Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ajatelleet? Koulukiusaamisesta

Vierailija
03.09.2010 |

Että kiusaamiset nimestä tai vaatetuksesta, juontavat hyvin pitkälti siitä mitä te vanhemmat kotona lasten kuullen puhutte.

Olen täällä huomannut, kuinka aikuiset ihmiset haukkuvat toisten nimivalintoja ja vaatemakua melko ronskistikin.

Nämä asenteet ja sanat syöpyvät teidän pieniin lapsiinne, ja heijastuvat sitä kautta koulumaailmaan kiusaamisena.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilta lapset oppii muiden ihmisten halveksuntaa ja ennakkoluuloja, haukkumasanojakin. Ja tietty television ohjelmistakin jos annetaan vapaasti katsoa telkkua.

Vierailija
2/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukkuminen ei ole mitään sen rinnalla, jos isketään ulkonäköön. Sitä kun on kaikkein vaikein muuttaa, etenkin jos on kyse asioista, joiden korjaamiseen tarvittaisiin leikkauksia. Ystävääni kiusattiin todella julmasti yläasteella erikoisesta nenästä ja hän pääsi asiasta yli parin itsariyrityksen jälkeen teettämällä nenäleikkauksen. Nykyään hän on onnellinen, mutta näin paljon siihen tarvittiin. Ja ihan liikaa tarvittiin siihen nähden, että kokonaisuudessaan ystäväni on aina ollut kaunis, mutta kiusaaminen romutti hänen itsetuntonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin huomannut, että lapsi tarkkailee tosi paljon minun tekemisiäni ja sanomisiani. Koetan siksi välttää muiden ihmisten kommentoimista hänen seurassaan.

Kyllä nimestä ja vaatteista haukkuminenkin voi olla ikävää. Varsinkin kun yleensä se kiusaaminen ei jää niihin, vaan kun kerran on löydetty sopiva kiusattava, niin hänessä onkin sitten kaikki pielessä.

Vierailija
4/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän alakoululaiset syrjivät niitä joilla on väärän merkkinen tai värinen takki tms?

Voisiko johtua siitä että äiti juoksee pää kolmantena jalkana merkkien perässä, kun tälläinen sen pitää olla tänä keväänä..

Samalla tavalla lapsi näkee ja kuulee jos äiti tai isä haukkuu lihavia tai eivät hakaudu ylipainoisen seuraan jne.

Tiedän erään perheen joss nirsous ja ylimielisyys näköjään kulkee suvussa. Mummo on aivan järkyttävä arvostelemaan kaikkea ja hänen mielipiteensä on se ainoa oikea. No äiti on sitten astetta pahempi ja kyykyttää äitiään (mummoa) 100-0. No sitten on nuorin eli tytär, joka on pihan pahin terrorisoija. Tekee juuri niinkuin tahtoo, haukkuu kaikkea ällöksi, yököttäväksi jne ja samaa olen kuullut hänen äitinsä tekevän.. Sanoi eräälle naapurintytölle että ei leiki hänen kanssaan koska sillä tytöllä oli väärän värinen reimatec.

Pointti siis että vahemmilta ne mallit opitaan.

Vierailija
5/5 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä ilmeisimmin ne, joiden pitäisi, eivät ajattele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme