Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri abortinhakutilanteessa

Vierailija
03.09.2010 |

Terveydenhuollon ammattilaisena haluaisin saada abortin tehneiden naisten kokemuksia siitä, kuinka heitä on kohdeltu lääkärin tai muiden ammattilaisten taholta, heidän hakiessaan lupaa aborttiin.

Oliko ammattailaisten kanssa ongelmia? Jos oli, millaisia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa mitään negaa.

Vierailija
2/3 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valitettavasti.

Ekalla kerralla olin nuori ja raskaus oli jo pitkällä kun sain siitä tietää, himpun yli 12vkoa. Minulla oli jatkuvasti kk-häiriöitä ja oli normaalia että menkkoja ei kuulunut useampaan kiertoon.

Lääkäri oli todella kylmä, minkäänlaista henkistä tukea tai lämpöä en saanut. Jälkikäteen ajatellen olin todella pahassa shokissa. Sairaalassa itse prosessista kerrottiin ihan liian vähän, kivut yllättivät ja muutenkin oli aika raakaa. Muistan hoitajan joka paheksui ja muistan hoitajan joka silitti minua hellästi kun itskin toimenpiteen jälkeen. Jälkitarkastuksesta hoitaja oli aidosti kiinnostunut voinnistani.

Toisella kerralla raskaus oli ihan alussa. Päätös oli vaikea. Omalääkäri ei edes ottanut vastaan, ei kuulemma tee lausuntoja. Tämän seurauksena en nyt uskalla hakeutua terveyskeskukseen vaikka saattaisin tarvita henkisistä syistä sairauslomaa. Vastaanottanut lääkäri oli sympaattinen ja asiallinen, samoin lääkäri naistenpolilla. Hoitaja oli ihana, perhesuunnitteluneuvolan terkka samoin. Kaikki tuntuivat ymmärtävän, kuinka vaikea tilanne ja päätös olivat.

Summa summarum, sanoisin että hoitajien ja lääkärien on vaikea peittää asennettaan - se kuultaa läpi vaikka suoraa kannanottoa ei tehtäisikään. Hoitohenkilökunnalta vaaditaan laajaa sydäntä, viisautta ja empatiakykyä, jotta itseään syyttävät ja oman päätöksensä raadollisuudesta tietoiset ihmiset eivät syyllisty lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olinkin Jenkeissä ja rahalla saa myös palvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä