Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylässä synnyttäneet!

03.09.2010 |

Tuossa oma synnytys alkaa olemaan lähellä ja mietin miten tulevasta selviän. Ilokaasulla olen pärjännyt tähän asti ja siihen ollut tyytyväinen. Mitäs nyt kun sitä ei ole saatavilla?

Ilmeisesti jokin kivunlievitys keino tullut tilalle kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin helmikuussa Jyväskylässä esikoiseni. Ilokaasun tilalle oli tarjolla oxynorm-nimistä lääkettä jota annetaan piikkinä. Synnytykseni oli kestänyt 7h eikä lapsi ollut vielä tulossa joten sain tätä ko. lääkettä.

Silloin olin tosi iloinen, kaikki kivut meni ja sain nukuttua 2h. Kivut tuli takaisin mutta olinkin jo niin paljon auki etten saanut epiduraalia, minkä olisin halunnut, joten minun piti synnyttää luomuna.. en tykännyt ajatuksesta mutta kyllä se sitten siitä..

Oksensinkin yhdessä vaiheessa, en tiedä johtuiko se oxynormista, mutta eräällä tuttavallani se ainakin aiheutti pahoinvointia.

Jälkiviisaana olisi varmaan ollut parempi odottaa avautumista ilman lääkettä ja ottaa sitten se epiduraali.. mutta eihän sitä olisi voinut tietää. Itse en varmaankaan halua sitä kun jos joskus menen uudelleen sinne synnyttämään.

Vierailija
2/6 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoiseni maaliskuussa Jyväskylän K-S sairaalassa. Sain myös oxynorm piikin, joka mulla vei pahimmat kivut supistuksista pois muutamaksi tunniksi ja sain hieman torkuttua. Sinä aikana en avautunut kuin sentin, ja kun vaikutus loppui, supistuksia rupesi tulemaan niin kipeästi ja tiuhaan, ettei supistuksien väli ollut edes 10 sekunttia.

Mitään sivuoireita ei tästä piikistä tullut, ei edes pää mennyt sekasin, vaikka vahvaa kipulääkettä onkin.

Kun piikin vaikutus lakkasi, pääsin synnytys saliin ja sain heti epiduraalin. Suosittelen epiduraalia kyllä kaikille! Itsellä kauhea piikkikammo, mutta en edes tuntenut kun epiduraali laitettiin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa syntyi esikoisemme. Yöllä osastolla sain oxynorm piikin, joka antoi minun nukkua parisen tuntia, koko ajan kyllä supistuksen tuntien. Mutta auttoi.

Synnytys salissa, kun lapsiveden menon jälkeen pääsin sinne olin jo 5-6cm auki ja sain spinaali puudutuksen, jota laittoi 2 lääkäriä, toinen yritti 4 kertaa ja toinenkin sai vasta toisella yrittämällä..

Kyllähä se helpotti, mutta siinä vaiheessa olisin voinut aloittaa ponnistamaan ja olisi ollut ponnistuksen tarve.. Spinaalipuuudutus vei sen...

Itse kyllä seuraavaa, kun joskus menen toivottavasti synnyttämään niin tiedän kyllä, että kivun lievitykseen maksimissaan oxynorm, ikinä en enää synnytykseen ota semmoista mikä selkään pistetään...

On kuulemma tiukat nikaman välit niin vaikea laittaa... sitä laitettiin 45minsaa ja sinä aikana avauduin täysin...

Vierailija
4/6 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässähän mennään äippäpolille viikoilla 41+5 ilman ajanvarausta, jos ei vauva ole syntynyt ennen sitä. Mitä tuossa kontrollissa tutkitaan ja jäädäänkö jo silloin osastolle eli käynnistävätkö synnytyksen jo silloin? Kyllä on pitkä tämä odottavan aika. Tänään laskettu aika, mutta eipä ole mitään oireita ollut tähän päivään mennessä. Ei taida vauva haluta tähän maailmaan tullakkaan!

Vierailija
5/6 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme syntyi tammikuussa 42+1 käynnistyksen jälkeen Jyväskylän K-S Keskussairaalassa. Kävimme juuri tuolloin 41+5 äippäpolilla ja tarkistivat, että kaikki kunnossa. Kaikki oli kunnossa ja saimme käskyn mennä Gravidaan, kun 42+0 täynnä ellei aikaisemmin mitään tapahdu. Seurailin myös verenpaineita raskausmyrkytyksen varalta, jota minulle ei onneksi tullut. Synnytys ei käynnistynyt aiemmin ja niinpä menimme sitten Garvidaan. Kyseisenä aamuna tosin irtosi limatulppa, mutta ei muita oireita. Gravidassa lääkäri tarkisti tilanteen ja hieman rapsutteli paikkoja jos lähtisivät aukemaan. Olin hieman jo auki, ehkä noin 1,5 cm muistini mukaan. Gravidasta siirryin osastolle käynnistykseen mikä tapahtui laittamalla sellainen tabletti kohdun suulle (en muista nimeä). Onneksi otin aiemmin pakkaamani synnytyslaukun mukaan. Synnytys lähtikin ihan mukavasti etenemään, mutta kalvot piti vielä synnytyssalissa puhkaista ennen kuin päästiin tosi toimiin. Odottavan aika on tosiaan pitkä, mutta sieltä se palkinto sitten tulee! ;)

Vierailija
6/6 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin myös kahteen kertaan tuota lihakseen pistettävää Oxynormia. Minulla pää meni hieman pöntöksi ja aina piikin jälkeen oksensin kerran, mutta ilman etoa oloa. Auttoi hetken aikaa, että sai nukuttua. Itse tykkäsin myös lämpimästä kauratyynystä (vai mikä tyyny se oli...)alavatsalla! =) Ja synnytyssalissa sain tosiaan Epiduraalia.