joku tänne aiemmin kirjoitti).
Kumpi siis on vaarallisempi, akuutimpi, hätäisempi tila?
Olen itse tullut maailmaan vuonna 1971 tullut keisarinleikkauksella. Synnytys oli käynnistynyt normaalisti, mutta sitten he huomasivat, että minulla ei ole kaikki hyvin joten lääkärit päättivät tehdä kiireellisen hätäsektion. Näin minulle on aina sanottu. Leikkaus tehtiin pystysuuntaan ja äitini oli nukutettu, hän heräsi vasta myöhemmin osastolla. Synnyin napanuora kahdesti kaulan ympärille kiertyneenä. Äidin vatsassa se arpi on näkynyt aina. Pikkuveljeni syntyi myöhemmin alateitse.
Mulla hätäsektio Jyväskylässä ja viilto on pystysuora! Eikä tuo pidä paikkaansa, että Jyväskylässä tehdään erilailla hoikille ja lihaville, höhlä! Mun tuttava on tosi tukeva ja hänelle tehtiin poikittain viilto!
Mistä lieneekin tuommoista keksinyt...
" HÄTÄsektio kuulostaa synnyttämättömän maallikon korvaan paljon " pahemmalta" , kiireelloisemmältä tilalta kuin " kiireellinen sektio" . Miten siis voi olla, ja mistä johtuu, että hätäsektioon AINA nukutetaan ja kiireelliiseen ei? (kuten joku tänne aiemmin kirjoitti). "
Nukutus onnistuu nopeammin kuin se, että odotetaan puudutuksen vaikuttamista. Siinä menee kuitenkin jonkun aikaa, ainakin itellä meni. Ehkä 10 min tai jotain kyselivät tuntuuko mitään siellä ja täällä ennen kuin leikkaus aloitettiin.
Siis nukuttaminen on nopeampaa kuin puudutus, ja se selittää miksi HÄTÄsektiossa nukutetaan ja kiireellisessä puudutetaan.
Okei, makes sence. Kiitos. t. 30
Hei, hyvää päivää,
Tarvitsetko lainaa? Voit saada ongelmasi ratkaisemaan, kun törmäät hänelle, olen Rose vallarta Texasista, USA, olin aika, olin etsimässä lainaa maksaa laskujemme, joten pääsen itseni käsiin eri huijauksia ja olin huijauksia Erilainen lainanantaja Jos ei Sandra, joka on hyvä ystäväni, esittele minut Charrin obertille (toimitusjohtaja) charrin-lainayritykselle ja hän auta minua 950 000,00 dollarin lainaa. Ilman stressiä. Joten hyvät ihmiset, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse: charriloanfirm@gmail.com, ja älä unohda kertoa hänelle, että
Esitän sinut hänen yritykselleen
Ystävällisin terveisin,
Herra Charrin Obert
Poikittaisviilto, mielestäni melko ylhäällä kuitenkin, ei siis todellakaan lähellä häpykarvoituksen ylärajaa. Melko siisti arpi jäi kuitenkin, vaikka kauhea mahamakkara jäi haavan yläpuolelle, ihan kuin sektiohaava jotenkin kiristäisi ja plömpsäyttäis tuon mahamakkaran esiin.