Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi (6 v.) sai kutsun kaverinsa järjestämiin juhliin. (ov)

Vierailija
02.09.2010 |

Kyseessä naamiaisjuhlat, ei siis syntymäpäivä. Nyt tuli kuitenkin viestiä vanhemmilta, että jokainen vieras voisi osallistua 4 eroa per nuppi yhteiseen lahjaan. Kutsuttuja n. 30 kpl.

Jotenkin minulta meni maku koko juhliin...En ymmärrä, miksi tarvitsisi kerätä kallista kimppalahjaa, kun kyseisellä lapsella ei ole edes syntymäpäivää? Olenko ainoa ajatuksineni?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jostain syystä tätäkään pointtia ihan näin ymmärtänyt ap:n tekstistä.. Varmaankin ois lapselle eri asia viedä vaikka lahja, kuin rahaa juuri sen kuukauden tienestien verran. En mä ainakaan ymmärtänyt että tää lapsi sen ite maksaa.

Vierailija
62/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä omaan moraaliini ei vaan mahdu se, että kutsuttuja vieraita rahastetaan millään tavalla. Meidän 6 vuotias saa muuten viikkorahaa 1 euroa per viikko, joten kiva ojentaa viemisiksi kuukauden "palkka" kaverinsa juhliin.

joutuuko teillä lapset maksamaan tällaiset "menot" omasta pussistaan? Maksaako 6-vuotias myös osan vuokrasta ja ruokarahaa vai joustatteko niissä?

Että ap tarkoitti tässä sitä, että miltä mahtaa 6-vuotiaasta tuntua antaa kaverille "siitä vain" tuo 4 euroa, minkä hän saisi itse säästettyä kuukaudessa. Eiköhän vanhemmat sen rahan tietysti antaisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännille nyt ainakin viinipullo tms. eikä mennä tyhjin käsin. tässähän nyt joku on ajatellut fiksusti että viedään yhdessä isompi lahja

Vierailija
64/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 euroa on halpa tuliainen. Muutoin moni, kuten minä, ostaisi noin 10 euron lahjan tuliaiseksi.

Eli ihan ok on.

Vierailija
65/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistensa synttäreillekin monen euron lahjoja, vaikka itse "tienaisivat" vain euron viikossa.

Vierailija
66/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti ei ollutkaan summan suuruus, vaan se että sitä _pyydetään_ erikseen. Huonoa käytöstä tommonen.

Vierailija
67/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän mäkin voin antaa mun miehelle vaikka kolmen euron lakupussin nimpparilahjaks, mut pikkasen ankeeta ois vipata viiden euron seteli kouraan yhteistä taloutta elettäessä. Vääntäkääs nyt tosta, kun ette varmaan tajua mitä on vertauskuva.

Vierailija
68/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Must ois voinu jättää jokaisen päätettäväx, jos haluaa viedä jotain mennessään.

Toi rahapyyntö ois pitäny olla sit jo kutsussa - outoo ruveta jälkeenpäin esittää tollasia toivomuksia. Näin on aikuistenkin juhlissa (kun täällä niihin vertaillaan).

Vierailija
69/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tota 4 € ehdotti?

Järjestävät vanhemmat vai jonkun kutsutun vanhemmat?

Vierailija
70/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea järjestää juhlat, mutta tuo rahan pyytäminen tökkii pahasti. Olisivathan voineet järjestää naamiaiset nyyttäriperiaattella, eli jokainen vieras olisi tuonut jotain ja näin osallistunut kustannuksiin. Vanhemmat saavat kyllä itse maksaa lapsensa kameran.

Sitä paitsi kyllä niistä 4-15 euron lahjoista lasten kavereille kertyy aika sievoinen summa vuodessa.

Vierailija
71/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä omaan moraaliini ei vaan mahdu se, että kutsuttuja vieraita rahastetaan millään tavalla. Meidän 6 vuotias saa muuten viikkorahaa 1 euroa per viikko, joten kiva ojentaa viemisiksi kuukauden "palkka" kaverinsa juhliin.

joutuuko teillä lapset maksamaan tällaiset "menot" omasta pussistaan? Maksaako 6-vuotias myös osan vuokrasta ja ruokarahaa vai joustatteko niissä?

Että ap tarkoitti tässä sitä, että miltä mahtaa 6-vuotiaasta tuntua antaa kaverille "siitä vain" tuo 4 euroa, minkä hän saisi itse säästettyä kuukaudessa. Eiköhän vanhemmat sen rahan tietysti antaisi!

että 6-vuotias saa rahaa noin kitsaasti ja sitä kertyy hänelle hitaasti, ei muuta sen rahan arvoa oikeilla markkinoilla, eli 1-4 euroa on edelleen pieni raha, jolla saa kovin vähän mitään ostettua.

Vierailija
72/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku naamiainen, ei siis lapsen synttärit, en ole koskaan laittanut lapselle mitään lahjaa. Lapsi on vienyt mennessään tarjottavaa, teemaan sopivaa ja kaikille osallistujille annettavaa, vaikka sitten karkkia tjms. Ei henkilökohtaista talon yhdelle tai monelle lapselle. Aina on ollut tervetullut, enkä ole kenenkään muunkaan nähnyt lahjoja = tavaraa, tuovan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi