Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen teidän perheen harrastuskalenteri on? Stressaako koskaan?

Vierailija
02.09.2010 |

Meillä näin:

ma: äidin jumppa

ti: pojan jumppa

ke: tytön & äidin ratsastus

to: tytön kuvis

pe: tytön tanssi ja äidin jumppa

su: äidin jumppa

Perheessä on myös isä, joka harrastaa omassa pihapiirissä. Lauantai on ainoa kokonaan tyhjä päivä. Lapset alakoululaisia ja vanhemmat kokopäivätöissä.

Välillä tuntuu että tässäkin on jo liikaa, välillä taas että "kaikki" muut harrastaa vielä paljon enemmän......

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä paitsi pe ringette tai jääkiekko. Isä ringetessä mukana valmentajana. Lisäksi tiistaina musiikkiopiston teoria- ja soittotunti.

Tyttö 17v ma vetää pienten yleisurheilua, ti naisten edustusjoukkueen salibandyharkat, ke vetää pienten salibandya, pe salibandyharkat. Viikonloppuisin sb-pelejä.

Äiti 1-2x viikossa zumba. Melkein joka päivä jotain liikuntaa; rullaluistelua, kävelylenkki, punttis.

Molemmat tyttäret ovat itse valinneet harrastuksensa, haluavat käydä niissä ja pienempää on jouduttu jo rajoittamaan.

Vierailija
2/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma: äidin harrastus

TI: äidin harrastus

Ke: isän harrastus

To: lasten ja isän harrastukset

Pe: vapaa

Viikonloppuisin joskus isän harrastusreissut, jotka vie yleensä koko viikonlopun toisella paikkakunnalla

Joskus stressaa kyllä, mutta ei pahasti, koko perheenkin yhteistä aikaa on yleensä viikonloput

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset a, b, c ja d

ma: d jumppa, c partio

ti: c jalkkis, b jalkkis

ke: a partio, c ja d jalkkis

to: a partio, b ja c jalkkis

pe: -

la & su erilaisia turnauksia pelejä ja partioretkiä. Lisäksi b:llä ja c:llä on viikolla satunnaisesti pelejä

Välillä rasittaa, useimmiten ei. a ja b kulkevat pääasiassa itse; c ja d vaativat kuskausta. Ja me vanhemmat "harrastamme" tässä kotosalla

Vierailija
4/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä äiti, tyttö ja poika

treenit:

ma: p

ti: ä,t,p

ke: t

to: ä,t

pe:-

la: (matsit)

su: t (matsit)

Vierailija
5/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista vanhin ei harrasta nyt mitään. Toiseksi vanhimmalla on ti, ke, to urheiluharrastus, mutta kulkee sinne omatoimisesti. Kolmannen harrastus on sunnuntaisin. Neljäs ei vielä harrasta. Me vanhemmat emme harrasta kotitöiden ja ulkoilun ja lasten kanssa olemisen ohella mitään.

Vierailija
6/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma: Nico-Petterin futis

ti: N-P:n ja Jessican piano

ke: N-P:n ja Jessican futis

to: N-P:n futis

pe: N-P:n ja Jessican futis

lisäksi pelejä ja turnauksia.

eli eipä tässä paljon vanhemmilla oo harrastuksia :)

mut ei stressaa

Vierailija
7/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma: esikoisen harrastus iltapäivällä

ti: esikoisen harrastus iltapäivällä

ke: kuopuksen muskari päivällä

esikoisen harrastus iltapäivällä

äidin harrastus illalla

to: äidin harrastus päivällä

keskimmäisen harrastus illalla

isän harrastus illalla

pe: esikoisen harrastus iltapäivällä

keskimmäisen harrastus illalla

la: esikoisen harrastus aamulla

keskimmäisen harrastus päivällä

su: äidin harrasuts aamulla

Kukaan lapsista ei kulje itse, vaan kuskataan. Ensi vuonna onkin jo hankalaa, kun olen itse töissä...

Vierailija
8/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä miehen treenit. Tosin parit jättää väliin viikossa.

ma: minun ja esikoisen treenit

ti: kuopuksen "treenit"x2

ke: esikoisen treenit

to: minun ja esikoisen treenit

pe: "vain" miehen

la: esikoisen treenit/kisat

su: esikoisen treenit/kisat

Vierailija
9/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun on monta lasta ,niin kyllä sitä suo heille edes yhden harrastuksen viikossa per lapsi.

Asutaan maalla missä ei ole minkäänlaista julkista liikennettä ja siksi pitää kuskata joka paikkaan. Matkaa parikymmentä kilometriä vähintään ja suuntaansa.

Vierailija
10/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa itse hoitaa itsensä harrastukseensa kolmannelta luokalta lähtien. Fillarissa on nastarenkaat. Harrastus on valittu sijainnin mukaan. Toki täällä Helsingissä on valinnanvaraakin.

Kuopus on tokaluokkalainen ja häntä roudaan 2 x vkossa. Ensi vuonna saa mennä itsekseen.

Tietty on omat harrastukset, mutta eiväthän ne nyt stressaa.

Vierailija
11/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma ei mitään

Ti ei mitään

Ke pojalla futistreenit

tytöllä ratsastus

äitillä Balletone

To kaikilla 3 lapsella Taekwondo

Pe ei mitään

La Tytöllä Taekwondo

Su Pojalla futistreenit

Pojalla futispelejä n. kerran viikossa treenejen lisäksi.

Mies harrastaa pyöräilyä ja käy n. 3-5 krt viikossa pyöräilemässä.

Vierailija
12/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ti: 11 v taidekerho koulun jälkeen ja partio illalla

to: 8 v palokuntaharkat

Enempää ei oteta eikä lapset jaksa+halua. Harrastukset teidekerhos lukuunottamatta kävelyetäisyydellä kotoa. Vanhemmat ei käy ohjatuissa harrastuksissa, harrastamme vapaaehtoishommia mutta ne on satunnaisia (vaikka aika useinkin) ja niihin lapset pääsee yleensä mukaan jos haluavat.

Talvi + pimeä + koulutyöt, meille yksi harrastuilta/lapsi viikossa on sopiva, enempää ei haluta.

Minusta on tyhmää ihmetellä että harrastukset stressaa, silloin niitä on liikaa!

Vierailija
13/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma: äidin harrastus (alkaa parin viikon päästä), joskus myös isän pelejä

Ti: tytön harrastus (minä kuskaan) ja isän harrastus samaan aikaan

Ke: -

To: -

Pe: isän harrastus

La: isän ja pojan yhteinen harrastus

Su: -

Mies meillä harrastaa eniten, kaikilla muilla yksi juttu

Vierailija
14/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ti: 11 v taidekerho koulun jälkeen ja partio illalla

to: 8 v palokuntaharkat

Enempää ei oteta eikä lapset jaksa+halua. Harrastukset teidekerhos lukuunottamatta kävelyetäisyydellä kotoa. Vanhemmat ei käy ohjatuissa harrastuksissa, harrastamme vapaaehtoishommia mutta ne on satunnaisia (vaikka aika useinkin) ja niihin lapset pääsee yleensä mukaan jos haluavat.

Talvi + pimeä + koulutyöt, meille yksi harrastuilta/lapsi viikossa on sopiva, enempää ei haluta.

Minusta on tyhmää ihmetellä että harrastukset stressaa, silloin niitä on liikaa!

Suot joka lapselle ainakin yhden oman harrastuksen?

Niin minäkin, mutta lapsia on enemmän, enkä kenenkään heidän harrastuksestaan voisi sanoa että sinä et saa mennäkään tuohon ainokaiseen harrastukseesi kun minua stressaa.

Vierailija
15/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin:

Ma:esikoispojan 10v jäkistreenit

Ti:kuopuspojan 7v salitreeni(mokke)

Ke:esikoisen kykyjäät

To:molempien poikien jäkistreenit

Pe:vapaa

La:vapaa

Su:molempien jäkistreenit

Tytöt niin pieniä etteivät vielä harrasta.Äiti lenkkeilee kun kerkee. Vuorotellen kuskataan ja mies mukana poikien joukkuetoiminnassa muutenkin.Pe ja la harrastaa kuka kerkee ja mitä kerkee.Mies ajaa esim.motocrossia,pojat ajaa kun kerkeevät ja haluaavat :D

Vierailija
16/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin tosiaan vielä turnaukset sun muut.

Vierailija
17/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ma-iltana tytön tanssitunti

- ti-iltana tytön liikuntakerho

- loppuviikosta äidillä 2-3 jumppaa vaihtelevina iltoina tai viikonloppuna päivällä

- isällä harrastusmenoja satunnaisesti iltaisin ja viikonloppuisin

Lapset: tyttö 6 v ja poika 3 v. Pienemmälle riittää syksyllä aloitettu päiväkoti. Isomman kanssa mietimme pitkään, saako ottaa toisenkin harrastuksen. Kesälomalla pelasi jalkapalloa 2 x viikossa, mutta kesä on eri asia. Toisaalta tuntuis, että hyvin jaksaa nuo maanantai- ja tiistai-illat.

Vierailija
18/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei pahemmin stressaa. Jos lapset ovat hoitopäivien jälkeen väsyneitä ja kiukkuisia, niin rauhoitetaan ilta. Siihen on kyllä varaa - harrastuksia ei tarvii vielä tässä vaiheessa ottaa meidän mielestämme kovin tosissaan.

Sitä toivoisin, ettei kuskaaminen olisi niin paljon mun vastuulla. Pikkuveli kulkee aina mukana - mies paljon iltaisin töissä. Olisi ihanaa kun olisi vaikka jotkut isovanhemmat lähettyvillä jeesimässä näissä arki-illoissakin silloin tällöin.

Vierailija
19/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta ja äiti

ma: lapsi a harrastaa

ti: lapsi b harrastaa

ke: molemmat lapset harrastaa

to: lapsi b harrastaa

pe: kukaan ei harrasta

la: lapsi a harrastaa

su: molemmat lapset harrastavat

Harrastukset lasten omia valintoja ja mieluisia, vain yhtenä päivänä menee myöhään, yleensä ip tai päivällä (viikonlopulla)

Vierailija
20/32 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ti: esikoisen uinti

ke: kuopuksen muskari, esikoisen futis, miehen harrastus

la: kuopuksen luistelu (alkaa ensi kuussa), kuopuksen futismatsin noin kerran kuussa

su: esikoisen futis, miehen harrastus

ma, to ja pe ovat harrastusvapaita iltoja. Minä taas harrastan lähinnä juoksemista ja käyn aamulla ennen töihinlähtöä lenkillä, viikonloppuisin teen pidemmät lenkit päivällä.

Muuten ei stressaa paitsi silloin, jos mies on työmatkalla ja minä hoidan logistiikan. Esim. perjantaisin harrastukset on lomittain eli yhtä juoksemista lasten harrastuspaikkojen välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan