Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi (6 v.) sai kutsun kaverinsa järjestämiin juhliin. (ov)

Vierailija
02.09.2010 |

Kyseessä naamiaisjuhlat, ei siis syntymäpäivä. Nyt tuli kuitenkin viestiä vanhemmilta, että jokainen vieras voisi osallistua 4 eroa per nuppi yhteiseen lahjaan. Kutsuttuja n. 30 kpl.

Jotenkin minulta meni maku koko juhliin...En ymmärrä, miksi tarvitsisi kerätä kallista kimppalahjaa, kun kyseisellä lapsella ei ole edes syntymäpäivää? Olenko ainoa ajatuksineni?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten voi mennä kemuihin hyvillä mielin, eikä tarvi enää miettiä "Pitäisikö viedä jotain?".

Vierailija
42/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että jos se lahja on kaikille osallistujille! Eikä siis tälle kutsun esittäneelle lapselle, koska siinä ei ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa järjestää juhlat, ei ole pakko viedä lahjaa! Ja jos sen lapsen vanhemmat haluavat 4 e/lapsi niin kiittäisin kauniisti ja sanoisin, että meiltä ei nyt pääse mukaan. Mutta tervetuloa meille sunnuntaina kahville, se on 2 e /kuppi.

Vierailija
44/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 euron lahjaa kalliiksi.

Jos lapsesi menee tuollaisiin juhliin, niin eikä teille tulisi mieleen viedä jotain? Ei siis tyyliin synttärilahjaa, mutta vieväthän aikuisetkin kylään mennessään jotain. Juhliin mennessä erityisesti. Neljällä eurolla ei saa paljon mitään, joten tuo kimppalahja on siinä mielessä helpompi. Jos itse ryhtyisin keksimään viemisiä menisi rahaa helposti paljon enemmän kuin tuo 4 euroa.

Vai sekö sinua korpeaa, että lapsi voisi saada jotain 120e rvoista, jos jokainen kutsuttu vie sen 4 euroa...? Onhan juhlien järjestämisessä iso vaiva, joten ei se minusta kohtuutonta ole.

Vierailija
45/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä omaan moraaliini ei vaan mahdu se, että kutsuttuja vieraita rahastetaan millään tavalla.

Meidän 6 vuotias saa muuten viikkorahaa 1 euroa per viikko, joten kiva ojentaa viemisiksi kuukauden "palkka" kaverinsa juhliin.

Vierailija
46/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kun toivoo uutta digikameraa. (Oma lapseni oli ajatellut osallistua askartelemalla juhlien aiheeseen liittyvän koristeen).

Tuli mieleen, että jos se lahja on kaikille osallistujille! Eikä siis tälle kutsun esittäneelle lapselle, koska siinä ei ole mitään järkeä.

Vierailija
47/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä omaan moraaliini ei vaan mahdu se, että kutsuttuja vieraita rahastetaan millään tavalla.

Meidän 6 vuotias saa muuten viikkorahaa 1 euroa per viikko, joten kiva ojentaa viemisiksi kuukauden "palkka" kaverinsa juhliin.

kyllä laitetaan juhliin syömään herkkua ja leikkimään.. mutta yhtään euroa ei kyllä kemuista makseta. just vittu pysy poissa!

Vierailija
48/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kun toivoo uutta digikameraa. (Oma lapseni oli ajatellut osallistua askartelemalla juhlien aiheeseen liittyvän koristeen).

Vierailija
49/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapselta jäisi varmaan juhlat väliin tuossa tapauksessa. Ovatpa vanhemmat keksineet kivan keinon saada hankittua lapselleen kamerarahat - HUH!

Toki olisin itse laittanut lapsen mukana jotain teemaan liittyvää/syömistä, mutta rahan pyytäminen on kyllä juhlien järjestäjiltä todella noloa!

Vierailija
50/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommalla äiti pääsisi jos vain itse ostaisi kameran mutta on ajatellut että kaikki "hyötyvät" ja siksi järjestää tuollaisen juhlan.. mutta ei kaikki tajua kun pitäs kelvata kun lapsi askartelee kartongista koristeen kun toinen on satsannut juhliin yli satasen..

Mä maksasin tuon 4e jo siitä että joku viitsii järjestää lapsille jotain noin kivaa.

Vierailija
51/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka "kalliit" kemut lapselleen tahtoo järjestää.

Ei ole todellakaan vieraitten asia auttaa kustannuksissa!

Ihan sama kuinka pienestä summasta on kyse, mutta siinä ei vain ole mitään järkeä. Jättää sitten järjestämättä ellei pysty itse maksamaan..

Tulee mieleen nämä hääjuhlat tyyliin "maksaahan se ruokakin sen ja sen verran" -no se ei ole vieraitten ongelma!! :D

Vierailija
52/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää kemut väliin vain sen takia, että harmittaa, jos järjestävän perheen lapsi saisi itselleen digikameran. Mun mielestä olisi kivaa laittaa lapsi naamiaisiin, jos joku vain viitsisi järjestää. Mut kukin tyylillään....

Vierailija
53/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisään vielä, ettei juhlia järjestetä edes kyseisen lapsen kotona, vaan läheisellä urheilukentällä. -ap

Vierailija
54/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommalla äiti pääsisi jos vain itse ostaisi kameran mutta on ajatellut että kaikki "hyötyvät" ja siksi järjestää tuollaisen juhlan.. mutta ei kaikki tajua kun pitäs kelvata kun lapsi askartelee kartongista koristeen kun toinen on satsannut juhliin yli satasen..

Mä maksasin tuon 4e jo siitä että joku viitsii järjestää lapsille jotain noin kivaa.

Koska mun mielestä jos juhlat järjestetään, ei niistä ole tarkoitus hyötyä millään lailla! Oli ne juhlat sitten lapsen naamiaiset tai häät.

Vierailija
55/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä näkisin kans et ongelma ei oo summan suuruus vs. juhlien järjestämisen hinta, vaan ylipäätään se että kehdataan pyytää rahaa. Ainahan juhlien järjestäminen syö rahaa, mutta jos ei halua laittaa rahaa niin sitten ei järjestä juhlia. Vaikka synttäreille mentäessä on itsestään selvää viedä lahja, ois musta mautonta, härskiä ja todella fiiliksen vievää jos vanhemmat erikseen pyytää vieraita tuomaan lahjan. Vaikka kirjeessä joulupukille ois vaan yks toive, ja on selvää että se tullaan saamaan, kutsutaan sitä silti TOIVElistaksi eikä OSTOSlistaksi.

Vierailija
56/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta sä nyt kyllä tajusit jotain väärin.. en ole ap, mutta olettaisin että ohi meni. Ei kai kyse ole siitä, että ap:ta harmittaisi lapsen saama digikamera, eihän ap?

Vierailija
57/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naamiaiset, on varaa varmaan ostaa lapselle itse se kamerakin.

En henkilökohtaisesti ymmärrä miksi 6-vuotiaalla pitäis olla noin kallis kamera..

Vierailija
58/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mun mielestä jos juhlat järjestetään, ei niistä ole tarkoitus hyötyä millään lailla! Oli ne juhlat sitten lapsen naamiaiset tai häät.

en koskaan menisi häihin/juhliin ilman lahjaa ja sinunlaistesi ihmisten takia (=mennään sinne syömään ja juomaan kun ilmatteeks saadaan, otetaan vähän kotiinkin) se lahja joudutaan usein pyytämään. Harvalla on tänäpäivänä varojaj tarjota EDES 30 LAPSELLE kaikkine juomineen ja herkkuineen.

Mutta aina on sunlaisia toisinajattelijoita, en maksa mitään ettei juhlien järjestä vaan hyödy mitenkään..

Vierailija
59/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä omaan moraaliini ei vaan mahdu se, että kutsuttuja vieraita rahastetaan millään tavalla. Meidän 6 vuotias saa muuten viikkorahaa 1 euroa per viikko, joten kiva ojentaa viemisiksi kuukauden "palkka" kaverinsa juhliin.

joutuuko teillä lapset maksamaan tällaiset "menot" omasta pussistaan? Maksaako 6-vuotias myös osan vuokrasta ja ruokarahaa vai joustatteko niissä?

Vierailija
60/72 |
02.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan menisi häihin/juhliin ilman lahjaa ja sinunlaistesi ihmisten takia (=mennään sinne syömään ja juomaan kun ilmatteeks saadaan, otetaan vähän kotiinkin) se lahja joudutaan usein pyytämään. Harvalla on tänäpäivänä varojaj tarjota EDES 30 LAPSELLE kaikkine juomineen ja herkkuineen.

Mutta aina on sunlaisia toisinajattelijoita, en maksa mitään ettei juhlien järjestä vaan hyödy mitenkään..

Ei, minäKÄÄN en mene juhliin ilman asianmukaisia viemisiä. Mutta tässä ero onkin siinä, että juhlan järjestäjä _pyytää_ vierailta jonkun tietyn lahjan/summan. Mä voin itse jättää juhlat väliin siinä tapauksessa, että asia liikaa minua ärsyttää mutta mulla itsellä ei tulisi mieleenikään juhlia järjestäessä mainita lahjoista/tuomisista..

Onhan se juhlien järjestäjille kiva juttu, jos jääkin ns. plussan puolelle juhlien jälkeen :) Idea on vain siinä, että ehkä juuri sinunlaisesi juhlienjärjestäjät suunnittelevat jo etukäteen, miten voisi hyötyä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme