Millainen teidän perheen harrastuskalenteri on? Stressaako koskaan?
Meillä näin:
ma: äidin jumppa
ti: pojan jumppa
ke: tytön & äidin ratsastus
to: tytön kuvis
pe: tytön tanssi ja äidin jumppa
su: äidin jumppa
Perheessä on myös isä, joka harrastaa omassa pihapiirissä. Lauantai on ainoa kokonaan tyhjä päivä. Lapset alakoululaisia ja vanhemmat kokopäivätöissä.
Välillä tuntuu että tässäkin on jo liikaa, välillä taas että "kaikki" muut harrastaa vielä paljon enemmän......
Kommentit (32)
Ma: 8v piano, kulkee itse
To: 8v kuoro, kulkee itse
Su: 8v vesiralli, 3v vesipeuhu samaan aikaan.
Vanhemilla ei säännöllisiä harrastuksia.
Paitsi uiminen samaan aikaan kuin lapsilla sunnuntaina.
Meillä näin
Ma: tytön jumppa
Ke: tytön muskari
Su: tytön luistelu
Me vanhemmat treenaamme molemmat 4-5 krt viikossa, mutta koska treenit eivät ole tiettyihin aikatauluihin sidottuja, ei stressiä tule. Kammoksuisin itselleni sellaista harrastusta, jossa pitäisi olla tiettynä aikana viikosta joka viikko...
ma:-
ti: tytön treenit, pojan treenit
ke:-
to:tytön treenit, miehen harrastus
pe: pojan treenit
la: pojan treenit
su: pojan treenit, tytön treenit, miehen harrastus
Ja pienin ei vielä harrasta mitään.
to pojan pelikerho ja nuorimman tytön kuviskoulu, su nuorimman tytön teatterikerho.
Vanhin tytär asuu jo pois kotoa, keskimmäinen harrastaa kotona ja kavereilla, piirtää ja kirjoittaa ja opettelee soittamaan pianoa.
Äiti lenkkeilee isän kanssa silloin kun on sopiva hetki, isä harrastaa autoja silloin kun on sopiva hetki.
Ei stressaa, ei todellakaan. Lapset kulkevat jo kaikenlisäksi itse harrastuksiinsa
Joka päivä lasten urheilutreenejä (joukkuelaji) 1,5 tuntia. Joinakin päivinä kahden lapsen treenit samana päivänä. Viikonloppuisin turnauksia ja pelejä. Lisäksi talkootyöt ja urheiluseuran ylläpitotyöt. En valita, hyvä että harrastavat. Nyt tulossa kuvioihin uusi laji kahdelle lapselle ja yksi harkitsee uutta lajia. Eli lasten harrastukset ovat vanhempien ja koko perheen yhteinen juttu.
lapset a, b, ja c:
ma: a harrastus
ti: jokaisella harrastus
ke: jokaisella harrastus ja toinen harrastus b ja c
to: a
pe --
la: a harrastus aamulla, b ja c aamulla, a ip toinen harrastus
su ---
Isillä harrastus kerran viikossa plus lenkkeily, äiti jumpassa 3-5 kertaa viikossa plus lenkkeily.
ma isin sähly
ti äidin kuoro
ke isin nyrkkeily
to vapaa
pe vapaa
la äidin ja tytön ratsastus
su vapaa
Myöhemmin syksyllä alkaa maanantaisin tytön tanssiharkat. Poika ei halua tänä vuonna harrastaa mitään. Äidin on tarkoitus lisätä kalenteriin jumppa/kuntosali.
Ihan sovivalta tuntuu, joskus on ollut täydempikin viikko.
eli kaksi nuorinta harrastaa maanantaina ja torstaina ja niiden aikan käyn itse treenaamassa. Muina päivinä vuorotellaan miehen kanssa ja tietysti pidetään lepopäiviäkin. Ei stressaa.
Ma -
Ti Pojan uimakoulu
Ke -
To Muskari (äiti ja tyttö)
Pe -
La -
Su -
5v:
- Ma palloilukerho
- To uimakerho
8v:
- Ma, Ke, Su (ja joka kolmas pe) telinevoimistelu
- Kisat keskimäärin ehkä kerran kuussa viikonloppuna
10v:
- Ma, To ja Su salibandy
- Harkkamatseja, turnaukset ja pelejä keskimäärin joka toinen viikonloppu
- 3 vaihtelevaa päivää jääkiekko
- Harkkamatseja, turnaukset ja pelejä keskimäärin joka/joka toinen viikonloppu
Äiti:
- Ti Tanssi
- Silloin tällöin kun aikatauluun sopii ratsastus ja iltalenkkejä
Isä:
- Pe jääpallo
-> Lopputulema että joka ilta viikolla 1-3harrastusta. Ja vähintään joka toinen viikonloppu kisoja/turnauksia/pelejä, parhaimpaan aikaan joka viikonloppu.
kuskaamaan joka ilta treeneihin,haasteellisuutta lisää se,että mies on joka toinen viikko poissa. Pari muutakin harrastajaa perheestä löytyy..,mutta toisaalta olen onnellinen,että murkut ovat löytäneet harrastuksen jossa viihtyvät,saaneet sieltä kavereita ja urheilu jatkuu varmasti elämäntapana jahka aktiiviurheilu jää pois.
eli la on esikoisen futismatsit ja keskiviikko on meillä yhtä juoksemista....