G:kuinka usein vaihdat tiskirätin
Taas meni rätti vaihtoon ja tulin ajatelleeksi että kuluuko muillakin samaan tahtin rättejä :)?Vaihdan n.kerran viikossa rätin,kun se vain tuoksahtaa "märälle rätille" vaikka tekis mitä.Huuhtelen aina hyvin rätin ja lopuksi viileällä vedellä,jottei kaikki-liskot ja bakteerit vallan villiiny.Silti se ummehtunut haju vain tulee....
Kommentit (30)
käytössä usempi luutu kerralla, aina n kolmen neljän päivän välein nakkaan luutun pesuun, pyykkiin 60 asteen pestävien kans, ei mätäne luutut. ja kun olen useamman kerran pessyt niitä ne siirtyy vessa,auto sun muiksi räteiksi jotka sitten laitetaan suoraan roskiin eli moni käyttösiä ja pitkäikäisiä saa niistäki luutuista!
Mutta en mä niitä roskiin heitä, mä heitän pesukoneeseen.
Vähintään kerran päivässä, leipomapäivinä useamminkin. Paranevat vain pesussa ja tulevat imukyvyltään paremmaksi.
En voi kuin kuvitella, miltä viikon käytössä ollut rätti tuntuu ja haisee :)
Kun ne vain paranevat pesuissa
Meilläkin on pestävät "rätit" käytössä. Rainbow'ta ja Extraa. Pesu 60 asteessa. Toisinaan menee sama pari viikkoa, toisinaan useampi viikossa.
Puhdas ja raikas tiskirätti on ihan selvä juttu, inhoan joissain paikoissa olevia likaisen harmaita ja limaisia luutuja :P
Pesen 60-asteessa yleensä,joskus myös 95-asteessa jos sattuu muutakin sellaista pyykkiä olemaan.Haistan sitä rättiä joka päivä ja herkästi vaihdan puhtaan :)
Eli meillä on useita Smart mikrokuituliinoja, joita sitten pesen usein ennen kuin ehtivät alkaa haista.
Saako näitä ihan peruskaupasta kuten CM tai Prisma?Ovatko hurjankin kalliita?Ja onko imukyky hyvä...kun töissä on joitakin laitoshuoltoon tarkoittetuja mikrokuituliinoja,jotka lähinnä levittävät veden pinnalle eivätkä ime...niiden kanssa menee hermo.Haluan kuitenkin että imkyky on todella hyvä,ennen kaikkea.
ap
koneeseen tai roskiin. Mutta ehkä keskimäärin joka toinen tai kolmas päivä vaihdan sen. Me ostettiin sellanen iso säkillinen jotain rättejä, mitkä on riittävän isoja.
Mulla on kolme rättiä samaan aikaan käytössä. Yksi on vain ruokapöydälle ja työtasoille, toinen tiskipöydälle ja kolmas ns. tolurätti jolla pyyhin kaapinovet yms.
Kun menee huonommaksi, siirtyy siivousrätiksi.
Mutta en mä niitä roskiin heitä, mä heitän pesukoneeseen.
Vähintään kerran päivässä, leipomapäivinä useamminkin. Paranevat vain pesussa ja tulevat imukyvyltään paremmaksi.
En voi kuin kuvitella, miltä viikon käytössä ollut rätti tuntuu ja haisee :)